Τον τελευταίο καιρό έγιναν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις αμέσως μετά την Κλεισούρα και πριν το Χαλίκι που εκτρέπουν τους οδηγούς απευθείας στην Ιονία. Οι ρυθμίσεις αυτές είναι προσωρινές λόγω έργων στο τέλος του Κεφαλόβρυσου. Δηλαδή για να πάει κάποιος έστω και Μεσολόγγι, δεν περνάει -προς το παρόν-καθόλου μέσα από Κεφαλόβρυσο. Αντίθετα χρησιμοποιεί το κομμάτι της Ιονίας Οδού που κατασκευάστηκε το 2009 συν τους κυκλικούς κόμβους που έγιναν πρόσφατα.
Το ίδιο ισχύει και όταν έρχεται κάποιος από Μεσολόγγι. Εκτρέπεται απευθείας στο παλιό κομμάτι της Ιονίας και για να πάει Αγρίνιο εκτρέπεται εκ νέου στο νέο κυκλικό κόμβο πριν το Χαλικί και διασχίζει την κάθετη σύνδεση προς το τούνελ του Άγιου Ηλία, που έξοδοι του του οδηγούν από και προς την Ιονία προς τις δύο κατευθύνσεις.
Στο σημείο αυτό είναι κάπως δελεαστικό για τους οδηγούς να μην μπουν πάλι στα ίδια στενά της Κλεισούρας, αλλά να μπουν Αγρίνιο από την έξοδο του Αγγελοκάστρου. Ας δούμε τις δύο εναλλακτικές στο google earth.
Έξοδος από Αγγελόκαστρο.( Εικόνα1 )Αν δεν ακολουθήσει κανείς την πορτοκαλί πινακίδα προς Αγρίνιο, θα πρέπει να βγει από την έξοδο Αγγελοκάστρου. Στην περίπτωση αυτή ναι μεν θα αλλάξει λίγο οδική διαδρομή επιστροφής, όμως θα χρειστεί 29 χιλιόμετρα ως τα φανάρια του Αγίου Δημητρίου να φτάσει, διασχίζοντας κατοικημένες περιοχές όπως το Αγγελόκαστρο και το Δοκίμι και τα Καλύβια ( αν δεν τα παρακάμψει).
Έξοδος από Χαλίκι ( Εικόνα 2). Η αλήθεια είναι ότι είναι κάπως “ανιαρό”, όταν μπαίνει κανείς για λίγο στην Ιονία και ξαφνικά πρέπει να την εγκαταλείψει κανείς για να ακολουθήσει την ξαναζεσταμένη διαδρομή της Κλεισούρας. Οι παλιές αξίες όμως φαίνεται ότι οδηγούν πιο γρήγορα προς τον προορισμό μας, γιατί από τον κόμβο πριν το Χαλίκι έως τον Άγιο Δημήτριο στο Αγρίνιο απαιτούνται 21 χιλιόμετρα, 8 λιγότερα δηλαδή από ότι από την έξοδο Αγγελοκάστρου. Μπορεί να μην έχει περισσότερη Ιόνια και κατά συνέπεια περισσότερη ταχύτητα, μπορεί να έχει ανηφόρα Κλεισούρας και νταλίκες, όμως δεν έχει κατοικημένες περιοχές. Και πάλι όμως απαιτεί πολύ χρόνο.
Συμπέρασμα: Πρέπει να φτιαχτεί επειγόντως η σύνδεση του Αγρινίου με την Ιονία οδό. 21 χιλιόμετρα σε ανήφορο και στενό δρόμο είναι πολλά. Το ίδιο και 29 χμ από κατοικημένη περιοχή.
Λ.Υ.
5 Σχόλια
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΓΑΙΝΕΙ ΜΕΤΑ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΑΓΓΕΛΟΚΑΣΤΡΟΥ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΕΞΟΔΟΣ ΓΙΑ ΡΙΓΑΝΗ.
ΒΑΣΙΚΑ ΑΠΟ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΑΠΑΛΛΟΤΡΟΙΩΣΗ 17 ΜΕΤΡΑ ΔΕΞΙΑ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΞΟΝΑ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΑΠΟ ΔΙΑΣΤ. ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΟΥ ΜΕΧΡΙ ΚΕΦΑΛΟΒΡΥΣΟ. ΑΡΑ ΜΕΣΑ ΣΤΑ 34 ΜΕΤΡΑ ΕΥΡΟΣ ΦΘΑΝΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ 2 ΛΩΡΙΔΕΣ ΑΝΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ + ΛΕΑ. ΚΑΙ ΣΕ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΙΟ ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΥΠΌΨΙΝ ΠΩΣ ΑΠΟ ΔΙΑΣΤ. ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΟΥ ΜΕΧΡΙ ΔΙΑΣΤ. ΚΛΕΙΣΟΡΕΜΑΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΕΥΘΕΙΑ. ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΠΡΕΠΕΙ ΟΝΤΩΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΙΑ ΣΗΡΑΓΓΑ ΠΡΟΣ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΤΩΝ ΣΤΡΟΦΩΝ. ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΧΑΛΙΚΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΡΑΙΟΚΑΤΟΙΚΗΜΕΝΟ (ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ) ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΓ.ΕΛΕΟΥΣΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΧΩΡΟΣ ΓΙΑ ΔΙΑΠΛΑΤΥΝΣΗ ΚΑΙ ΕΞΟΜΑΛΥΝΣΗ ΤΩΝ ΚΑΜΠΥΛΩΝ (ΣΤΡΟΦΩΝ). ΤΩΡΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΝΕ ΓΙΑ ΑΓΓΕΛΟΚΑΣΤΡΟ ΚΤΛ ΕΙΝΑΙ ΑΡΕΣ ΜΑΡΕΣ ΚΟΥΚΟΥΝΑΡΕΣ
Οπως σωστα επεσημαινει το αρθρο χρειαζεται να γινει η συνδεση Αγγελοκαστρου- Αγρινιου ( 13 Km ) . Aσφαλεια – ταχυτητα -αμεση προσβαση. Το φαραγγι της κλεισουρας- μπορει να προβληθει κ να γινει αναδειξη , για τουριστικη προβολη, δεν χρειαζεται πολλα αυτοκινητα φωτα και θορυβο……….Η καθετη συνδεση – δεν αφορα μονο εμας που ζουμε στην πολη και την ευρητερη περιοχη -αλλα πιο πολυ- οσους περνανε απο την ιονια και θελουν να ερθουν γρηγορα κ με ασφαλεια στη πολη μας……Σε ολο το συγχρονο κοσμο – σε ολη την Ελλαδα- ολες οι πολεις μεγαλες κ μικρες – πεδινες η ορεινες εφαπτονται ,των αυτοκινητοδρομων ΕΚΤΟς ΑΠΟ ΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ. Αδικια.-
Η μοναδικη πολη – οχι μονο εν Ελλαδι _ στο συγχρονο κοσμο ,που δεν εχει καθετη συδεση με τον νεο αυτοκινητοδρομο εινα – δυστυχως- η πολη μας. ολες οι πολεις πεδινες – ορεινες-ημιορεινες μεγαλες η μικρες εφαπτονται ολων των αυτοκινητοδρομων. Η κλεισουρα εινα χωρος – εντυπωσιακο φαραγγι- που χρειαζεται προβολη κ αναδειξη τουριστικη δεν θελει φωτα πολλα αυτοκινητα κ θορυβο εινα προστατευομενη περιοχη.
η συντομη. αποσταση ειναι. αγρινιο. δοκιμι καλυβια. γουριωτισσα.