Συζητήθηκε στη Βουλή η επίκαιρη ερώτησή της βουλευτού Αιτωλοακαρνανίας του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής Χριστίνας Σταρακά για το πολύπαθο έργο του οδικού άξονα Πλατυγιάλι – Ιονία – Αγρίνιο – Καρπενήσι έφερε στη Βουλή. Αιχμηρή η κριτική της στην Κυβέρνηση, τι απάντησε ο υφυπουργός υποδομών και μεταφορών Νικόλαος Ταχιάος.
Η κυρία Σταρακά υπενθύμισε την σπουδαιότητα του έργου για την προοπτική τουριστικής ανάπτυξης της ορεινής περιοχής της Ακαρνανίας και της Ευρυτανίας και υπογράμμισε ότι «το υφιστάμενο δίκτυο, χαρακτηρίζεται από μεγάλη επικινδυνότητα και δημιουργεί προβλήματα στις μετακινήσεις των πολιτών από το Αγρίνιο προς το Καρπενήσι και το αντίστροφο».
Μάλιστα ενώ από το 2012 έχει πραγματοποιηθεί προμελέτη από το 7ο έως το 280 χιλιόμετρο του έργου, αντί να ωριμάσει η μελέτη και να δημοπρατηθεί το τμήμα αυτό, πάγωσε και το έργο έχει μείνει από τότε απραγματοποίητο.
Η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ απηύθυνε δύο πολύ συγκεκριμένα ερωτήματα προς την κυβέρνηση:
«Γιατί δεν ωριμάζει η προμελέτη και δεν δημοπρατείται το έργο από το 7ο έως το 28ο χιλιόμετρο της Ε.Ο. Αγρινίου Καρπενησιού από τη στιγμή που υπάρχει προμελέτη για το συγκεκριμένο τμήμα που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ από το 2012;
Και δεύτερον πείτε μας εάν σκέφτεστε επιτέλους να εντάξετε όλα τα τμήματα του οδικού άξονα Πλατυγιάλι – Ιονία Οδός – Αγρίνιο – Καρπενήσι – Λαμία, τμήμα του οποίου αποτελεί το Αγρίνιο-Καρπενήσι στο νέο ΕΣΠΑ έτσι ώστε να προχωρήσει το έργο με τη μέθοδο της μελέτης και κατασκευής και με συγκεκριμένο προϋπολογισμό».
Στην απάντησή του ο παριστάμενος υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νικόλαος Ταχιάος, ανέφερε…χαριτολογώντας ότι «με τα τοπωνύμια της περιοχής δεν είμαι εξοικειωμένος, οπότε δούλεψα λίγο στο Google maps και μπόρεσα να δω την υφιστάμενη κατάσταση του δρόμου».
Παραδέχτηκε πως «η αναγκαιότητα ενός έργου είναι προφανής» αλλά υπογράμμισε, ότι αυτή η αναγκαιότητα «δεν σημαίνει ότι όλα τα έργα μπορούν να αναπτύσσονται στον ίδιο χρόνο, πρέπει να υπάρξει ένας χρονισμός ο όποιος έχει να κάνει και με το οικονομικό αντικείμενο του κάθε έργου».
Αναφέρθηκε στα 7,5 χλμ του δρόμου Αγρίνιο-Καρπενήσι που είναι έτοιμα ενώ για τα υπόλοιπα 21 χιλιόμετρα (από το 7ο έως το 28ο χιλιόμετρο της Ε.Ο. Αγρινίου -Καρπενησιού) σημείωσε πως η μελέτη θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2024 για να ενταχθεί σε πρόγραμμα χρηματοδότησης. Αντέκρουσε εξάλλου το επιχείρημα πως η Αιτωλοακαρνανία είναι απομονωμένος νομός επικαλούμενος κυρίως την Ιόνια Οδό.
Στη δευτερολογία της η κυρία Σταρακά τόνισε πως «η ουσία είναι ότι μέχρι τώρα τα δύο οδικά έργα για τα οποία σας ρωτάω έμειναν στις καλένδες γιατί δεν υπήρχαν ίσως διαθέσιμοι πόροι και δεν υπήρχε και σοβαρή πολιτική βούληση. Επιτρέψτε μου να σας πω ότι η δικαιολογία των πόρων δεν μπορεί να σταθεί πια. Αν διαβάσατε την εισηγητική του Προϋπολογισμού 2024 που κατέθεσε η Κυβέρνηση σας στη Βουλή θα διαπιστώσατε ότι από το 2020 και μετά η Κυβέρνηση σας διαχειρίζεται πρωτοφανείς ευρωπαϊκούς πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ».
Και ολοκλήρωσε την παρέμβασή της, υπογραμμίζοντας τα εξής: «Είναι κοροϊδία να εξαγγέλλει ο κ. Μητσοτάκης τα τμήματα Πλατυγιάλι – Ιονία Οδός και Αγρίνιο – Καρπενήσι, προεκλογικά, και το 2019 και το 2023, και να μην γίνεται τίποτα. Όποιος δεν θέλει να κάνει έργο, 10 χρόνια μελετάει. Υπομονή και ελαφρυντικά πλέον από τους πολίτες της Αιτωλοακαρνανίας και της Ευρυτανίας δε θα έχετε».