Από τη Χίο στο Αγρίνιο ταξίδεψε ένα μικρό δεντράκι μαστίχας και παρά τις προβλέψεις κατάφερε να ριζώσει στην δική μας γη.
Πριν από επτά χρόνια, ο Αγρινιώτης Γιάννης Γιαννακόπουλος, ταξίδεψε στο νησί της Χίου και επέμεινε να μεταφέρει ένα δενδρύλλιο μαστίχας.
Όλοι του έλεγαν ότι πολύ δύσκολα θα επιβιώσει μακριά από τον τόπο του.
Η μαστίχα, άλλωστε, αγαπά τον ήλιο του νότου, το θαλασσινό αεράκι και το χώμα της Χίου.
Κι όμως, το δένδρο άντεξε χειμώνες και βροχές και βέβαια την βαριά υγρασία της περιοχής μας.
Το «διαμάντι του Αιγαίου», όπως λέγεται, αποδείχτηκε πολύ σκληρό για να πεθάνει.

Στον κορμό του άρχισαν να φαίνονται τα πρώτα διάφανα δάκρυα. Σαν να κουβαλούσε μέσα του τη μνήμη του νησιού.
Αποδείχτηκε ανθεκτικό στον χρόνο και τις συνθήκες. Και τώρα πια δακρύζει στην Αβώρανη, προσφέροντας τον πολύτιμο καρπό του.

Ας σημειωθεί ότι το μαστίχι καλλιεργείται εδώ και τουλάχιστον 2.500 χρόνια στο νησί της Χίου. Η πρώτη αναφορά πραγματικών «δακρύων» μαστίχας έγινε από τον Ιπποκράτη.










