Πολλά έχουν γραφεί για την μελέτη που πρόσφατα εταιρεία η οποία έκανε δωρεά προκειμένου να γίνει η κάθετη σύνδεση με πρωτοβουλία συμπολιτών μας ( δείτε εδώ). Πέρα από το ευχαριστώ που οφείλουμε, χρειάζεται να ρίξουμε και ένα μεγάλο ανάθεμα στην μεμψιμοιρία λίγων, που κάτι βρήκαν να προσάψουν για τη μελέτη, που έγινε δωρεάν.
Από κει και πέρα καλό είναι να ειπωθούν κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά για την περιοχή που υποδεικνύεται να περάσει η κάθετη σύνδεση της πόλης μας με την Ιονία.
Καταρχάς την περιοχή αυτή είναι αδυναμία των ποδηλατών, ειδικά το κομμάτι πίσω από emileon και το παράλληλο του στρατιωτικού αεροδρομίου που βλέπετε στη φωτό. Έτσι κι αλλιώς η μελέτη προβλέπει κατασκευή ποδηλατόδρομου στον σχεδιαζόμενο αυτό δρόμο.
Μετά ακριβώς το τέλος του αεροδρομίου, η κάθετη σύνδεση “κόβει” δεξιά και τέμνει την Αιτωλική πεδιάδα οδηγώντας κατευθείαν κάτω από το Αγγελόκαστρο. Αριστερά του αεροδρομίου υπάρχει ο παλιός εγκαταλελειμμένος σιδηροδρομικός σταθμός που οδηγεί στα Καλύβια. Η δεξιά πορεία της κάθετης σύνδεσης περνάει σε απόσταση αναπνοής από τον παλαιό σιδηροδρομικό σταθμό Αγγελοκάστρου, λαμβάνει υπόψιν το ανάγλυφο της περιοχής εφάπτοντας κυκλικά μόνο το λόφο μέσα στον κάμπο όπου βρίσκεται το Αγγελόκαστρο και καταλήγει μένοντας συνεχώς σε πεδινό έδαφος στην Ιονία Οδό στο ύψος περίπου του σημερινού κόμβου.
Η διαδρομή αυτή είναι ο ορισμός της πεδινής, με θέα το γύρω ορεινό ανάγλυφο των Ακαρνανικών, του Παναιτωλικού όρους και του Αρακύνθου και με τοπόσημα όπως αύλακες, παλιό σταθμό του τρένου και τον πύργο του Αγγελοκάστρου.
Έτσι λοιπόν το κόψιμο του κάμπου θα οδηγήσει στην Ιόνια Οδό. Όσο για το κόψιμο της μεμψιμοιρίας, αυτό μπορεί να γίνει ιδανικά για όποιον διαφωνεί με μια νέα μελέτη πολύ απλά και όχι με σχόλια δεξιά και αριστερά στο διαδίκτυο. Ας αντιμετώπιζουμε επιτέλους με επιείκεια όσους βοηθούν τον τόπο μας.
Λ.Υ.
8 Σχόλια
Αφήστε τα έτσι και τα αλλιώς, ρωτάω απλά σε τι θα ωφελίσει ένας δρόμος που η αποστασή του είναι κατα 50% μεγαλύτερη απο την του υπάρχοντος και ο χρόνος θα είναι ίδιος ή και μεγαλύτερος; λοιπόν;
@ΓΑΡ
-Υπάρχει ένα δρόμος περίπου 19 χλμ μέχρι τον κόμβο της Σταμνάς όλο στροφές, με κακά γεωμετρικά χαρακτηριστικά, με όριο ταχύτητας τα 60χλμ/ώρα και με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση.
-Υπάρχει και ένας (προτεινόμενος) δρόμος μόνο 2 χλμ μεγαλύτερος από τον άλλο, χωρίς αλλεπάλληλες στροφές, σύγχρονος και με καλά γεωμετρικά χαρακτηριστικά, με αρκετά μεγαλύτερο όριο ταχύτητας, με διαχωριστικό και με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση.
Υποθέτω ότι απλή αριθμητική γνωρίζεις. Λύσε το πρόβλημα που υπάρχει και στο βιβλίο της ΣΤ’ δημοτικού και απάντησε μου ποιος από τους δυο δρόμους είναι ο συντομότερος.
Συγχαρητηρια!!! πρωτα στο κ Ραδο κ τους συνεργατες του…………………………Πραγματι η προσφορα του στη πολη ειναι σημαντικη …..Συγχαρητηρια – επισης κ σε οσους – χρονια τωρα – προσπαθουν να πεισουν κ να πετυχουν,για την πολη -εχοντας θεσμικο η οχι ρολο- το αυτονοητο. – αμεση κ ασφαλη- προσβαση στην ιονια Κ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΑ , να μπορουν δηλαδη, οι διερχομενοι την ιονια να ερθουν γρηγορα στην πολη μας………..Οποιος δεν αντιλαμβανεται την αναγκαιοτητα αυτης της καθετης συνδεσης, κανενα σχολιο- μπορει να πηγαινει απο κλεισουρα ελευθερα κ … χαλαρα ………. Η μοιρα του Αγρινιου κ της ευρητερης περιοχης = ειναι σιγουρο = θα παρει μια θετικη πορεια οταν υλοποιηθει η συνδεση αυτη………
Μα αγαπητέ Λαυρέντη, με την κάθετη σύνδεση, είτε προς Πάτρα κινηθεί κάποιος είτε προς Ιωάννινα θα διασχίσει επιπλέον χλμ απ ότι σήμερα. Σκεφτείτε λογικά πριν αρχίσετε τις ειρωνείες. Η απόσταση Κεφαλόβρυσο Κουβαράς μέσω Ιονίας είναι 34χλμ. Το Αγγελόκαστρο είναι στη μέση, άρα 17χλμ. Προς όποια κατεύθυνση λοιπόν 17+14=31χλμ και επιπλέον διόδια.
@Athinago φοβάμαι ότι δεν έχετε καταλάβει ποια είναι η χρησιμότητα μιας νέας σύνδεσης με τον αυτοκινητόδρομο. Δεν είναι η οικονομία του οδηγού στο κόστος των διοδίων αλλά η γρηγορότερη και ασφαλέστερη πρόσβαση σε αυτόν. Όποιος θέλει τζάμπα δρόμους, ας συνεχίσει την πορεία του από την παλιά εθνική. Όποιος θέλει ταχύτητα, άνεση και ασφάλεια, πληρώνει! Οι τζάμπα μαγκιές του «δεν πληρώνω» δεν πείθουν κανέναν πια!
Προς Λαυρέντης:
Aγαπητέ μου μπορεί και να μην γνωρίζω αριθμητική ”ΣΤ’ Δημοτικού” Απλώς στο ενεργητικό έχω το Management καμιά πενηνταριά μεγάλων έργων δρόμων σιδηροδρόμων λιμανιών Waterways. Ούτε και γνωρίζω τον μελετητή ή κάποιον άλλον.
Υποθέτω όμως βλέποντας την χάραξη επί χάρτου ότι ένα νέος δρόμος για να είναι χρήσιμος θα πρέπει να ακολουθεί την συντομότερη γραμμή από την πόλη προς την ιόνια οδό.
Τώρα εσύ μου λες ότι είναι 2 χιλιόμετρα επιπλέον και άλλα διάφορα. Εκ πρώτης όψεως δεν νομίζω ότι είναι έτσι. Ξέρεις έχω δει πολλές μελέτες που να αυξάνουν το φυσικό αντικείμενο επί τούτου.
Τώρα θα σε ρωτήσω και το τελευταίο: Ξέρεις μία μελέτη χρειάζεται μεταξύ των άλλων και εργασία μερικών ανθρώπων (τοπογράφων, μηχανικών, γεωλόγων κλπ) για μεγάλο χρονικό διάστημα και κοστίζει κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες ή και μερικά εκατομμύρια ΕΥΡΩ. Στην προκειμένη περίπτωση το μελετητικό γραφείο πόσα άνθρωποέτη ξόδεψε για την π.α. μελέτη; Μήπως εσύ ξέρεις;
Κλασικη αγρινιωτικη μιζερια. Πρωτα γκρινιαζουμε που δεν εχουμε συνδεση με την ιονια, μετα γιατι η συνδεση δεν ειναι οσο κοντα γουσταρουμε. Το αλλο το ντζιμανι ρωταει κιολας ποια θα ναι η χρησιμοτητα του δρομου? Ξερω γω, το οτι θα φτασεις ζωντανος στον προορισμο σου πχ??? Κατι που με αυτον τον δρομο δε το δενεις κ σχοινι κορδονι? Κ στη τελικη ρε γαρ που αναθεμα κ αν μπορεις να κανεις μανατζμεντ σε περιπτερο, αμα δε γουσταρεις σκαστα κ φερε καλυτερη μελετη. Εκτος κ αν σου χαλασε τη μανεστρα αυτη η μελετη γιατι ειναι δωρεαν….
@ΓΑΡ ότι και να ξόδεψε, δωρεάν είναι. Εσύ που ξέρεις τι ξόδεψε να μου το πεις και να αποκαλύψεις και την επιστημονική σου ταυτότητα για να σε πάρω και στα σοβαρά. Γιατί κι εγώ πολύ εύκολα από εδώ μέσα μπορεί να είμαι ο καθηγητής του ΕΜΠ ο Θεοδόσης Τάσιος.