H σύνδεση των POS με ταμειακές μηχανές είναι μια διαδικασία που φαίνεται να πονοκεφαλιάζει αρκετούς ιδιοκτήτες καταστημάτων. Επιπλέον, η έκδοση απόδειξης σε μαγαζιά που έχουν μια διαρκή ροή πελατών, φαίνεται πως επίσης «στρεσάρει» όσους αναλαμβάνουν τη σχετική ευθύνη.
Στο reddit thread Travel Greece, εντοπίσαμε την αφήγηση μιας ιστορίας σχετικής με τα αθηναϊκά καφέ, και μας δημιουργήθηκαν απορίες.
Η ιστορία
«Απόλαυσα πολύ τη διαμονή μου στην Αθήνα, αλλά έχω παρατηρήσει κάτι περίεργο σχεδόν σε όλα τα καφέ που έχω επισκεφτεί. Για παράδειγμα, παραγγέλνω ένα ποτό και είτε θα μου φέρουν αμέσως έναν εκτυπωμένο «λογαριασμό» είτε θα μου τον φέρουν μετά από λίγο.
Τελικά, κάποιος θα έρθει και θα μου ζητήσει να πληρώσω (μερικές φορές φαίνεται να το κάνουν με πόνο), σαν να υπονοούν ότι πρέπει να φύγω μετά. Στις περιπτώσεις που ήθελα να παραγγείλω κάτι άλλο αντί απλά να πληρώσω και να φύγω, αυτό φαινόταν να προκαλεί λίγη σύγχυση και ταλαιπωρία για αυτούς (ανεξαρτήτως του πόσο πολυάσχολο ή τουριστικό ήταν το μαγαζί).
Οι σερβιτόροι ποτέ δεν ρώτησαν αν ήθελα κάτι άλλο· έμοιαζε σαν να μην τους περνάει από το μυαλό ότι οι πελάτες μπορεί να θέλουν να ξοδέψουν περισσότερα και να μείνουν περισσότερο, αντί να τους ζητούν αμήχανα να πληρώσουν. Η έννοια του «λογαριασμού» φαινόταν να τους διαφεύγει επίσης.
Δεν έχω ξαναζήσει κάτι τέτοιο σε καμία άλλη χώρα ή πόλη· είναι κάτι μοναδικό για την Αθήνα ή είναι ένα ελληνικό χαρακτηριστικό;».
Ένας άλλος χρήστης έδωσε μια απάντηση, που φαίνεται πως εξηγεί το μυστήριο, μαζί και τη μικρή παράνοια που πάντα επικρατεί στο ζήτημα των αποδείξεων.
Αυτό είναι κάτι ελληνικό, σε συνδυασμό με πρόσφατη νομοθεσία.
«Οι τουριστικές περιοχές λειτουργούν διαφορετικά, αλλά συνήθως, ένα καφενείο ή μια ταβέρνα γενικά, δεν θα σε ενοχλήσει. Παραγγέλνεις, η παραγγελία έρχεται, αν θέλεις κάτι παραπάνω, κάνεις σήμα σε έναν σερβιτόρο και παραγγέλνεις κι άλλο. Όταν τελειώσεις, ζητάς το λογαριασμό. Βασικά, δεν πρέπει ποτέ να βιάζεσαι από το προσωπικό, ούτε να πιέζεσαι να παραγγείλεις περισσότερο ή να φύγεις».
«Υπάρχουν τουρίστες που δεν καταλαβαίνουν και παραπονιούνται ότι το προσωπικό τους αγνοεί, οπότε σε μέρη που προσελκύουν τουρίστες και ντόπιους δημιουργείται μια μπερδεμένη κατάσταση».
«Ωστόσο, νομοθεσία που τέθηκε σε ισχύ πριν από λίγα χρόνια απαιτεί να έρχεται ο λογαριασμός μαζί με την παραγγελία και να τοποθετείται στο τραπέζι. Ο λογαριασμός πρέπει να είναι απόδειξη ταμείου, επειδή τα ταμεία είναι καταχωρημένα και ελέγχονται από τις φορολογικές αρχές.
Εάν η απόδειξη του ταμείου δεν παρουσιαστεί εκείνη τη στιγμή, ο πελάτης δεν έχει καμία υποχρέωση να πληρώσει. Περιστασιακά η αστυνομία ελέγχει, και αν ο λογαριασμός δεν υπάρχει, ο ιδιοκτήτης θα οδηγηθεί στο δικαστήριο και θα του επιβληθεί βαρύ πρόστιμο».
«Σε μη τουριστικές περιοχές, η νομοθεσία αγνοείται και κάνουν ό,τι έκαναν πάντα…»
reader.gr Γιάννης Δημητρέλλος