Του Λίνου Υφαντή,
Η καυσία ήταν ένα στρογγυλό πλατύγυρο καπέλο. Επικράτησε να υιοθετηθεί ως χαρακτηριστικό κάλυμμα των αρχαίων Μακεδόνων. Όμως ευρεία ήταν η χρήση του και από τους Αιτωλούς. Αυτό αποδεικνύεται από πολλές αναπαραστάσεις σε νομίσματα και σε στατήρες. Η πιο χαρακτηριστική είναι εκείνη που απεικονίζει την Αιτωλή γυναίκα να κάθεται πάνω σε Γαλατικές ασπίδες. Όπως μπορεί να διακρίνει κανείς φορά την καυσία. Η συγκεκριμένη αναπαράσταση αποτελεί και έμβλημα του επιμελητηρίου Αιτωλοακαρνανίας.
Η χρήση της καυσίας από τους Αιτωλούς υπάρχει σε πολλούς αρχαίους συγγραφείς. Χαρακτηριστικά ο Πολύβιος αναφέρεται σε κάποιον Βαβύρτα, ο οποίος “περιέθηκεν την καυσίαν και την χλαμύδαν του Αιτωλού Δωριμάχου”.
Η καυσία θεωρούνταν ως εθνική κεφαλίδα.Φορέθηκε κατά την Ελληνιστική περίοδο, αλλά ίσως και πριν από την εποχή του Μεγάλου Αλεξάνδρου και αργότερα χρησιμοποιήθηκε ως προστασία από τον ήλιο από τις φτωχότερες τάξεις στη Ρώμη.
Έχει βρεθεί σε όλους τους τομείς που κυριαρχούν τα μακεδονικά βασίλεια και αν έχει εξαφανιστεί στη Δύση, έχει παραμείνει σε χρήση στο Αφγανιστάν. Πιθανόν έφτασε εκεί μέσω της εκστρατείας του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Η χρήση του, καθώς και του παλλίου, που διαβιβάστηκε γι ‘αυτό μέσω του ελληνο-βουδιστικού πολιτισμού, διαιωνίστηκε μέχρι σήμερα σε αυτή την περιοχή όπου ο πολιτισμός και οι ελληνιστικές πόλεις άνθισαν.
6 Σχόλια
Αφήστε τα παραμύθια με πολιτισμούς που δεν έχουν σχέση με ελληνικό δωρικό πολιτισμό, η Αιτωλοί στο κεφάλι έχει ασπίδα, για αυτούς που ονομάζεται ός έλληνες στην άκρη του κόσμου δεν αργής να το μάθεις αν έχουν ρίζα ελληνική, κάποιος παλαιότερα έκανα δοκιμανταιρ για εκείνο το λαό, και του λένε,μας λένε ότι είμαστε έλληνες, και ο δημοσιογράφος του απαντάει, και εσείς τη είστε, του απήντησε το σωστό αυτό πού είναι, λένε ότι φέρνουν λαθροεισβολης διότι στο νεοελληνικό κράτος υπάρχει υπογεννητικότητα, όταν ένας λαός έρθει στα πρόθυρα του αφανισμού δεν μπορεί να ανειξης τα σύνορα Και να συμπληρώσεις το κοινό, διότι δεν αφεινη το παρελθόν Και η ιστορία, ούτε πρόκειται να γίνει κανενας έλληνας εάν δεν είναι γεννημένος μόνο από μάνα πατέρα γνησιο ελληνα, πριν από πολλά χρόνια ήρθαν φέραν αποίκους στην Αιτωλία έγινε κανένας έλληνας; άμα εσείς Βρείτε έναν να σας ποι ότι οί πρόγονοί του ήρθαν από αλλού Και σήμερα αυτός έγινε έλληνας κοροϊδεύει των εαυτό του, πεστετου πως έγινες έλληνας το ότι μιλάς τη γλώσσα και χορεύεις τσάμικο, εγώ ο ελλην αιτωλος μπορεί να γίνω κάποιος άλλος; πως θα γίνω που τα ειδικά χαρακτηριστικά του σώματος τα δικα μου δεν έχουν σχέση με άλλους λαούς; ο κάθε πολιτισμός (λαός)φέρει τα ειδικά χαρακτηριστικά του σώματος του, το ότι ανοίγω τα σύνορα να αναπληρώσουν το κοινό στην υπογεννητικότητα αυτά είναι μόνο για ανιστόρητους,…αν αμφιβαλετε κάντε έρευνα και αν εσείς Βρείτε κάτι διαφορετικό να το μάθουμε και εμείς,….Ούτε από μικτό γάμο φέρει κανένας σύμβολα και ειδικά χαρακτηριστικά η γενιά από μικτό γάμο είναι μουλικα μουλαδες χορης ρίζα ιστορία
Βάλτε το νόμισμα Αιτωλία τη γυναίκα που θερίζει, όπου φοράει το μαλινοφουστανο (πέρδικα),αφού η Αιτωλία φέρει σύμβολα από αρχαία χρόνια, αητο περδικα ζμυρτια βάγια, φλαμπουρο χρώματα κ τ λ, δε βλέπετε ότι ακόμα και σήμερα το γλυκό πιτρατο φέρει σύμβολο των αετο, και τα τραγούδια μιλουν αετό πέρδικα, και διάφορα σύμβολα μέσα στα λόγια βασιλικό μαντζουράνα ιτια
Κανελα γαρύφαλλο Κ τ λ, αυτά που φέρει η γυναίκα ος μυρωδιά σύμβολα του σώματος της, πως θα παρουσιάσει σήμερα ο λαογράφος ειδικός ερευνητής την Αιτωλοί γυναίκα με άλλα ειδικά χαρακτηριστικά του σώματος της, πως θα παρουσιασεις άλλο φλαμπουρο (σημαία) χρωμματα από αυτό που πρέπει , (αυτό πού παραποιούν σήμερα, θαλασσί ισιες γραμμές) αφού το φλαμπουρο σημαία είναι ο ίδιος ο αετός, πάρτε το πουλί αετό και φτιάξτε τη σημερινή σημαία πως; βλέπετε ότι όσο και να ψάξουμε δε μπορεί να παραποιησει απολύτως τίποτα, αλλο αν κάποιοι θολώνουν νερά για τους δικούς τους λόγους
Όταν ο γνήσιος ελληνας κουραστη ιδρώσει , η μυρωδιά του είναι σαν τη ζμυρτια βάγια, μυριστε κάποιον και βρεστε σποράκια και δαγκωστετα και θα καταλάβετε άμεσως τη συμβαίνει, αν αμφιβαλετε κάντε έρευνα ,και αν κάποιος βρει κάτι άλλο να το μάθουμε και εμείς
Όσο για τα σύμβολα αετο περδικα από των αετο είναι αντιγραφή το φλαμπουρο σημαία, από των αετο είναι αντιγραφή η φορεσιά φουστανέλα, ο ρυθμός μουσικής, και ο χορός τα βήματα, όπως δραστιροποιητε στης κινήσεις το πουλί ακριβώς είναι και οι κινήσεις του χορευτή, (μη κοιτάτε σήμερα που δεν δραστηριοποιούνται στα σύμβολα), και από των αετο είναι το χτίσιμο πέτρας πλακόστρωτα κ τ λ ,αν προσέξετε όλο τα αρχαία κτίσματα (καστρα) στην Αιτωλία έχουν αυτό το χτίσιμο, ακόμα και τορινα κτίσματα φέρουν το σύμβολο του αετού, την αράδα που λένε,η πέτρα ισιομετρη και καβαλάει πάνω από της αλες δυο,όπως το φτερά του αετού, (αυτες που χτίζουν σήμερα δύο τρείς πέτρες και μια ορθια)Αυτό το χτίσιμο είναι ξένου πολιτισμού), η γυναίκα είναι η περδικα, ότι φοράει και κινητε το πουλί αυτό τα αντιγράφει ακριβώς η γυναίκα, γι’αυτό ο χορός είναι στα σύμβολα στο ντοπο, αν κάποιος ξέρει κάτι διαφορετικό να μας το αναλύσει όπως έχει, άλλες περιοχές έχουν άλλα σύμβολα,των αετο περδικα κ τ λ,τα έχει μόνο η Αιτωλία, τώρα άμα βλέπεις τσαρούχι με φούντα σε άλλη περιοχή, η να χορεύει τσάμικο στο ντοπο εκεί κάτι δε πάει καλά, διότι το τσαρούχι είναι το πόδι δάκτυλο του αετού, προσέξτε το πώς μπροστά γυρνά Προς τα πάνω και από πάνω φέρει τη φούντα,…… ελπίζω να σάς έδωσα μία πλήρη εικόνα για την ευρύτερη περιοχή, …..αν κάποιος ξέρει κάτι άλλο να μας το πει, αν όμως είναι έτσι πρέπει να τα σεβαστή….
Αν αυτή (καλας) φέρουν τα ειδικά χαρακτηριστικά του σώματος του ελληνα, τότε είναι στυραδερφια,αν τούς πείθουν κάποιοι για αποπροσανατολισμό τότε το κάνουν για άλλους λόγους όπου αυτή ξέρουν, και Μακεδόνες να είναι δεν είναι έλληνες, και τα αρχαιολογικά ευρήματα που φέρουν η μακεδονικός τάφοι δεν προέρχονται τα ευρήματα από ελληνικό πολιτισμό, ός Προς το καπέλο που φοράνε αυτή προέρχεται από κάποιο σύμβολο τού πολιτισμού τους,η έλληνες δε φέρουν τέτοιο πολιτισμό
Αν προσέξετε το δια,φέρει των αετό και δίπλα τη γυναίκα με τη ζμυρτια ,και στο κεφάλι τη βάγια, αυτο τα λέει όλα