Τρίτη, 26 Ιανουαρίου, 2021

Κωνσταντόπουλος: να γίνει στο Πλατυγιάλι το εργοστάσιο ηλεκτρικών οχημάτων

Κωνσταντόπουλος: να γίνει στο Πλατυγιάλι το εργοστάσιο ηλεκτρικών οχημάτων

Την επιλογή του Πλατυγιαλίου Αστακού για την υλοποίηση της επένδυσης κατασκευής εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων προτείνει ο βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας του Κινήματος Αλλαγής Δημήτρης Κωνσταντόπουλος σε ερώτηση πο κατέθεσε προς τους υπουργούς  Ανάπτυξης και Επενδύσεων,  Άδωνι Γεωργιάδη και Περιβάλλοντος και Ενέργειας  Κωστή Χατζηδάκη.

Η ερώτηση: 

Η Ναυτιλιακή Βιομηχανική Περιοχή Πλατυγιαλίου Αστακού (ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ.) στην Αιτωλοακαρνανία ιδρύθηκε το 1984 και έχει τεθεί στο επίκεντρο πολλών επενδυτικών συζητήσεων, χωρίς ωστόσο να έχει ευοδωθεί κάποια από αυτές. Το 2019 με Κοινή Υπουργική Απόφαση άλλαξαν οι περιβαλλοντικοί όροι της ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ. Πλατυγιαλίου Αστακού, ώστε να είναι εφικτή η δημιουργία μονάδας αποθήκευσης φυσικού αερίου και μονάδας ηλεκτροπαραγωγής, χωρίς και πάλι να έχει υπάρξει κάποια σχετική εξέλιξη. Η ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ. Πλατυγιαλίου συνιστά ελεύθερη ζώνη βιομηχανίας και εμπορίου και το λιμάνι του Πλατυγιαλίου, αποτελεί πύλη της χώρας προς τα δυτικά. Η έκταση της ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ. και η στρατηγική της θέση, δημιουργούν σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης για την περιοχή.

Το τελευταίο διάστημα η ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ. Πλατυγιαλίου Αστακού εξετάζεται ως πιθανή περιοχή για την κατασκευή εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Next t. GO SE. Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης το εθνικό όφελος από την επένδυση θα είναι πολλαπλό. Πρώτον, θα δημιουργηθούν άμεσα 1.000 θέσεις εργασίας, ενώ υπολογίζεται οι έμμεσες να φτάσουν τις 5.000. Και δεύτερον, θα αναπτυχθούν στην περιοχή του εργοστασίου και άλλες επενδυτικές εταιρείες για την παραγωγή πρώτων υλών που θα τροφοδοτούν το εργοστάσιο και άλλους σταθμούς αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας. Η προοπτική που διανοίγεται για την περιοχή που θα επιλεγεί είναι εξαιρετικά ευοίωνη.

Για την Αιτωλοακαρνανία, μια τέτοια μεγάλη επένδυση θα μπορούσε να συμβάλει καταλυτικά στην αντιμετώπιση της αυξανόμενης ανεργίας και στην ανάπτυξή της, δεδομένου ότι μέχρι σήμερα η βιοτεχνική και βιομηχανική ανάπτυξη στην περιοχή είναι ατονική. Αλλά και η ίδια η επένδυση θα μπορούσε να ωφεληθεί από τις υποδομές της Αιτωλοακαρνανίας, όπως τους μεγάλους οδικούς άξονες Βόλου-Λαμίας-Πλατυγιαλίου-Αστακού που βρίσκονται προς κατασκευή και πρόκειται να συνδεθούν με την Ιόνια Οδό, ή το αεροδρόμιο του Ακτίου.

Κατόπιν των παραπάνω, ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
Υπάρχει εμπλοκή των αρμόδιων Υπουργείων ή άλλου δημόσιου φορέα στην επιλογή της περιοχής υλοποίησης και στη χωροθέτηση της επένδυσης σχετικά με την κατασκευή εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων;
Αν ναι, εξετάζεται η υλοποίηση της επένδυσης στην ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ. Πλατυγιαλίου-Αστακού, η οποία λόγω της θέσης και των χαρακτηριστικών της προσφέρεται για μια τέτοια επένδυση και θα φέρει ανάπτυξη στη Δυτική Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρη τη χώρα;
Σε ποιο στάδιο βρίσκονται σήμερα τα συναρμόδια υπουργεία αναφορικά με την εξέταση της περιοχής υλοποίησης της επένδυσης και με ποιους όρους και προϋποθέσεις θα γίνει η επιλογή της περιοχής;

Ο ερωτών βουλευτής

Δημήτρης Κωνσταντόπουλος

Θέματα που ενδιαφέρουν

1 Σχόλιο

  1. Ο βαρώνος

    Γελάνε και οι πέτρες. Αντί να απαιτήσει και να συνεργαστεί με άλλους φορείς να γίνει στην Πάτρα που είναι το πιο πιθανό μέρος αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα να γίνει η υποδομή και απο την οποία επένδυση θα υπάρξουν θέσεις εργασίας και για Αιτωλοακαρνάνες και Ηλείους ακόμα, κάθεται και μιλάει για παράλογα πράγματα προκειμένου να χαϊδέψει τα αυτιά μερικών και σε μία περιοχή που δεν υπάρχουν καν οι βασικές υποδομές που έχει βάλει ως προυπόθεση ο επενδυτής. Ότι να’ναι , αλλά βεβαίως ο καθένας στο χωριό του θα ήθελε να δεί και διαστημικό σταθμό, επομένως τα λεγόμενα του κ. Κωνσταντόπουλου ακούγονται γλυκά στα αυτιά του κάθε κακομοίρη ψηφοφόρου. Λίγη σοβαρότητα δεν βλάπτει!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.