Εκδήλωση σχετικά με την ζεύξη της Λευκάδας με την Αιτωλοακαρνανία πραγματοποιήθηκε στη Λευκάδα με πρωτοβουλία της κίνησης πολιτών «Λευκάδα Ανάποδα», όπου μίλησαν διακεκριμένοι επιστήμονες θέτοντας μια σειρά από ζητήματα που πρέπει να εξεταστούν πριν προχωρήσει ένα τέτοιο έργο.
Ομιλητές ήταν οι Αντώνης Φίλιππας, Διπλωματούχος Ναυπηγός, Μηχανολόγος – Μηχανικός, Γιώργος Θερμός, Περιβαλλοντολόγος, Μηχανικός και Κηρολίβανος Πανταζής, Πολιτικός Μηχανικός από το Τεχνικό Επιμελητήριο Λευκάδας. Όλοι εξέφρασαν τον προβληματισμό τους σχετικά με τα προβλήματα, τις αλλαγές και τις επιπτώσεις που ενδεχομένως υπάρξουν από το έργο αυτό. Έγινε λόγος για ένα δύσκολο έργο που χρειάζεται πολλή προσοχή και να εξεταστεί αν πρέπει τελικά να γίνει ή όχι.
Θεωρητικά ένα τέτοιο έργο θα πρέπει να λύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα, καθώς και το θέμα της διέλευσης των σκαφών χωρίς όμως να επιβαρύνει το περιβάλλον. Αυτό φαίνεται μάλλον ανέφικτο σύμφωνα με τα δεδομένα. Ωστόσο ο κ. Φίλιππας πρότεινε να διατηρηθεί η σημερινή ζεύξη και παράλληλα να δημιουργηθεί μια δεύτερη νοτίως της μαρίνας. Έτσι στην ουσία η πόλη της Λευκάδας θα έχει δυο εισόδους. Θα μπορούν να λειτουργούν και οι δυο ζεύξεις χωρίς να σταματά ούτε η κυκλοφορία των οχημάτων ούτε η διέλευση των σκαφών.
Όμως όπως επισήμανε ο κ. Θερμός, υπάρχουν περιβαλλοντικά ζητήματα στο να γίνει καινούργια ζεύξη είτε υποθαλάσσια είτε υπέργεια, αφού ο Φορέας Αμβρακικού Κόλπου και Λιμνοθάλασσας Λευκάδας θέτει ορισμένες προϋποθέσεις για να γνωμοδοτήσει θετικά πράγμα που δεν φαίνεται να γίνεται αφού δεν είναι δυνατόν να καλυφθούν τα περιβαλλοντικά ζητούμενα. Συνεπώς ούτε το Υπουργείο θα αδειδοτήσει το έργο. Κατά την άποψή του η καλύτερη λύση είναι να παραμείνει η υφιστάμενη ζεύξη με την προϋπόθεση ότι θα γίνουν ορισμένες βελτιώσεις στην διέλευση. Όσον αφορά στο κυκλοφοριακό στον κεντρικό δρόμο της Λευκάδας αυτός μπορεί να λυθεί με την απαγόρευση στάθμευσης και με τον περιορισμό των τραπεζοκαθισμάτων των καταστημάτων στο βόρειο πεζοδρόμιο.
Επιπλέον και η διέλευση των σκαφών θα μπορούσε να γίνεται σε συγκεκριμένη ώρα καθημερινά και ενδεχομένως θα μπορούσε να επιβληθεί και τέλος διέλευσης.
Τέλος κατά την άποψη του εκπροσώπου του ΤΕΕ Π. Κηρολίβανου το πρώτο που πρέπει να σκεφτεί η Πολιτεία είναι να λύσει το κυκλοφοριακό της Λευκάδας με την κατασκευή ενός δρόμου. Σημαντικό είναι και το ότι πρέπει να κοστολογηθούν οι προτάσεις και το Υπουργείο να καλέσει τους φορείς της πόλης για να συζητήσει και μαζί τους αυτό το θέμα αλλά και να τους ενημερώσει για τις προθέσεις του.
Ακολούθησε συζήτηση με τους παραβρισκόμενους που εξέφρασαν και τις δικές τους απόψεις.