«Πολύτιμη μαρτυρία» ή «αλήτης δημοσιογράφος» ανάλογα με το ποιος σκοτώνεται

Έντονες οι συζητήσεις για τις κάμερες σε ανοιχτούς χώρους, πλέον. Η περίπτωση του θανάτου του Ζακ Κωστόπουλου ( που μπορεί να αποδειχθεί δολοφονία) έφερε στην δημόσια σφαίρα ένα θέμα που έχει λυθεί προ πολλού σε άλλες χώρες. Εδώ είναι νωρίς ακόμη, ανάλογα με το ποιος θα κυβερνά και αν θα έχουν οι επαγγελματίες δικαιωματιστές λόγο τα επόμενα χρόνια για να κάνουν αντίσταση.

Έφερε όμως κι ένα θέμα βαθιά φιλοσοφικό στη δημόσια συζήτηση. Ο άνθρωπος που κράταγε την κάμερα και έβγαλε το πιο σημαντικό βίντεο(ένα άλλο προέρχεται από γειτονικό μπαλκόνι και κανείς δεν ξέρει αν θα έβγαινε στον αέρα αν τα πράγματα ήταν αλλιώς…), το οποίο μπορεί να στοιχειοθετήσει τις κατηγορίες,  θα μπορούσε να μην τραβάει με την κάμερα και να πάει να βοηθήσει το θύμα στην προκειμένη περίπτωση. Σε κάθε περίπτωση η μαρτυρία είναι πολύ σημαντική και, ακόμη κι αν δεν αποδείξει φόνο, αποκάλυψε πως το θύμα ήταν ανίκανο να δράσει  από ένα σημείο και μετά.

Ποιο θα ήταν το σωστό όμως για τον «κάμεραμαν». Να τραβάει το βίντεο ή να πάει να βοηθήσει; Μήπως θα σωνόταν ένας άνθρωπος; Μάλλον όχι. Όμως προσέξτε, «μάλλον». Κανείς δεν μπορεί να ξέρει με σιγουριά και, άρα, το ηθικό δίλημμα παραμένει.

Για όλα τα παραπάνω υπάρχει το επάγγελμα της δημοσιογραφίας. Κάποιος πρέπει να είναι εντεταλμένος, μαζί με κάποιον ειδικό λήψης και εικόνας, να μην βοηθά αλλά να καταγράφει τα γεγονότα. Αυτό γινόταν από παλιά, μετά αμφισβητήθηκε λόγω του ότι κυριάρχησε πως οι επαγγελματίες δημοσιογράφοι που δεν ανήκουν στο δημόσιο υπηρετούν κάποιον και πλέον γίνεται από όλους λόγω τεχνολογίας, δικτύων. Βοήθησαν και οι συντεχνίες των δημοσιογράφων και η ανυπαρξία έστω ενός όρκου που θα έδιναν.

Αυτός που έδωσε την εικόνα, με άλλα λόγια, έκανε τον δημοσιογράφο. Κι επειδή η κατάληξη ήταν αυτή που ήταν, οι άνθρωποι των δικαιωμάτων, οι ακτιβιστές, οι ελευθεριακοί, η ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα, οι οργισμένοι αντι-νοικοκυραίοι, τον ευγνωμονούν σήμερα.

Αν το βίντεο έδειχνε έναν έξαλλο εισβολέα να σκοτώνει έναν μαγαζάτορα ή, τέλος πάντων, να του ασκεί βία ενώ ήταν  πεσμένος κάτω, και ο εισβολέας ανήκε σε κάποια από τις παραπάνω κατηγορίες, αυτός με την κάμερα θα ήταν «αλήτης-ρουφιάνος-δημοσιογράφος» ή καταζητούμενος «νοικοκυραίος».

Γ.Σ.

 

Θέματα που ενδιαφέρουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.