Κυριακή, 25 Οκτωβρίου, 2020

Η μαρτυρία ενός Καλυβιώτη στη δίκη για το «Norman Atlantic»

Η δίκη για την τραγωδία και την φωτιά στο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Norman Atlantic» τον Δεκέμβριο του 2014, συνεχίζεται αυτές τις μέρες στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά, ενώ ανάμεσα στους αυτόπτες μάρτυρες που κατέθεσαν είναι και ο Καλυβιώτης γιατρός, Σπύρος Ν. Ζαχαράτος, ο οποίος μαζί με την οικογένειά του κινδύνεψαν να χαθούν στη θάλασσα, τη μοιραία εκείνη νύχτα.

Ο Σπύρος Ν. Ζαχαράτος, ο οποίος διαμένει στη Ναύπακτο και ταξίδευε με τη σύζυγο και τα δυο παιδιά στο «Norman Atlantic», περιέγραψε την εμπειρία του στο δικαστήριο:

«Υπήρχαν συνθήκες αλαλούμ. Του λέω ενός Ιταλού ναυτικού, έχω δύο παιδιά, μου κάνει νόημα να του δώσω τα παιδιά και μετά μπήκα εγώ. Από πίσω στριμωξίδι. Η γυναίκα μου μου είπε, βλέπω μια βάρκα. Κινήθηκαν όσοι προλάβανε προς τα εκεί. Γινόταν το αδιαχώρητο. Ποδοπάτησαν τη γυναίκα μου. “Μη σπρώχνετε θα πέσουμε στη θάλασσα” φώναξε η γυναίκα μου. Κάποιοι πέσανε… Η γυναίκα μου, μου λέει “για να μην πέσω, μου λέει, πέφτω κάτω και ας με ποδοπατήσουν, παρά να βρεθώ στο κενό κάτω”».

Σε άλλο σημείο της κατάθεσης του ο Σπύρος Ζαχαράτος επεσήμανε: «Αυτό που έζησα ήταν ότι υπήρχε πλήρης ασυνεννοησία και φοβάμαι ότι ήταν η άγνοια του ρόλου του καθενός του τι πρέπει να κάνει στην κρίσιμη ώρα στη καθοδήγηση των επιβατών».

«Πύργος της Βαβέλ» η συνεννόηση των ναυτικών – Το κρίσιμο μισάωρο που θα είχαν σωθεί ζωές

«Σε ποια γλώσσα συνεννοούνται. Πύργος της Βαβέλ, άλλος ιταλικά, άλλος ελληνικά, τι συνεννόηση γινόταν; Σαν γιατρός ξέρουμε από επείγουσες καταστάσεις. Υπάρχει ένα κρίσιμο μισάωρο που μπορεί να σώσει μια ανθρώπινη ζωή αν κάνεις τους σωστούς χειρισμούς. Από την ώρα που στο κατάστρωμα και τη βάρκα αυτό χάθηκε, σε αυτό το μισάωρο χάθηκαν πολλές ζωές, όταν δεν υπάρχει συντονισμός και κατεβαίνει μόνη της μια βάρκα. Ευτυχώς δεν καήκαμε…».

Περιγράφοντας ο Σπύρος Ν. Ζαχαράτος την καθέλκυση σωστικής λέμβου, επεσήμανε την ασυνεννοησία των ναυτικών, όταν σταμάτησε η βάρκα να κατεβαίνει από το πλοίο: «Σταμάτησε η βάρκα. Δεν ξέραμε να χειριστούμε τη βάρκα. Κατέβηκε ο ναύτης με ένα σκοινί να την ξεμπλοκάρει. Τους μιλούσε στα ελληνικά και απαντούσαν στα ιταλικά. Εγώ δεν άκουσα κανένα να μιλάει αγγλικά, ούτε Έλληνα, ούτε Ιταλό. Η βάρκα έπεσε απότομα στη θάλασσα από το πέμπτο κατάστρωμα από ύψος 40-50 μέτρων. Ευτυχώς δεν είχαμε θύματα. Μπήκαμε όπως μπήκαμε και μάλιστα θυμάμαι ότι όταν μας ανέβασαν ήταν μέσα στους διασωθέντες ένας Γερμανός. Αν ήμουν στην Γερμανία δεν θα ήμουν εδώ (Σ.Σ. εννοεί μέσα στη βάρκα). Θα έμπαιναν γυναίκες και παιδιά. Ευτυχώς που δεν ήμουν στη Γερμανία. Ένα πλήρωμα που ξέρει τι θα κάνει και είναι καλά εκπαιδευμένο και συντονισμένο είναι βέβαιο ότι θα δημιουργήσει συνθήκες να μην χαθούν ζωές ή να χαθούν οι ελάχιστες» συμπλήρωσε.

Να σημειώσουμε ότι, κατηγορούμενοι στο Β΄ Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά, είναι συνολικά 11 κατηγορούμενοι, μεταξύ των οποίων ο Διευθύνων Σύμβουλος και ο Πρόεδρος της ακτοπλοϊκής εταιρείας ΑΝΕΚ, ο υποπλοίαρχος, ο αρχιφροντιστής, ο μαθητευόμενος ηλεκτρολόγος του πλοίου, ένας ναύκληρος και ναύτες οι οποίοι συμμετείχαν στην «έχμαση» (στερέωση, ασφάλιση) του φορτίου και ναυτόπαιδες.

Το πλοίο πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ανκόνα με 56μελές ιταλικό και ελληνικό πλήρωμα και περισσότερους από 400 επιβάτες. Η τραγωδία στο «Norman Atlantic» στις 28 Δεκεμβρίου του 2014, στοίχισε τη ζωή σε 12 ανθρώπους ενώ αγνοούνται ακόμη 18 επιβαίνοντες,

Η δίκη συνεχίζεται στις 30 Οκτωβρίου.

Πληροφορίες από newsbreak.gr, kalyvia.gr

Θέματα που ενδιαφέρουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.