Δευτέρα, 25 Ιανουαρίου, 2021

Μένουν αναξιοποίητα σχολικά κτίρια στα Καλύβια

Μένουν αναξιοποίητα σχολικά κτίρια στα Καλύβια

kalyvia_sxolika_ktiria_2
Σχολικά κτίρια για τα οποία μερικά χρόνια πριν δαπανήθηκαν εκατομμύρια, μένουν αναξιοποίητα στο χωριό μας και παρουσιάζουν έντονα την εικόνα της εγκατάλειψης, αφού η φθορά του χρόνου και έλλειψη ουσιαστικών προτάσεων για την χρήση τους ¨σκοντάφτει¨ στην ατελείωτη γραφειοκρατία και την έλλειψη μελετών που θα τα καθιστούσαν χρήσιμα για την περιοχή μας.

Αναφερόμαστε στις κλειστές, μη λειτουργικές σχολικές μονάδες των δυο κοντινών οικισμών του χωριού μας και συγκεκριμένα, στο δημοτικό σχολείο Πλατάνου, καθώς και στο Νηπιαγωγείο και δημοτικό σχολείο Αγίου Γεωργίου, τα οποία παρουσιάζουν πολλές φθορές εξωτερικά αλλά και στις εσωτερικές αίθουσες, ενώ οι προαύλιοι χώροι είναι χορταριασμένοι και απεριποίητοι…

Το σχολικό κτίριο Πλατάνου

Τις προηγούμενες ημέρες εξωτερικό συνεργείο καθαριότητας μισθωμένο από τον δήμο Αγρινίου, έκοψε τα χορτάρια από το προαύλιο του δημοτικού σχολείου Πλατάνου, ενώ η υποτυπώδης παιδική χαρά είναι εδώ και πολύ καιρό σε αχρηστία.

Στις αίθουσες του κτιρίου που έχουν μετατραπεί σε αποθήκη, βρίσκεται σχολικός εξοπλισμός, θρανία και καρέκλες όχι μόνο του σχολείου αλλά και από άλλα σχολεία της ευρύτερης περιοχής τα οποία έχουν κλείσει!

Τα τζάμια στα παράθυρα είναι σπασμένα -ευτυχώς προς το παρόν που υπάρχουν προστατευτικά κάγκελα- ενώ η μεγάλη συρόμενη εξώπορτα ανοίγει εύκολα και όποιος θέλει μπορεί να μπει χωρίς έλεγχο στο χώρο του σχολείου…

Τα σχολικά κτίρια Αγίου Γεωργίου

Αντίστοιχα, στο κτίριο του σχολείου στον οικισμό Αγίου Γεωργίου οι φθορές είναι φαινομενικά ελάχιστες, όμως όσο περνά ο καιρός είναι σίγουρο ότι θα δημιουργηθούν προβλήματα.

Εργασίες καθαριότητας και κοπής χόρτων προγραμματίζονται για τις επόμενες μέρες, όπως πληροφορηθήκαμε, όμως υπάρχουν πολλές καταστροφές στην περίφραξη του προαυλίου, όπου έχουν αφαιρεθεί από αγνώστους,  μεγάλα τμήματα από τα σιδερένια κάγκελα και έτσι ο χώρος μένει απροστάτευτος.

Όπως μάθαμε, το κτίριο αυτό διέπεται από μια μακρόχρονη σύμβαση του δήμου Αγρινίου που το έχει μισθώσει σε ιδιωτικό ΙΕΚ και έτσι η Σχολική Επιτροπή έχει μάλλον περιορισμένες δυνατότητες προκειμένου να αναζητήσει  λύσεις μελλοντικής αξιοποίησής του.

Πάντως οι αίθουσες του σχολείου είναι σε καλή κατάσταση, όμως πρέπει να βρεθούν τρόποι συνεννόησης και συνεργασίας μεταξύ των δυο πλευρών (Δήμος- ιδιώτης) ώστε ο υπάρχων σχολικός εξοπλισμός (θρανία, ντουλάπες κ.α.) να δοθούν για την κάλυψη αναγκών του Δημοτικού Σχολείου Καλυβίων.

Ακόμη έχει περιοριστεί η πρόσβαση κατοίκων και οχημάτων προς το σχολείο, σε οικίες ή χωράφια, αφού μερικούς μήνες πριν καταστράφηκε το παρακείμενο γεφύρι που υπήρχε και μέχρι σήμερα δεν έχει αποκατασταθεί η ζημιά.

Το κτίριο του Νηπιαγωγείου στον ίδιο οικισμό θα λέγαμε ότι είναι σε καλύτερη ¨μοίρα¨, όμως κάποια εξαρτήματα του παιδότοπου σκουριάζουν στην αυλή, ενώ όπως προαναφέραμε η μη λειτουργία και συντήρησή του αναμένεται να δημιουργήσουν και εδώ προβλήματα και υλικές φθορές.

Αξιοποίηση και κοινωνικό όφελος

Τα σχολικά κτίρια των δυο οικισμών ανήκουν ως γνωστόν στην περιουσία του Δήμου Αγρινίου και της Σχολικής Επιτροπής και δεν πρέπει να αφεθούν στην¨ τύχη¨ τους.

Αποτελούν ταυτόχρονα και περιουσία  των πολιτών αυτού του τόπου και θα πρέπει οι αρμόδιοι σε συνεργασία με την τοπική κοινωνία να συζητήσουν και να προτείνουν τρόπους αξιοποίησης των σχολείων, ώστε όχι μόνο να εξασφαλιστεί η προστασία των υποδομών αυτών αλλά με λύσεις ρεαλιστικές συν τω χρόνω, να μπορέσουν να αποδώσουν και ένα  ουσιαστικό πολιτιστικό όφελος!

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι, μπορούν να αξιοποιηθούν ως πολιτιστικοί χώροι και για εκδηλώσεις ποικίλου κοινωνικού ενδιαφέροντος, ενώ οι προαύλιοι χώροι να γίνουν ασφαλείς παιδότοποι, να δημιουργηθεί μια μόνιμη λαογραφική-αγροτική έκθεση αντικειμένων, να δραστηριοποιηθούν μέσα σε αυτά πολιτιστικοί ή τοπικοί αθλητικοί σύλλογοι, ή τέλος θα μπορούσαν να στεγασθούν κάποιες υπηρεσίες του δήμου ή κοινωνικές δομές.

Πηγή: kalyvia.gr

Θέματα που ενδιαφέρουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.