Τετάρτη, 28 Οκτωβρίου, 2020

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς: Με μάσκα και ελεγχόμενη είσοδο στους σταθμούς

Πώς θα γίνεται η μετακίνηση με ταξί και Ι.Χ. Τι θα ισχύσει για δακτύλιο και όριο μετακινούμενων με ιδιωτικά οχήματα

Υποχρεωτική χρήση μάσκας από εργαζόμενους και επιβάτες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς αλλά και αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων, ειδικά τις ώρες αιχμής καθώς επίσης και ελεγχόμενη είσοδο στους σταθμούς θα εφαρμόσει στις αστικές συγκοινωνίες το υπουργείο Μεταφορών, το οποίο, πάντως, συστήνει στο κοινό να εξακολουθήσει να τα χρησιμοποιεί για μετακίνηση από και προς την εργασία ή σε περίπτωση ανάγκης.

Προτρέπει τους πολίτες να εξακολουθήσουν να χρησιμοποιούν τα δικά τους μέσα μεταφοράς και για το λόγο αυτό παρατείνει την μη ισχύ του δακτυλίου και για τον μήνα Μάιο, ενώ θα επιτρέψει και τη μετακίνηση τριων ατόμων με το ίδιο Ι.Χ. αντί για δύο που επιτρέπεται έως τώρα. Η εφαρμογή των μέτρων θα αξιολογείται σε καθημερινή βάση και θα αναπροσαρμόζονται, τόσο με βάση το βαθμό επιτυχίας τους, όσο  και  ανάλογα με την πορεία υλοποίησης του  γενικού κυβερνητικού σχεδίου άρσης των μέτρων. Αναλυτικά, όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προκειμένου να αντιμετωπίσει αυτή τη μεγάλη πρόκληση προχωρεί στην υιοθέτηση των παρακάτω κανόνων για την προστασία των εργαζόμενων και των επιβατών:

–       Υποχρεωτική χρήση προστατευτικής μάσκας από τους εργαζόμενους και το επιβατικό κοινό. Ο έλεγχος της εφαρμογής του μέτρου θα γίνεται από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς που είναι επιφορτισμένοι με αυτό το καθήκον.
–       Υιοθέτηση μέτρων ελεγχόμενης εισόδου στους σταθμούς, ώστε να επιτευχθεί, κατά το δυνατόν, η αναγκαία φυσική απόσταση.
–       Αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων στο μέγιστο δυνατό βαθμό από την πρώτη κιόλας μέρα εφαρμογής του πλαισίου σταδιακής άρσης των περιορισμών.
Συγκεκριμένα, τα δρομολόγια στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας διαμορφώνονται ως εξής:
–       Στο Μετρό και τον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο σήμερα η συχνότητα των συρμών είναι στα 7,5 λεπτά κατά τις ώρες αιχμής και βάσει του σχεδιασμού θα μειωθεί στα 6 λεπτά.
–       Στο Τραμ από τα 11 λεπτά στόχος είναι να φθάσουμε στα 8 λεπτά στις ώρες αιχμής.
–       Στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ από τα 550 οχήματα που κυκλοφορούν σήμερα, το επόμενο διάστημα θα κυκλοφορούν 1.000.

Οι συχνότητες αυτές – όπως επεσήμανε ο κ. Κεφαλογιάννης – θα βελτιωθούν σε δεύτερο στάδιο, σε συνάρτηση με την περαιτέρω άρση των περιορισμών.

Την ίδια στιγμή και με στόχο τα παραπάνω μέτρα να τύχουν άμεσης εφαρμογής, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία στη δυνατότητα εξαίρεσης του δικαιώματος άδειας ειδικού σκοπού στο προσωπικό των συγκοινωνιών και στην αναστολή των διαδικασιών της κινητικότητας των εργαζομένων από τους Οργανισμούς των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς σε άλλον φορέα.

Επίσης, σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη, άμεσα θα προχωρήσει ο επανασχεδιασμός λειτουργίας γραμμών στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη, ανάλογα με τις ανάγκες που θα προκύπτουν, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, λαμβάνοντας υπόψη τα διαθέσιμα μέσα. Ωστόσο αυτό που επισημαίνεται είναι ότι «Πρέπει να καταστεί σαφές, ότι η επιλογή της διαχείρισης της κίνησης με τα μέσα μεταφοράς, μέσω μεγάλης αύξησης της προσφοράς, έτσι ώστε να κυκλοφορεί πολύ μεγάλος αριθμός συρμών και λεωφορείων, με στόχο τη μείωση του συνωστισμού και τη διατήρηση αποστάσεων, δεν υφίσταται. Η μόνη δυνατή διαχείριση είναι αυτή της ζήτησης, η οποία πρέπει να περιοριστεί στον μέγιστο δυνατό βαθμό και να απλωθεί μέσα στον χρόνο, για τις ώρες αιχμής» τόνισε ο υφυπουργός.

Ο ίδιος προσέθεσε ότι η πύκνωση στο μέτρο του δυνατού των οχημάτων κατά τις ώρες αιχμής, θα συνοδεύεται από ταυτόχρονη μείωση των συχνοτήτων διέλευσης στα ενδιάμεσα διαστήματα. Ειδικότερα, από τις 10 το πρωί έως τις 2 το μεσημέρι και από τις 6 το απόγευμα έως τα μεσάνυχτα. Παράλληλα με όλα αυτά, θα συνεχιστεί η συστηματική απολύμανση των χώρων των σταθμών, των καθισμάτων, του πατώματος και των χειρολαβών των οχημάτων και των συρμών.

Επίσης, θα γίνει σήμανση των σημείων αναμονής, ώστε να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός, ενώ θα απαγορεύεται η χρήση των ανελκυστήρων, με την εξαίρεση των ατόμων με σοβαρά κινητικά προβλήματα.  Ο κ. Κεφαλογιάννης επανέλαβε ότι οι πολίτες δε θα πρέπει να μετακινούνται άσκοπα, να μπαίνουν στο λεωφορείο και στο μετρό όταν έχουν το παραμικρό σύμπτωμα, να τηρούν τα μέτρα ατομικής υγιεινής ώστε να προστατεύσουν τόσο τη δική τους υγεία όσο και των συμπολιτών τους. Αυτό θα είναι και το μήνυμα της ενημερωτικής εκστρατείας που θα πραγματοποιήσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τις επόμενες μέρες».

Επιπλέον, σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία το υπουργείο Μεταφορών προχωρεί και σε άλλα μέτρα με στόχο τον περιορισμό της πυκνότητας μετακίνησης του πληθυσμού και την αποσυμφόρηση της κίνησης στα ΜΜΜ κατά τις ώρες αιχμής, με βασικότερο εξ αυτών τη διαφοροποίηση της ώρας προσέλευσης των εργαζόμενων στη Δημόσια Διοίκηση και κατανομή της σε τρεις ζώνες: (07.00, 08.00 και 09.00 π.μ.). Το υπουργείο, πάντως, καλεί τους πολίτες να αποφεύγουν κάθε άσκοπη μετακίνηση με τα μέσα μεταφοράς.

Εάν αυτό δεν είναι εφικτό, ειδικά κατά τις ώρες αιχμής, η χρήση των ΜΜΜ συστήνεται να γίνεται για απολύτως αναγκαίους λόγους, όπως η μετάβαση στον χώρο εργασίας και αυτό εφόσον δεν υπάρχει δυνατότητα μετακίνησης με άλλο πρόσφορο τρόπο. Το υπουργείο καλεί τους  πολίτες που έχουν την επιλογή της μεταφοράς με ιδιωτικό τους μέσο να συνεχίσουν να το χρησιμοποιούν ως πρώτη επιλογή. Στην κατεύθυνση αυτή αποφασίστηκε:

–       Η παράταση της μη ισχύος του δακτυλίου για τον μήνα Μάιο.
–       Η δυνατότητα μεταφοράς δύο ατόμων πλέον του οδηγού, στη μετακίνηση με τα ΙΧ από τις 4 Μαίου.

ΤΑΞΙ

Ως προς τη μεταφορά πολιτών με ταξί, μετά από εισήγηση της Επιτροπής Δημόσιας Υγείας, συνεχίζεται η εφαρμογή του κανόνα που ισχύει και σήμερα, δηλαδή ο οδηγός και ένας επιβάτης, με τις γνωστές εξαιρέσεις μεταφοράς γονέα με ανήλικα τέκνα ή συνοδείας ατόμου για ιατρικούς λόγους. Τις επόμενες ημέρες το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα ανακοινώσει αναλυτικά περαιτέρω ρυθμίσεις για την παράταση ισχύος των διπλωμάτων οδήγησης και των δελτίων τεχνικού ελέγχου οχημάτων, καθώς και το πλαίσιο επανέναρξης των θεωρητικών και πρακτικών μαθημάτων και εξετάσεων για την απόκτηση άδειας οδήγησης, με στόχο την αποφυγή συνωστισμού από τους πολίτες στα ΚΤΕΟ, στις σχολές οδήγησης και στις περιφερειακές υπηρεσίες μεταφορών.

Να σημειωθεί, ότι σύμφωνα με πληροφορίες, η ισχύς των διπλωμάτων οδήγησης που έχουν λήξει ή λήγουν έχει αποφασιστεί να παραταθεί έως και τις 31 Αυγούστου προκειμένου να αποφευχθεί ο συνωστισμός στις υπηρεσίες. Ο υφυπουργός Μεταφορών αφού ευχαρίστησε τους εργαζομένους στο σύστημα των αστικών συγκοινωνιών για την προσφορά τους την περίοδο ισχύος των έκτακτων μέτρων για την πανδημία του κορονοιού, επεσήμανε ότι πλέον έχουμε μπροστά μας μια νέα πρόκληση, αυτή της σταδιακής μετάβασης στην κανονικότητα, η οποία θα πρέπει να γίνει με τους όρους υγειονομικής προστασίας που μας έχουν υποδείξει οι ειδικοί.

«Πρόκειται για ένα δύσκολο στοίχημα η επιτυχία του οποίου θα κριθεί, όπως και στο προηγούμενο στάδιο, από την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη συμμόρφωση των πολιτών στις απαιτήσεις της νέας πραγματικότητας». Υπογράμμισε μάλιστα ότι «ειδικά για τις αστικές και προαστιακές μετακινήσεις, κανένα ευρωπαϊκό σύστημα δεν έχει σήμερα τη δυνατότητα, σε προσωπικό και οχήματα, να προσφέρει υπηρεσίες μεταφοράς με τέτοιο τρόπο ώστε να οριοθετείται, εκ των πραγμάτων, η ιατρικώς θεμιτή φυσική απόσταση των επιβατών»

 

 www.ethnos.gr 

Θέματα που ενδιαφέρουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.