Mια «θυμωμένη» ανοιχτή επιστολή ενός γονέα από το Αγρίνιο προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως δημοσιεύει το agrinionews.gr
O κ.Ανδρέας Γεωργίου κάνει λόγο για «τραγικές επιλογές στον τρόπο εισαγωγής των υποψηφίων το τρέχον έτος στα δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα».
Αναλυτικά η ανοιχτή επιστολή:
ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Αγρίνιο, 16/7/2021.
Προς την
Υπουργό Παιδείας
Υπουργέ,
Αν σας αιφνιδιάζει ήδη από την εισαγωγή της το ύφος της παρούσης επιστολής καθόσον η προσφώνηση τηςς ιδιότητάς σας δεν συνοδεύεται από την κλητική προσφώνηση «κυρία», είναι διότι οι απολύτως τραγικές επιλογές σας στον τρόπο εισαγωγής των υποψηφίων το τρέχον έτος στα δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα, μου στερούν ψυχικά το κουράγιο να σας απευθύνω το λόγο κατά τρόπο που αρμόζει σε στοιχειώδεις κανόνες ευγένειας και ιδίως σε σχέση με την ειρημένη ιδιότητά σας. Οριακά σε σχέση με την ψυχική διάθεση του υπογράφοντα, η παρούσα επιστολή θα συνεχίσει να απευθύνεται στον αποδέκτη της στον πληθυντικό, για λόγους καλαισθησίας και μόνο.Πρόκειται για μία θυμωμένη επιστολή, διότι αυτό είναι.
Είμαι πατέρας μιας μαθήτριας Γ’ Λυκείου, η οποία συμμετείχε στις τρέχουσες πανελλήνιες εξετάσεις με το σύστημα που εσείς επιλέξατε και επιβάλατε. Ταυτόχρονα, είμαι και ο ίδιος κάτοχος πτυχίου ανώτατης σχολής, το οποίο θεωρώ ότι έχω τιμήσει μέχρι σήμερα, καθόσον υπηρετώ τη δικαιοσύνη από το στασίδι του μάχιμου δικηγόρου επί τριάντα ολόκληρα χρόνια.
Υπό τη διττή λοιπόν αυτή ιδιότητά μου, είμαι σε θέση να αντιληφθώ τις ιδιαίτερες αντιξοότητες που βίωσαν οι φετινοί υποψήφιοι, για δεύτερη συνεχή χρονιά, ενώ ταυτόχρονα είμαι σε θέση να αντιληφθώ τον πόνο που αισθάνεται τη στιγμή που γράφεται η επιστολή τούτη ένας υποψήφιος, όταν στοχεύοντας σε μία σχολή της απόλυτης επιλογής του, πληροφορείται όττι αποτυγχάνει, για λόγους που κάθε άλλο παρά έχουν σχέση με τις επιδόσεις του και δύνανται να εξηγηθούν μόνο με όρους παραλόγου.
Εξηγούμαι:
Η θυγατέρα μου, ήδη από την τάξη της Γ’ Γυμνασίου δήλωσε ότι την ενδιαφέρει ιδιαίτερα το Τμήμα Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Η βούλησή της αυτή παρέμεινε συνεπής και αταλάντευτη μέχρι και σήμερα. Το όνειρό της αυτό, το μεράκι της, το υποστήριξα ως όφειλα και ψυχικά και υλικά. Να σας υπενθυμίσω ότι για την είσοδο στη συγκεκριμένη σχολή, όπως και σε αρκετές άλλες, προαπαιτείται δοκιμασία και στα ειδικά μαθήματα του γραμμικού και του ελεύθερου σχεδίου. Να σας θυμίσω επίσης ότι τα μαθήματα αυτά δεν διδάσκονται στην δημόσια δήθεν δωρεάν παρεχόμενη εκπαίδευση. Έτσι λοιπόν, ευθύς εξαρχής, εγείρεται ένα μείζον ζήτημα ηθικής τάξης, καθόσον οι έχοντες δύναται να υποστηρίξουν το όνειρο των παιδιών τους, ενώ οι μη έχοντες θα πρέπει να εξηγήσουν στα ίδια τι σημαίνει ταξική παιδεία, καθόσον τα αποτελέσματά της τα γεύονται από πρώτο χέρι.
Εγώ λοιπόν ήμουν από εκείνους τους γονιούς που είχαν την οικονομική δυνατότητα να υποστηρίξουν το όραμα των παιδιών τους. Ταυτόχρονα, ήμουν από εκείνους, που παρακολουθώντας τους χειρισμούς σας στο Υπουργείο Παιδείας, με καλή πίστη και ενόψει των εξαγγελιών τους, αξιολόγησα ως θετική την πρόθεσή σας να περιορίσετε την πρόσβαση στα δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα υποψηφίων με πολύ χαμηλές επιδόσεις. Πράγματι, θα συμφωνήσω και εγώ ότι είναι λυπηρό να περνούν το κατώφλι των Πανεπιστημίων υποψήφιοι με επιδόσεις που κυμαίνονται μεταξύ 3 και 5. Μαθητές με δομικές ελλείψεις σε γνώσεις θα ταλαιπωρηθούν ιδιαίτερα από το πρόγραμμα σπουδών ενός ΑΕΙ, με σοβαρό ενδεχόμενο πολλοί από αυτούς να μην καταφέρουν τελικά να αποφοιτήσουν.
Βεβαίως, θα πρέπει να επισημάνω ότι σκεφτήκατε ανάποδα. Αντί να σας προβληματίσει ως Υπουργό το γεγονός των τραγικά χαμηλών επιδόσεων στη δευτεροβάθμια βαθμίδα εκπαίδευσης και τα αίτια που διαχρονικά συντείνουν στο φαινόμενο αυτό, βελτιώνοντας την εικόνα του δημόσιου σχολείου, φαίνεται από πρώτη ματιά ότι τουλάχιστον προσπαθήσατε να θωρακίσετε το κύρος των δημόσιων ΑΕΙ.
Με την εισαγωγή του θεσμού της ειδικής βάσης εισαγωγής, όχι μόνο δεν πετύχατε αυτό, παρά οδηγηθήκαμε σε φαιδρά, αν όχι τραγικά αποτελέσματα. Ήδη από την ημέρα της επίσημης ανακοίνωσης του θεσμού της ειδικής βάσης εισαγωγής, έγινε αντιληπτό από το σύνολο των εμπλεκομένων στη διαδικασία των πανελληνίων εξετάσεων, γονείς, μαθητές, καθηγητές, φροντιστές, ότι η δοκιμασία για την κατάληψη μιας θέσης σε δημόσιο ΑΕΙ, θα ήταν ιδιαίτερα σκληρή, καθόσον ένα πολύ μεγάλο ποσοστό υποψηφίων θα μείνουν εκτός σχολών, παρά το ότι παρουσίασαν ιδιαίτερα καλές επιδόσεις για σχολές που θεωρούνται χαμηλές και μεσαίες ως προς τη βάση εισαγωγής, μέχρι τη φετινή χρονιά τουλάχιστον. Και αν αυτό ακούγεται πολύ σκληρό και άδικο για υποψηφίους που στοχεύουν σε τέτοιου επιπέδου (πάντα ως προς τις βάσεις εισαγωγής και όχι ως προς το επίπεδο σπουδών) σχολές, καθόσον αρκετές από αυτές θα μείνουν χωρίς φοιτητές, οι επιλογές σας ξεπερνούν τα όρια του παραλόγου σε ό,τι αφορά στα ειδικά μαθήματα (αλήθεια εκεί στο Υπουργείο πρόλαβαν οι σύμβουλοί σας να σας παρουσιάσουν στατιστικά για τα κενά στις θέσεις εισαγωγής, τα οποία προκαλούνται αποκλειστικά από τις αδιανόητες επιλογές σας ; αυτό που κατάλαβαν ευθύς εξαρχής όλοι οι γονείς και οι μαθητές, έχοντας βασικές γνώσεις μαθηματικών, ότι δηλαδή η επιβολή του μέσου όρου και της εβε θα φαλκιδεύσει δραματικά τις θέσεις εισακτέων, δεν το κατανόησαν οι σύμβουλοί σας).
Επιβάλατε λοιπόν εβε και στα ειδικά μαθήματα. Επιβάλατε εβε και στα μαθήματα του γραμμικού και του ελεύθερου σχεδίου, παρά το ότι το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας αποτυγχάνει διαχρονικά στα μαθήματα αυτά, αφού δεν διδάσκονται στο δημόσιο σχολείο. Έτσι λοιπόν, ειδικά στις σχολές που απαιτείται και εξέταση στο σχέδιο, επιβάλατε συνολικά τρεις εβε ! Μία για τη σειρά των τεσσάρων βασικών μαθημάτων, μία για το ελεύθερο σχέδιο και μία για το γραμμικό. Εάν κάποιος υποψήφιος υπολείπεται έστω και σε μία από τις δύο εβε των ειδικών μαθημάτων, αποκλείεται από τη σχολή της επιλογής του, ακόμη και αν απέχει μερικές χιλιάδες μόρια από τη βάση εισαγωγής, όπως αυτή θα διαμορφωθεί !
Μην μακρυγορώ. Η κόρη μου, υπό πρωτοφανείς συνθήκες που αφορούν βεβαίως στο σύνολο των υποψηφίων, κατάφερε να μαζέψει 15.703 μόρια. Και αν τις μέρες που μεσολάβησαν από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων επί των τεσσάρων βασικών μαθημάτων βίωσε τη χαρά και την αίσθηση της δικαίωσης, διότι ήδη είχε συγκομίσει από τα τέσσερα αυτά μαθήματα 12.873 μόρια, μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων επί των ειδικών μαθημάτων,, η χαρά μετατράπηκε σε απορία και ακολούθως σε οργή. Καλούμαι να της εξηγήσω με λογικά επιχειρήματα, πως ενώ κατάφερε να συγκεντρώσει 15.703 μόρια και ενώ οι επιδόσεις της στο σχέδιο κάθε άλλο παρά απογοητευτικές είναι (13,80 στο ελεύθερο και 14,50 στο γραμμικό), δεν θα καταφέρει τελικά να εισαχθεί (για την ακρίβεια δεν θα καταφέρει καν να τη δηλώσει στο μηχανογραφικό) σε μία σχολή που πέρυσι είχε ως βάση εισαγωγής τα 8.335 μόρια και φέτος, παρά την επιβολή των πολλαπλών ειδικών βάσεων εισαγωγής, δεν αναμένεται να ξεπεράσει ως βάση τα 12.000 – 13.000 μόρια.
Συγχωρήστε με εάν θα πέσω έξω στις εκτιμήσεις μου ως προς τη βάση εισαγωγής στη συγκεκριμένη σχολή. Σίγουρα οι δικές μου εκτιμήσεις είναι πολύ καλύτερες και πολύ πιο ακριβείς από τις εκτιμήσεις τις δικές σας και των συμβούλων σας. Διότι εάν από πριν είχατε αντιληφθεί το πώς θα διαμορφωθούν τελικά οι βάσεις εισαγωγής ανά σχολή (και οφείλατε πριν επιβάλετε το μέτρο των εβε να κάνετε σχετικές προσομοιώσεις, διότι ατυχώς για τη χώρα φέρετε την ιδιότητα της Υπουργού Παιδείας) και παρά ταύτα επιμείνατε κατά τρόπο ιδιαιτέρως αυταρχικό στη διατήρηση του μέτρου αυτού (εβε και μάλιστα διπλή σε μάθημα που δεν διδάσκεται στο σχολείο), είστε απλά δολοφόνος ψυχών, εσείς και όλοι σας οι σύμβουλοι. Εάν δεν το είχατε αντιληφθεί, είστε απλά ανίκανη να φέρετε την ιδιότητα της Υπουργού Παιδείας. Σας καλώ άμεσα να παραιτηθείτε από τη θέση που δεν κοσμείτε. Εάν θέλετε να διατηρήσετε ψήγματα αξιοπρέπειας, ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙΤΕ ΤΩΡΑ. Εάν θέλετε να διασώσετε την υστεροφημία σας, έστω και υπό τη μορφή έμπρακτης μετάνοιας, ΑΝΑΚΑΛΕΣΤΕ ΤΩΡΑ το μέτρο των εβε ή μειώστε με δική σας πρωτοβουλία τους συντελεστές που καθόρισαν οι ίδιες οι Σχολές. Είμαι βέβαιος ότι ούτε οι υπεύθυνοι αυτών είχαν καταλάβει τι ψήφισαν, μέχρι και σήμερα. Και σε κάθε περίπτωση, ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙΤΕ τώρα. Αρκετά έχετε προσβάλει τους Έλληνες πολίτες, τόσο με τον αυταρχικό σας λόγο, όσο και με τις αχαρακτήριστες επιλογές – πράξεις σας, στο όνομα πάντα της βελτίωσης της δημόσιας παιδείας.
Η τελευταία σας ομιλία στη Βουλή των Ελλήνων, κατά την οποία δηλώσατε κατά λέξη «δεν μας ενδιαφέρει να γίνουν τα παιδιά μας φοιτητές, αλλά να αποφοιτήσουν. Θέλουμε το Πανεπιστήμιο να ανοίγει δρόμους ζωής», υπό το φως των τελικών αποτελεσμάτων επί των πανελληνίων εξετάσεων, μόνο θυμηδία προκαλεί. Εξηγείστε σας παρακαλώ τι εννοούσατε ακριβώς με αυτή σας τη ρήση, στην κόρη μου και σε μερικές χιλιάδες υποψηφίων.
Κλείνοντας την επιστολή τούτη, σας διευκρινίζω ότι ο υπογράφων, εμφανώς τελεί υπό το κράτος του θυμού. Βεβαίως καταφέρατε να εξοργίσετε και να καταστείτε persona non grata και από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ταυτόχρονα ο υπογράφων τελεί σε πλήρη επίγνωση των αιχμηρών λέξεων και φράσεων που χρησιμοποιεί. Σας βεβαιώνω ότι κατέβαλα ιδιαίτερα φιλότιμες προσπάθειες, για να μην καταφύγω σε αγοραίο λόγο, σκιαγραφώντας έστω και αδρομερώς τα έργα και τις ημέρες σας στο Υπουργείο Παιδείας.
ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙΤΕ
Ανδρέας Γεωργίου
Δικηγόρος
Καζαντζή 4-6
Αγρίνιο
9 Σχόλια
Η εβε λειτουργεί με απώτερο σκοπό την στροφή των μαθητών σε ΕΠΑΛ, στο κλείσιμο πανεπιστημιακών σχολών, στροφή σε κολέγια, απαξίωση δημόσιας εκπαίδευσης και συντεταγμενου φόβου καθηγητών, μαθητών και γονέων. Επένδυση στο φόβο για το καλό μας, δεν είναι τυχαίο ότι παραμένει στη θέση της για να εξυπηρετήσει συμφέροντα. Βέβαια υπήρχαν στο πρόγραμμα της ΝΔ προεκλογικά
Νομίζω ο θυμός είναι κακός σύμβουλος. 1.Δεν κατάλαβα για ποιον λόγο δεν θα εισαχθεί τελικά η μαθήτρια. 2.Δεν γνωρίζουμε ακόμη πόσοι μαθητές θα αποκλειστούν, άρα είναι πρόωρο να μιλάμε με βεβαιότητες… 3. Και άλλα ειδικά μαθήματα δεν διδάσκονται στα σχολεία (π. χ. Ισπανικά). Όπως και οι ειδικές δοκιμασίες… Αυτά είναι εν γνώση των γονέων και των υποψήφιων. Άρα δεν βλέπω τον λόγο της μομφής προς το υπουργείο… Καλή τύχη να έχει το παιδί στη ζωή του!
ΜΟΝΤΕΧΡΗΣΤΟ, “…απαξίωση δημόσιας εκπαίδευσης…” . Κάνεις μεγάλο λάθος .Η είσοδος μαθητών στα Πανεπιστήμια με βαθμούς κάτω από τη βάση 1 -2-3 , με άριστα το 20, συνιστούσε κατάφωρη απαξίωση της δημόσιας εκπαίδευσης Κι αυτό , ευτυχώς, διορθώθηκε Τώρα, το πώς σύμφωνα με εσένα η επιβράβευση της προσπάθειας κι όχι της αδιαφορίας χαρακτηρίζεται ως “επένδυση στον φόβο”, μόνον εσύ μπορέις να μας το εξηγήσεις… Α, και ο Τζώρτζ Όργουελ, φυσικά…
Η ΕΒΕ θα είχε νόημα, αν το υπουργείο που κόπτεται για την ποιότητα της εκπαίδευσης την καθιέρωνε ως προϋπόθεση εισαγωγής σε κάθε μορφής εκπαιδευτικό ίδρυμα(δημόσιο ή ιδιωτικό). Από τη στιγμή που αναγνώρισε την ισοτιμία των πτυχίων κολεγίων και δημόσιων πανεπιστημίων αυτό θα έπρεπε να είναι αυτονόητο. Αφού δεν το έκανε ο οποιοσδήποτε μπορεί να υποθέσει ότι πρόκειται για εξόφληση γραμματίων στους κολεγιάρχες. Ένας κομμένος από τα δημόσια πανεπιστήμια μπορεί να εγγραφεί σε κολέγιο και αν αποφοιτήσει (που θα αποφοιτήσει) το πτυχίο του θα είναι ισότιμο με του Δημόσιου Πανεπιστημίου απ’ το οποίο αποκλείστηκε λόγω ΕΒΕ.
Επειδή οι μαθητές που συνήθως έγραφαν κάτω από 10.000 μόρια απορροφούνταν από περιφερειακά πανεπιστήμια θα ήταν πιο έντιμο να κλείσει τα Πανεπιστήμια αυτά και ταυτόχρονα να μειώσει τον αριθμό των εισαχθέντων αναλόγως. Δεν το έκαναν όμως για να μη χάσουν τα ψηφαλάκια από τις τοπικές κοινωνίες και για να εκθέτουν τη δευτεροβάθμια δημόσια εκπαίδευση ότι τάχα βγάζει αγράμματους προετοιμάζοντας το επόμενο βήμα της εκπαιδευτικής απορρύθμισης.
ΝΟΜΙΖΩ, δεν τάσσομαι υπέρ των ακραίων εκφράσεων παρακινούμενες από θυμό, όμως στην προκειμένη περίπτωση επρόκειτο για έναν πατέρα που βλέπει ότι το παιδί του δεν μπορεί να πραγματοποιήσει τα όνειρα του, παρά τις καλές του επιδόσεις. Για να σας λύσω την απορία σχετικά με την αδυναμία της μαθήτριας να εισαχθεί στην σχολή επιλογής, η εν λόγω μαθήτρια δεν πληρεί τις προϋποθέσεις συντελεστή ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα του Γραμμικού και Ελευθέρου σχεδίου, παρά τις ικανοποιητικές της επιδόσεις σε αυτά και τον ΓΜΟ της σε όλα τα μαθήματα που είναι σχεδόν διπλάσιος από την περσινή βάση του τμήματος που επιθυμεί να φοιτήσει. Όσον αφορά το «επιχείρημα», ότι και αλλά ειδικά μαθήματα δεν διδάσκονται στις σχολικές μονάδες, άρα ποιος ο λόγος διαμαρτυρίας στο υπουργείο; Η απάντηση νομίζω είναι προφανής, όταν ένα σύστημα είναι προβληματικό, πρέπει να παλεύουμε, ώστε να αλλάξει, αντί να αφήνουμε να διαιωνίζονται ταξικές διακρίσεις στην δημόσια εκπαίδευση. Επομένως, αντί να κατηγορούμε τον γράφοντα για την δημόσια κατηγορία του προς την υπουργό, θα έπρεπε να τον στηρίζουμε και να διεκδικήσουμε την ορθή εισαγωγή τους στο σχολικό πρόγραμμα, για τους μαθητές που επιθυμούν να διαγωνιστούν σε αυτά στις Πανελλήνιες εξετάσεις. Άλλωστε, γνωρίζοντας τον τρόπο λειτουργίας των γενικών λυκείων, μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι πριν την θητεία της κ. Κεραμέως, το Ελεύθερο σχέδιο, όπως και άλλα ξενόγλωσσα μαθήματα, υπήρχαν στο σχολικό πρόγραμμα και τα επέλεγαν όσοι μαθητές επιθυμούσαν.
Όσο για εσάς κ. Πάει πολύ…, ο γράφων αναφέρεται συγκεκριμένα στο ότι υποστηρίζει την μη εισαγωγή μαθητών με πολύ χαμηλούς βαθμούς στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Όμως, απορώ για το πώς θεωρείται επιτυχής λύση του προβλήματος αυτού την τρέχουσα κατάσταση, από την στιγμή που διαβάσατε ΟΤΙ μια μαθήτρια, η οποία είχε γράψει πάνω από 15.000, θα μείνει εκτός της σχολής επιλογής της, εξαιτίας της, καθόλου κακής, επίδοσης της στα ειδικά μαθήματα. Βέβαια, μόνο το γεγονός ότι δεν μπορείτε να αντιληφθείτε την επίδραση που έχουν οι αποφάσεις της κ. Υπουργού, πρωτίστως στην ψυχολογία των μαθητών και το κλίμα αμφιβολίας που δημιουργούν, φανερώνει ότι είτε πέρασαν πολλά χρόνια από τότε που βρεθήκατε στη θέση του υποψηφίου φοιτητή, άρα έχετε ξεχάσει πως νιώθατε τότε, είτε είστε απλώς κυνικός και αδιαφορείτε για την ψυχοσύνθεση ενός εφήβου μόλις 18 ετών.
Με εκτίμηση,
Μία υποψήφια φοιτήτρια, που βίωσε όλες τις δυσκολίες της φετινής σχολικής χρονιάς
@ Θανάση, δεν είναι όλα τα θέματα κατάλληλα για φτηνή αντιπολίτευση… Κάποιος που γράφει 1 ή 2 ΔΕΝ θα αποφοιτήσει από κανένα κολλέγιο… Την ευθύνη την έχουν οι γονείς αν τελικά πληρώσουν για σπουδές σε κολλέγιο…
Προς: “Δεν πάει πολύ”
Νομίζω η παράσταση “Ταξικές διακρίσεις στην εκπαίδευση ” δεν κόβει πλέον εισιτήρια… Από εκεί και πέρα αν έχετε εφαρμόσιμη πρόταση για το πώς μπορούν να διδαχθούν όλα τα ειδικά μαθήματα -και είναι πολλά, ξένες γλώσσες, σχέδια, μουσικά, ειδικές γυμαναστικές δοκιμασίες… – στην δημόσια εκπαιδευση , να το συζητήσουμε. Όμως, το να διδάσκονται αυτά τα μαθήματα και να έχουν πρόσβαση σε αυτά όλοι οι μαθητές ανά την εποκράτεια, χωρίς να χρειαστεί να μετακινηθούν από τον τόπο τους, είναι ανέφικτο. Άρα, είτε θα διδαχθούν περιφερειακά, οπότε οι μαθητές-γονείς θα πρέπει να μετακομίσουν, με ότι αυτό συνεπάγεται σε οικονομικό κόστος, είτε θα αναλάβουν το κόστος πληρώνοντας για αυτές τις υπηρεσίες στον τόπο διαμονής τους. Εύκολη λύση δεν υπάρχει. π.χ Εξηγήστε μου πώς κάποιος θα μάθει Ισπανικά για να συμμετάσχει στις Πανελλαδικές …
Και κάτι τελευταίο: Μην πολιτικοποιείτε τις Πανελλαδικές: Ήταν, είναι και θα είναι σκληρές για όλους τους υποψηφίους. Έτσι είναι η ζωή, σκληρή, ειδικά όταν πολλοί διεκδικούν λίγες, περιζήτητες θέσεις… Στον αθλητισμό, στις Πανελλαδικές, στον ΑΣΕΠ, στον έρωτα…
Καλή σας ημέρα.
ΝΟΜΙΖΩ, την υπεκφυγή περί φτηνής αντιπολίτευσης την ξεπερνάω με ανάλογο επιχείρημα περί ,”ακριβής συμπολίτευσης”. Η εφαρμογή της ΕΒΕ είναι ξεκάθαρο πού αποσκοπεί και οι αστοχίες της έχουν επισημανθεί από πληθώρα ειδικών επί του θέματος.
Πιο ξεκάθαρη είναι ακόμη η λαίλαπα των νεοφιλελεύθερων νομοσχεδίων που πέρασαν εν μέσω καραντίνας προς αποφυγή των κοινωνικών αντιδράσεων.
Για να απαντήσω στο πρώτο σχόλιο δεν περνάει γιατί δεν έπιασε την ΕΒΕ των ειδικών μαθημάτων