Στο δημόσιο διάλογο ξανά το ζήτημα της μερικής εκτροπής του Αχελώου σύμφωνα με τη ρητή αναφορά του πρωθυπουργού.
H Συνέντευξη Τύπου του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο πλαίσιο της 84ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης ήταν εφ’ όλης της ύλης αλλά είχε και κάποιες ειδικές αναφορές σε ζητήματα που αφορούν τους Αιτωλοακαρνάνες. Μία από αυτές αφορούσε την εκτροπή του Αχελώου και μία άλλη τη σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό.
«Πιστεύω ότι αυτή τη στιγμή θα μπορούσε να υπάρχει ένα ισχυρό περιβαλλοντικό επιχείρημα για μια, περιορισμένης έκτασης, μερική εκτροπή του Αχελώου, η οποία δεν θα επηρεάσει σε καμία περίπτωση το υδατικό δυναμικό της δυτικής Ελλάδος αλλά θα προσφέρει μια σημαντική ανακούφιση για τη Θεσσαλία και θα μας επιτρέψει να ξεφύγουμε από πρακτικές οι οποίες είναι εξαιρετικά επιβαρυντικές για το περιβάλλον», ανέφερε ο πρωθυπουργός για το ζήτημα του Αχελώου. “Το ζήτημα αυτό θέλουμε να το ξαναδούμε ως Κυβέρνηση”, πρόσθεσε.
Η απάντηση για Αχελώο:
“Το ζήτημα του Αχελώου είναι μια πονεμένη ιστορία που πηγαίνει σχεδόν 40 χρόνια πίσω. Άλλη εκτροπή του Αχελώου είχαν οραματιστεί αυτοί που την σχεδιάσαν πριν από 40 χρόνια, άλλη συζητάμε σήμερα. Η άποψή μου είναι ξεκάθαρη: Δεν γίνεται να έχουν δαπανηθεί χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου και να υπάρχουν μισοτελειωμένα έργα τα οποία να σαπίζουν ειδικά όταν κάποια από αυτά είναι σημαντικά υδροηλεκτρικά έργα, όπως η Μεσοχώρα ή ενδεχομένως και η Συκιά. Πιστεύω ότι αυτή τη στιγμή θα μπορούσε να υπάρχει ένα ισχυρό περιβαλλοντικό επιχείρημα για μια, περιορισμένης έκτασης, μερική εκτροπή του Αχελώου, η οποία δεν θα επηρεάσει σε καμία περίπτωση το υδατικό δυναμικό της δυτικής Ελλάδος αλλά θα προσφέρει μια σημαντική ανακούφιση για τη Θεσσαλία και θα μας επιτρέψει να ξεφύγουμε από πρακτικές οι οποίες είναι εξαιρετικά επιβαρυντικές για το περιβάλλον. Διότι δεν συζητάμε σήμερα πόσο επιβαρυντικό για το περιβάλλον είναι να τρυπάμε στα 500 ή στα 600 μέτρα να βγάζουμε υφάλμυρο νερό και να καταναλώνουμε πάρα πολύ ηλεκτρική ενέργεια. Άρα, το ζήτημα αυτό θέλουμε να το ξαναδούμε ως Κυβέρνηση. Δεν κάνω εκπτώσεις ως προς την προστασία του περιβάλλοντος και δεν πρόκειται να κάνω εκπτώσεις βέβαια και στην ανάγκη η Θεσσαλία να περάσει από ένα μοντέλο αλόγιστης χρήσης του νερού σε ένα μοντέλο σωστής χρήσης του νερού.
Και αυτό υπάρχουν πολλοί τρόποι για να γίνει. Χάνεται πάρα πολύ νερό στη Θεσσαλία σήμερα -το γνωρίζετε πάρα πολύ καλά- από ξεπερασμένα ανοιχτά αρδευτικά δίκτυα, από ποτίσματα τα οποία γίνονται μέρα μεσημέρι, από έλλειψη σωστής μέτρησης από τους τοπικούς ΓΟΕΒ και ΤΟΕΒ αν και κάποιοι έχουν κάνει πρόοδο σε αυτή την κατεύθυνση ώστε να συνδεθεί πραγματικά η εξοικονόμηση νερού με ουσιαστικά οικονομικά οφέλη. Άρα πρέπει να δούμε το ζήτημα συνολικά. Και δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να δεχθώ, εφόσον προχωρήσει το έργο αυτό, να αποτελεί άλλοθι για να συνεχίσουμε στη Θεσσαλία κακές πρακτικές κατασπατάλησης των υδάτινων πόρων. Αυτό δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση όμως ότι ένα έργο το οποίο έχει στοιχίσει πολλά -μόνο η Μεσοχώρα νομίζω ότι έχει στοιχίσει 500 εκατομμύρια ευρώ, είναι ένα μεγάλο φράγμα- να κάθεται εκεί και να μην μπορεί να συνεισφέρει και στο υδροηλεκτρικό δυναμικό της χώρας. Αυτό δεν έχει καμιά λογική”.
Η απάντηση για τις υποδομές στη Δυτική Ελλάδα
« Έχω ζητήσει από τον αρμόδιο υπουργό να διερευνήσει όλες τις επιλογές ειδικά για το ζήτημα της Πατρών-Πύργου, όπου γνωρίζετε πολύ καλά τα προβλήματα που κληρονομήσαμε και ό,τι γίνει πρέπει να γίνει και με τη σύμφωνη γνώμη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Πολύ σύντομα θα είμαστε έτοιμοι να ανακοινώσουμε την τελική μας πρόταση για το πώς θα υλοποιηθεί αυτό το έργο. Το ίδιο ισχύει και για τις λοιπές εκκρεμότητες, στην Αιτωλοακαρνανία το πώς θα ξεμπλοκάρει το τελικό κομμάτι της Αμβρακίας και για την σύνδεση του Αγρινίου αλλά και για τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Πάτρας. Θα έχω την ευκαιρία να βρεθώ σύντομα, πιστεύω, στην Πάτρα και να μιλήσω αναλυτικά για τις προκλήσεις και τα προβλήματα της δυτικής Ελλάδος, και να είμαι πιο συγκεκριμένος στις εξαγγελίες μου. Θα το κάνω όταν είμαι απολύτως έτοιμος και απολύτως σίγουρος από τους αρμόδιους υπουργούς, ότι μιλάμε συγκεκριμένα, ρεαλιστικά και κοστολογημένα για τα έργα αυτά».
6 Σχόλια
Γιατί να μην πιέσουμε για οδικό άξονα Αγρίνιο – Πλατυγιάλι , με προοπτική να ενωθεί με τον άξονα Καρπενήσι – Αγρίνιο τον οποίο έχει μάλιστα υποσχεθεί πως θα προωθήσει ο Μητσοτάκης ;
Γιατί να σκεφτόμαστε μονίμως κοντόφθαλμα σε αυτόν τον τόπο ;
Κι άλλος μάγος μας προέκυψε, μόνο που αυτός δεν διαγράφει τα χρέη αλλά πολλαπλασιάζει τα νερά. Κι εμείς δεν θα επηρεαστούμε σε καμία περίπτωση και οι άλλοι θα ανακουφιστούν σημαντικά διότι 1+1=3.
Το στε έχει μιλήσει οπότε ότι και αν πει….
ΗΜΟΥΝΑ ΝΙΟΣ ΚΑΙ ΓΕΡΑΣΑ !!!!!!!!!! CHRISTOS
@CHRISTOS γέρασες και μυαλό δεν έβαλες.
Να βγει ο Άκης να μας πει αν συμφωνει η νεα δημοκρατία Αγρινίου και οι β-ο-λευτές της με τον προεδρο
Επίσης να μας εξηγήσει για τα λεφτά του ελληνικού λαού που δόθηκαν επί υπουργίας σουφλια για να να γίνουν τα αναφερόμενα φράγματα όταν για το Αγρίνιο δεν περισσεύει ούτε για την κάθετη σύνδεση με την ιόνιο ούτε για το Αγρίνιο Καρπενήσι ούτε για πανεπιστήμιο ούτε για τίποτα