«ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ» – ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΤΕΙ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ.
Με μεγάλη μας έκπληξη διαβάσαμε την τελική πρόταση του Υπουργείου Παιδείας αναφορικά με το σχέδιο “ΑΘΗΝΑ”. Το τμήμα Εφαρμογών Πληροφορικής στη Διοίκηση και την Οικονομία (ΕΠΔΟ) του ΤΕΙ Μεσολογγίου στην αναθεωρημένη εκδοχή του σχεδίου προτείνεται να ενσωματωθεί στο νέο τμήμα που θα δημιουργηθεί με τίτλο “Διοίκηση Επιχειρήσεων” που θα εδρεύει στο Μεσολόγγι. Στην πρώτη εκδοχή του σχεδίου, στην οποία και διαφωνούσαμε για συγκεκριμένους λόγους που περιγράψαμε σε προηγούμενη ανακοίνωση μας, το τμήμα προτεινόταν να ενσωματωθεί μαζί με άλλα υπό την δομή των “Μηχανικών Πληροφορικής” με έδρα τη Πάτρα. Στην εκδοχή που δημοσιεύτηκε τη 01/03 καλούμαστε να ενσωματωθούμε σε ένα τμήμα το οποίο δεν διατηρεί ούτε στο ελάχιστο το πεδίο της Πληροφορικής στις κατευθύνσεις του. Δεν προσεγγίζει ούτε την προηγούμενη πρόταση μετονομασίας του τμήματος που θα εδρεύει στο Μεσολόγγι σε “Διοίκησης Επιχειρήσεων Οργανισμών και Συστημάτων” η οποία άφηνε ένα μικρό, “προβληματικό” έστω, περιθώριο για το γνωστικό μας αντικείμενο.
Σαν Σύλλογος Αποφοίτων του τμήματος δηλώνουμε ότι είμαστε εντελώς αντίθετοι στη πρόταση να απορροφηθεί το τμήμα με κωδικό μηχανογραφικού δελτίου 729 και επωνυμία “Εφαρμογών Πληροφορικής στη Διοίκηση και στην Οικονομία” του ΤΕΙ Μεσολογγίου από το τμήμα με κωδικό μηχανογραφικού δελτίου 598 και επωνυμία “Διοίκησης Κοινωνικών – Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων και Οργανώσεων του ΤΕΙ Μεσολογγίου ώστε να συγκροτήσουν νέο τμήμα “Διοίκησης Επιχειρήσεων” του Τ.Ε.Ι. Δυτικής Ελλάδος και Ιονίων Νήσων με έδρα το Μεσολόγγι. Θεωρούμε ότι ο νέος τίτλος δεν αντικατοπτρίζει επ’ ουδενί το αντικείμενο σπουδών του τμήματος και κρίνουμε ότι η απόφαση αυτή είναι τελείως αυθαίρετη, αφήνοντας εκτός το αντικείμενο της Πληροφορικής το οποίο είναι ο βασικός κορμός του τμήματος. Στο παρών πρόγραμμα σπουδών τα υποχρεωτικά μαθήματα που έχουν απόλυτη συνάφεια με την Πληροφορική είναι είκοσι έξι (26) από το σύνολο των σαράντα οκτώ (48) μαθημάτων, δηλαδή ποσοστό 54%. Στα μαθήματα ειδικότητας και ειδικής υποδομής το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 71% με τα εικοσιπέντε (25) μαθήματα εκ του συνόλου των τριανταπέντε (35) να αφορούν το αντικείμενο της Πληροφορικής.
Το σχέδιο “ΑΘΗΝΑ” σύμφωνα με τις τελευταίες εξελίξεις πρόκειται για ένα ερασιτεχνικό δημιούργημα με επικίνδυνες και καταστροφικές προεκτάσεις για χιλιάδες φοιτητές και απόφοιτους! Φαίνεται ότι για μια ακόμη φορά υπερίσχυσε η πολιτική πίσω από κλειστές πόρτες και όχι αντικειμενικά κριτήρια και στοχευμένες στρατηγικές οργάνωσης της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη χώρα μας.