Συνεχίζονται οι εργασίες υλοποίησης της διπλής οδικής σύνδεσης Λευκάδας με τον νέο οδικό άξονα Άκτιο-Αμβρακία, ενός έργου που θα εξασφαλίσει ευκολότερη και ασφαλέστερη πρόσβαση στο νησί του Ιονίου, έχοντας σημαντικό αναπτυξιακό πρόσημο και μεγάλη κοινωνική ανταποδοτικότητα.
Πρόκειται για μια καθοριστική οδική παρέμβαση, που θα σημάνει την αναβάθμιση της σύνδεσης της Λευκάδας με τον νέο σύγχρονο οδικό άξονα -στα εγκαίνια του οποίου είχε παρευρεθεί το carandmotor.gr- και κατ’ επέκταση με τη Ιόνια Οδό μέσω δύο νέων οδικών τμημάτων:
α) του τμήματος Βόνιτσας – Λευκάδας, μήκους περίπου 16 χιλιομέτρων και
β) του τμήματος Ακτίου – Αγίου Νικολάου, μήκους περίπου 5 χιλιομέτρων
Στη νέα, αναβαθμισμένη μορφή τους θα διαθέτουν 1+1 λωρίδα ανά ρεύμα κυκλοφορίας και θα είναι ταχείας κυκλοφορίας, διευκολύνοντας σε σημαντικό βαθμό τις μετακινήσεις προς και από τη Λευκάδα.
Ανάδοχος του έργου της διπλής οδικής σύνδεσης της Λευκάδας είναι η ΑΚΤΩΡ και αναθέτουσα αρχή το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Από τον Απρίλιο του 2023, και πριν συμπληρωθεί η συμβατική προθεσμία, ολοκληρώθηκε το τμήμα από τον Άκτιο στον Άγιο Νικόλαο, και πλέον το κατασκευαστικό ενδιαφέρον μονοπωλείται από το Βόνιτσα-Λευκάδα που όταν παραδοθεί στους οδηγούς θα σηματοδοτήσει την ολοκλήρωση της διπλής σύνδεσης, συνδράμοντας στη βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη ανάπτυξη του νησιού.
Δείτε βίντεο του Np production:
Μιλώντας στο carandmotor.gr, ο Βουλευτής Ν. Λευκάδας, Αθανάσιος Καββάδας, επισημαίνει ότι φέτος παραδόθηκε το κομμάτι Λευκάδα – Άγιος Αντώνιος, ενώ οι εργασίες συνεχίζονται στο πιο δύσκολο τμήμα, το κομμάτι Άγιος Αντώνιος – Άγιος Νικόλαος, μαζί με το υπόλοιπο τμήμα ως τη Βόνιτσα.
«Τι επόμενες μέρες, θα ξεκινήσει η ασφαλτόστρωση στην παράκαμψη του Αγίου Νικολάου, που θα οδηγεί την κίνηση έξω από τον οικισμό και, σύμφωνα με τις πληροφορίες μου, πριν το τέλος του χρόνου θα δοθεί στην κυκλοφορία.
»Στο υπόλοιπο κομμάτι θα γίνουν κάποιες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, οι οποίες θα ισχύσουν για περίπου 4 μήνες – τμήματα του δρόμου θα κλείνουν σταδιακά και η κυκλοφορία θα εκτρέπεται σε άλλους δρόμους, μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες», εξηγεί ο κ. Καββαδάς, επισημαίνοντας ότι η τελική παράδοση του συνόλου του έργου εκτιμάται ότι θα γίνει μέχρι το Πάσχα του 2025.
Τα οφέλη από την διπλή οδική σύνδεση
Σύμφωνα με τον κ. Καββαδά, οι οδικοί άξονες είναι βασικές υποδομές ανάπτυξης για κάθε τόπο και η Λευκάδα δεν αποτελεί εξαίρεση. «Γι’ αυτό από την πρώτη στιγμή θέσαμε σε πρώτη προτεραιότητα την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου Άκτιο – Αμβρακία και του διπλού άξονα Βόνιτσα – Λευκάδα και Άκτιο – Άγιος Νικόλαος».
Επομένως μετά τα εγκαίνια της Αμβρακίας Οδού και την ολοκλήρωση της διπλής οδικής σύνδεσης εντός του επόμενου έτους, «όλοι οι δρόμοι που οδηγούν από την Αθήνα στη Λευκάδα θα είναι πλέον σύγχρονοι και ασφαλείς. Και αυτό δεν αφορά μόνο τις καθημερινές μετακινήσεις των πολιτών. Αφορά την ανάπτυξη, γιατί καλύτεροι δρόμοι σημαίνουν ταχύτερες και φθηνότερες μεταφορές, περισσότερους επισκέπτες και τουρισμό, ωφελούν πολλούς άλλους τομείς της οικονομίας που επηρεάζονται από τις μεταφορές, τα logistics και την εφοδιαστική αλυσίδα».
Από τα μεγάλα οδικά έργα της ευρύτερης περιοχής δεν επωφελείται μόνο η Λευκάδα, δεδομένου ότι με τον αυτοκινητόδρομο Άκτιο – Αμβρακία, η Ιονία Οδός συνδέει την Αθήνα με το αεροδρόμιο του Ακτίου, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, με τα Ιόνια Νησιά και τη Δυτική Ελλάδα.
«Με την ολοκλήρωση αυτών των αξόνων, θα έχουμε υλοποιήσει μερικά από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής για την καθημερινότητα και για την ανάπτυξη του τόπου μας, τηρώντας στο ακέραιο τις δεσμεύσεις μας», καταλήγει ο Βουλευτής Ν. Λευκάδας, Θανάσης Καββαδάς.
Ο σύγχρονος δρόμος «Άκτιο-Αμβρακία»
Ο δρόμος Άκτιο-Αμβρακία με τον οποία θα συνδέεται αποτελεσματικότερα η Λευκάδα εγκαινιάστηκε στα τέλη του περασμένου Ιανουαρίου, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
Είναι μήκους 49,5 χλμ. χωρίς διόδια, και έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητοδρόμου με 2+2 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, πλάτους 3,5 μ. έκαστη, και κεντρική διαχωριστική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο.
Ξεκινάει από τον Α/Κ Αμβρακίας της Ιόνιας Οδού και καταλήγει στην υποθαλάσσια σήραγγα Πρέβεζας-Ακτίου, έχοντας επιτύχει τη συρρίκνωση του χρόνου οδήγησης από την Αθήνα στη Λευκάδα, κατά περίπου 45 λεπτά, στις 3 ώρες και 20 λεπτά.
Τέλος, εχει ανοίξει καινούργιες αναπτυξιακές προοπτικές στην περιοχή, δημιουργώντας πρόσφορο έδαφος για παραγωγικές επενδύσεις στη βορειοδυτική Αιτωλοακαρνανία, την Πρέβεζα και τη Λευκάδα, αλλά και αυξάνοντας την τουριστική δραστηριότητα.
Αναστάσης Γαλάνης- carandmotor.gr