To εργοτάξιο της Ιονίας Οδού στη σήραγγα της Κλόκοβας, στην περιοχή της Ρίζας Αιτωλοακαρνανίας, επισκέφθηκε σήμερα το μεσημέρι ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας με κυβερνητικό κλιμάκιο. Η ολιγόωρη επίσκεψη ολοκληρώθηκε πριν λίγα λεπτά ενώ ξεκίνησε στις 15.00, μια ώρα νωρίτερα από το αρχικώς προγραμματισμένο.
Ο πρωθυπουργός επιθεώρησε τις εργασίες ολοκλήρωσης του έργου διάνοιξης και κατασκευής των δίδυμων σηράγγων, ενημερώθηκε για την πορεία των έργων από τον αντιπρόεδρο της κατασκευάστριας εταιρείας ΤΕΡΝΑ Μιχαήλ Γουρζή ενώ συνομίλησε και με εργαζόμενους.
Κατά την επίσκεψη του ο κ. Τσίπρας συνοδευόταν από τον υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Χρήστο Σπίρτζη, τον γενικό γραμματέα Γιώργο Δέδε, τον υπουργό Εσωτερικών Π.Κουρουμπλή, την κυβερνητική εκπρόσωπο Ολ. Γεροβασίλη ενώ παρόντες ήταν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ από τη Δυτική Ελλάδα , οι Αυτοδιοικητικές Αρχές όπως ο περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας, η αντιπεριφερειάρχης Αιτωλοακαρνανίας Χριστίνα Σταρακά και ο δήμαρχος Ναυπακτίας Π. Λουκόπουλος αλλά και άλλοι κυβερνητικοί, κομματικοί και αυτοδιοικητικοί παράγοντες.
“Ημέρα ξεχωριστή για τη Δυτική Ελλάδα”
Προηγήθηκε η επίσκεψη του Πρωθυπουργού στο Κιάτο, όπου παρέδωσε στην κυκλοφορία το πρώτο τμήμα της Ολυμπίας Οδού (Κορίνθου – Πάτρας) και η επιθεώρηση εργοταξίων του εν λόγω αυτοκινητοδρόμου. Ο Αλέξης Τσίπρας υποστήριξε ότι η σημερινή ημέρα είναι ξεχωριστή για τη δυτική Ελλάδα, την πιο αδικημένη πλευρά της χώρας, όπως είπε. Αναφερόμενος στα έργα των οδικών αξόνων, ο κ. Τσίπρας είπε ότι από την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων, εξοικονομήθηκαν 172 εκατ. ευρώ από την Ολυμπία οδό, 230 από την Ιονία οδό και 225 από τον Μωρέα. Ενώ έως τον Μάρτιο του 2017, πέραν των τριών αυτών οδικών αξόνων, ολοκληρώνονται και οι άλλοι δύο, ο Ε65 και τμήμα Μαλιακού-Κλειδίου.
Σημείωσε ότι είναι έργα που διευκολύνουν την καθημερινότητα των πολιτών, αλλά και συμβάλλουν πάρα πολύ, στην αναπτυξιακή προοπτική της δυτικής Ελλάδας, για να προσθέσει ότι η κυβέρνηση θα κάνει ότι περνά από το χέρι της, καθώς υπάρχουν δεσμεύσεις από προηγούμενες κυβερνήσεις, ώστε η χρήση των οδικών αξόνων να μην έχει απαγορευτικό κόστος για τους πολίτες. Συμπλήρωσε ότι σταδιακά θα επέλθει η λογική των αναλογικών διοδίων.
Πάνω από το 80% η πρόοδος των έργων
Στην Κλόκοβα δεν υπήρξαν δηλώσεις ωστόσο σε ενημερωτικό σημείωμα του υπουργείου Υποδομών αναφέρεται πως το έργο της «Ιόνιας Οδού» βρίσκεται πλέον στην τελική ευθεία της ολοκλήρωσης του και πως τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, η Κυβέρνηση πέτυχε σε πολύ δύσκολες συνθήκες να βγάλει την «Ιόνια Οδό» από το πλήρες τέλμα. Υπενθυμίζεται ότι την Άνοιξη του 2010 οι δανείστριες τράπεζες σταμάτησαν τη χρηματοδότηση του έργου και από τον Φεβρουάριος του 2011 επιβλήθηκε μακρόχρονη αναστολή εργασιών. Η κατασκευή του έργου προωθείται εδώ και πολλούς μήνες με γοργούς ρυθμούς σε όλα τα μέτωπα.
Στην επαναδιαπραγμάτευση για την «Ιόνια Οδό», έναντι των απαιτήσεων και κατασκευαστών και παραχωρησιούχων, η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων πέτυχε όφελος για το ελληνικό δημόσιο και τον έλληνα πολίτη που ανέρχεται σε 230.240.276 ευρώ. Παράλληλα πέτυχε να υπάρχει για πρώτη φορά δεσμευτικό και ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της κατασκευής του έργου. Τον Μάρτιο του 2017 το σύνολο του έργου της «Ιόνιας Οδού» παραδίδεται σε λειτουργική κυκλοφορία και λίγους μήνες αργότερα τον Αύγουστο του 2017 σε πλήρη λειτουργία.
Η πρόοδος κατασκευής της «Ιόνιας Οδού» είναι σήμερα πάνω από το 80%, (πρόοδος του έργου μέχρι και Ιούλιο 2016: 81,26 %). Στα έξι συνολικά εργοτάξια κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου, απασχολούνται περισσότερα από 2.200 άτομα και χρησιμοποιούνται 1.530 μηχανήματα.
Για να ολοκληρωθεί το έργο και να ξεπεραστούν οι δυσμενέστατοι για το ελληνικό δημόσιο όροι των συμβάσεων των προηγούμενων κυβερνήσεων στην Ιόνια Οδό, έχει ήδη προχωρήσει η μίσθωση 1.746 στρεμμάτων γης από 363 ιδιοκτήτες των οποίων οι απαλλοτριώσεις εκκρεμούσαν. Επιπλέον υπάρχει επιτάχυνση των αρχαιολογικών ανασκαφών και των εργασιών μεταφοράς των δικτύων κοινής ωφέλειας.
H σήραγγα της Κλόκοβας
Η σήραγγα της Κλόκοβας αποτελεί το πλέον δύσκολο τεχνικό τμήμα και το μεγαλύτερο τεχνικό έργο της «Ιόνιας Οδού». Είναι η δίδυμη σήραγγα στην περιοχή του όρους Κλόκοβα πλησίον του χωριού Ρίζα, στο Αντίρριο του Ν. Αιτωλοακαρνανίας, μήκους 2.906 μ. ο αριστερός και 2.925 μ. ο δεξιός κλάδος.
Η έναρξη των εργασιών της διάνοιξης ξεκίνησαν τον Μαίο 2015 και εντός 13 μηνών, τον Ιούνιο 2016, επιτεύχθηκε η πλήρης διάνοιξη (Α΄ και Β΄ Φάση) και των δύο κατευθύνσεων, που αποτελεί χρόνο ρεκόρ.
Η διάνοιξη της σήραγγας της Κλόκοβας ολοκληρώθηκε μόλις μέσα σε 13 μήνες. Μάλιστα μισό χρόνο νωρίτερα από ότι προβλέπονταν στο επίσημο χρονοδιάγραμμα του έργου. Για να συμβεί αυτό, το σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού του ομώνυμου εργοταξίου εργάζονταν αδιάλειπτα σε 3 βάρδιες, σε 24ωρη βάση, ενώ η εκσκαφή πραγματοποιούνταν ταυτόχρονα και από τα 4 μέτωπα. (είσοδος, έξοδος και στα δυο ρεύματα κυκλοφορίας).
Οι εργασίες σήμερα συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς με στόχο την επίτευξη του χρονοδιαγράμματος που έχει συμφωνηθεί με την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Στο τεχνικό έργο της διέλευσης του αυτοκινητοδρόμου «Ιόνια Οδός» από το όρος Κλόκοβα (Παλιοβούνα) περιλαμβάνονται συστήματα πυρανίχνευσης, πυρόσβεσης, αερισμού και πληροφόρησης των οδηγών. Τα κέντρα ελέγχου των σηράγγων θα λειτουργούν στα μέτωπα εισόδου και εξόδου. Για τις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης κατασκευάζονται εφτά συνδετήριες (κάθετες) σήραγγες διαφυγής, ενώ υπάρχει δυνατότητα αναστροφής της κυκλοφορίας στα αντίθετα ρεύματα, προ και μετά τα μέτωπα των σηράγγων.
3 Σχόλια
Όλα τα “φυντάνια” μαζεμένα…
Μπράβο στους καλούς πολιτικούς. Ετοιμάζουν ωραίους δρόμους για όλους μας!
Εάν ήθελαν οι δήμαρχοι του αγρινιου να περάσει ή ιονια οδός από την πόλη…… θα περνούσε από την πλατεία χαντζοπουλου.
Τελικά όλοι τους κατάφεραν το ακατόρθωτο ?????να μας βγάλουν από τον οδικό χάρτη της χώρας… ΝΤΡΟΠΉ…