Του Λίνου Υφαντή,
Η έννοια της εσωτερικής ναυσιπλοΐας υπάρχει στη Δυτική Ευρώπη. Εκεί χρησιμοποιούν πλοία για μεταφορά εμπορευμάτων και τουριστών. Το όνομα λοιπόν “Αχελώος” ενέπνευσε ένα ποταμόπλοιο στο Βέλγιο αντί φυσικά να συμβεί με ένα αντίστοιχο πλοίο στον…ίδιο τον Αχελώο ή σε μια λίμνη όπως η Τριχωνίδα.
Πρώτος βέβαια διδάξας της εσωτερικής ναυσιπλοϊας ήταν ο ίδιος ο ποταμός Αχελώος. Σύμφωνα με αρχαίους συγγραφείς ήταν πλωτός έως την αρχαία πόλη της Στράτου. Έτσι οι Αιτωλοί και Ακαρνάνες κατόρθωναν να επικοινωνούν εμπορικά μέσω αντίστοιχων “ποταμόπλοιων” με τον έξω κόσμο και το Ιόνιο πέλαγος.
Βέβαια αυτή η παράδοση δεν συνεχίστηκε στον τόπο μας. Η δημιουργία των τεχνητών λιμνών άλλαξε το ρου του ποταμού και να δημιουργεί ζητήματα λόγω των υδροηλεκτρικών φραγμάτων. Όμως η ιδέα της ναυσιπλοϊας στο γλυκό νερό δεν περπάτησε και σε πολλές περιπτώσεις παραμελήθηκε ή και λοιδορήθηκε.
Αντίθετα ο Αχελώος ενέπνευσε το Βέλγιο. Το ποταμόπλοιο που βλέπετε φέρνει το όνομα του ποταμού μας. Είναι μήκους 82 μέτρων και 8 μέτρων πλάτους. Ο τύπος του είναι cargo και διαθέτει κινητήρα εσωτερικής ναυσιπλοΐας ( Inland, Motor Freighter). Πρόσφατα διέτρεξε τον ποταμό Μεύση ( Meuse στα Γαλλικά) και μαζί με αυτόν δύο χώρες, το Βέλγιο και την Ολλανδία με τελευταία ταχύτητα 8,8 κόμβων (περίπου 17 χμ την ώρα). Με την ταχύτητα αυτή αν ήταν στην Τριχωνίδα θα μπορούσε να τη διασχίσει σε μία και πλέον ώρα. Παράλληλα ο “Αχελώος” διασχίζει τον “Μεύση” και μαζί με αυτόν πόλεις όπως το Ρούρμοντ, το Μάαστριχτ και άλλες όπως μπορείτε να δείτε στο χάρτη.
Ο “Αχελώος” του Βελγίου θα συνεχίσει τα ταξίδια του στις Ευρωπαϊκές πόλεις. Ο “Αχελώος” της Αιτωλοακαρνανίας ως πότε θα αποτελεί taboo για τα γλυκά νερά του τόπου μας;
Με πληροφορίες από marinetraffic.com
1 Σχόλιο
Δεν εχουμε καταλαβει ποσο σημαντικη και πολυτιμη ειναι η θεση της Αιτωλοακαρνανιας.Σε λιγο χρο ικο διαστξμα μπορει λανεις να βρεθει απο τη θσλλασα στο βουνο και το αντιστροφο.Μπορει επισης να βρεθει συνδυασει ποταμι με θαλασσα,ποταμι με λιμνη,ποταμι με βουνο .Διαθετει ευφορσκαμπο,που μπορει να παραγει τα παντα.Δυστυχως ομως δεν υπαρχουν οι καταλληλοι ανθρωποι που να μπορεσουν να υλοποιησουν καποια αναπτυξιακα σχεδια,γιατι απλα πρεπει μα δουλεψουν περισσοτερο,δεν υπαρχουν πρσγματικακινητρα αναπτυξης.Δεν υπαρχει σωστο οδικο δικτυο βεβσια ειναι καλυτερο σε σχεση με το παρελθον.Δεν υπαρχει σιδηροδρομι,ο δικτυο,τη στιγμη που στην Πελοποννησο,την Ανατολικη Στερεα και Θεσσαλια Μακεδονι Θρακη εκσυγχρινιζεται.Με αυτες τις συνθηκες ποιος θα ενδιαφερθει για ουσιαστοκες επενδυσεις στο νομο;Πως θα αναπτυχθει ο τουρισμος;Π.χ θα μπορυσε να υπαρξει ποταμοπλοιο που να ξεκιναρι πχ απο το Λουρο και να καταληγει συην Λυσιμαχεια και την Τριχωνιδα η στη λιμνη του Στρατου.Σε αρχικο σταδιο θα μπορουσε η σιδηροδρομικη γραμμη Κρυονερι Μεσολογγι Αγρινιο να λειτουργει σαν προαστιακος,με επεκταση προς Αμφιλοχια Βονιτσα Αεροδρομιο Ακτιου ,Βονιτσα Λευκαδα.Αλλα αυτα για να γινουν χρειαζετσι ΤΟΛΜΗ ΠΥΓΜΗ κατι που δυδτυχωε δεν υπαρχει