Σοβαρά ερωτηματικά προκύπτουν σε ότι αφορά τη διαχείριση των χρημάτων που έμπαιναν για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου – Μέσα σε 25 χρόνια, ο ΟΣΕ πήρε δάνεια 10,4 δισ. ευρώ και 27 δισ. μπήκαν στα ταμεία του.
Το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη με τουλάχιστον 57 νεκρούς άνοιξε τη συζήτηση για την ασφάλεια στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας. Οι εργαζόμενοι που κατήγγειλαν τις ελλείψεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο, έφτασαν στο σημείο να γίνουν παραλήπτες εξωδίκων εξαιτίας συκοφαντιών (!).
Δυστυχώς επιβεβαιώθηκαν μετά τον τραγικό θάνατο των επιβατών στη μοιραία σύγκρουση στα Τέμπη.
Ο ΟΣΕ φαίνεται πως ήταν ένα… βαρέλι χωρίς πάτο όσον αφορά τη διαχείριση των χρημάτων που έμπαιναν για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου. Μέσα σε 25 χρόνια, πήρε δάνεια 10,4 δισ. ευρώ με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου, σύμφωνα με το OPEN. Οσο για το συνολικό ποσό… ζαλίζει, αφού από το 2000 έως το 2020 μπήκαν στους ελληνικούς σιδηρόδρομους 27 δισ. ευρώ!
Οσον αφορά τις ζημιές στο ελληνικό δημόσιο από τις απώλειες υλικών, αυτές ανέρχονται σε 7,6 δισ. ευρώ. Τα τεράστια χρέη είχαν οδηγήσει στην πώληση με τον τότε υπουργό Οικονομικών, Γιάνη Βαρουφάκη, να λέει το 2015 πως θα την πουλούσαν ακόμα και με… 1 ευρώ. Εν τέλει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πουλήθηκε στο 100% στην ιταλική Ferrovie έναντι 45 εκατομμυρίων ευρώ. Και σήμερα στην Ελλάδα δραστηριοποιείται μέσω της Hellenic Train.
Αναλυτικά τα οικονομικά στοιχεία που… ζαλίζουν:
- Μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου δόθηκαν στον ΟΣΕ από το 2000 έως το 2011 4,6 δισ. ευρώ
- Για διάφορες δαπάνες δόθηκαν 2 δισ. ευρώ
- Για ζημιά από απώλειες υλικού δόθηκε 1 δισ. ευρώ
- Για τη συντήρηση και διαχείριση της υποδομής ο ΟΣΕ πήρε δάνεια 14,6 δισ. ευρώ
- Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πήρε δάνεια περίπου 1 δισ. ευρώ
- Από το 2007 μέχρι το 2020 πήρε επιδοτήσεις μέσω ΕΣΠΑ 4 δισ. ευρώ
Σημειωτέον ότι οι εργαζόμενοι έχουν καταγγείλει «την κακή κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής, την έλλειψη συντήρησης της και είχαν λάβει εξώδικο αφού η διοίκηση έκανε λόγο για συκοφαντίες…
Πληροφορίες από reader.gr