Παρασκευή, Ιούνιος 21, 2019

Oταν ο Νίκος Τσακανίκας από τo Θέρμο έβαλε τους Eλληνες στο αεροπλάνο

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ. Ο ιδρυτής του Homeric Tours, Νίκος Τσακανίκας, από το Θέρμο Τριχωνίδας, δεν είναι απλά ένας ακόμη ομογενής που πέτυχε στις ΗΠΑ, προερχόμενος από την αφιλόξενη Ελλάδα της δεκαετίας του ‘60: Είναι ο άνθρωπος που άλλαξε την ζωή, τη ρουτίνα και τις συνήθειες μιας ολόκληρης γενιάς Ελλήνων μεταναστών ή, όπως παραδέχονται οι ομογενείς εκείνης της περιόδου, αυτός που έφερε την Ελλάδα πιο κοντά από τα «όρη και ωκεανούς» που την χωρίζουν με την Αμερική.

Η αγάπη για την Ομογένεια και την Ελλάδα, η πίστη στο ελληνικό τουριστικό προϊόν και το επιχειρηματικό δαιμόνιο που διέκριναν τον Νίκο Τσακανίκα, ήταν και το βασικό κίνητρο προκειμένου το Homeric Tours να πράξει κάτι το οποίο, για την εποχή του, θεωρείτο κίνηση υψηλού ρίσκου: Να προσφέρει οικονομικά προσιτά πακέτα για αεροπορικό ταξίδι. Κάπως έτσι, η επίσκεψη στην Ελλάδα έπαψε να είναι «Οδύσσεια» και κάπου εκεί ξεκίνησε η νέα εποχή στη διασύνδεση με την εν γένει αγορά της Αμερικής.

Σήμερα, το Homeric Tours έχει πολλαπλά σημεία εξυπηρέτησης, προσφέροντας πακέτα και για άλλους προορισμούς, ενώ έχει επενδύσει και σε άλλους τομείς της τουριστικής αγοράς, με την αγορά του ξενοδοχείου «San Marco» στη Μύκονο.

«Το 2019 με χαρά και υπερηφάνεια γιορτάζουμε 50 χρόνια ύπαρξης στον τουριστικό τομέα των ΗΠΑ, διοργανώνοντας εξαιρετικής ποιότητας ταξίδια στην Ελλάδα, την Ιταλία, το Ισραήλ, την Αίγυπτο, την Τουρκία, το Μαρόκο, την Πορτογαλία, την Κύπρο, την Κροατία και σε πολλές άλλες χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης. Αν και οι δραστηριότητές μας επεκτάθηκαν σε πολλές χώρες της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής, η Ελλάδα παραμένει ο πολύ αγαπημένος προορισμός για εμάς και τους πελάτες μας, τον οποίο υπηρετούμε με υπερηφάνεια. Για 50 χρόνια δεν δημιουργούμε μόνο μια μεγάλη εταιρεία, αλλά μια καλύτερη εταιρεία με σκοπό την εξυπηρέτηση μελλοντικών γενεών Ελληνοαμερικανών και Αμερικανών», αναφέρει ο κ. Τσακανίκας.

«Ρισκάραμε, αλλά πιστεύαμε σε αυτό που κάναμε»

«Εθνικός Κήρυξ»: Κύριε Τσακανίκα, γυρίζοντας τον χρόνο 50 χρόνια πίσω, ποια ήταν η κατάσταση στην τουριστική σύνδεση με την Ελλάδα, όπως την θυμάστε τότε;

Νίκος Τσακανίκας: Δεν υπάρχει καμία σύγκριση με σήμερα. Η εποχή εκείνη ήταν τελείως διαφορετική, από όλες τις απόψεις. Τα αεροπορικά ταξίδια για την Ελλάδα ήταν απρόσιτα οικονομικά, όχι μόνο για τους ομογενείς, αλλά και τους Αμερικανούς. Για να είμαι ακριβής, θεωρούντο πολυτέλεια. Το πιο προσιτό οικονομικά μέσο για να ταξιδέψεις στην Ελλάδα ήταν το πλοίο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα τα ταξίδια να είναι πολύ σπάνια. Γνώρισα Ελληνες μετανάστες οι οποίοι δεν είχαν επισκεφθεί την γενέτειρά τους για 10, 20, 30 χρόνια, ίσως και παραπάνω. Το διανοείστε; Μπορείτε να βάλετε τον εαυτό σας στην θέση τους;

«Ε.Κ.»: Πώς ξεκίνησε λοιπόν το Homeric Tours, σε μια αγορά η οποία ήταν εξ αρχής δύσκολη;

Ν. Τσακανίκας: Μοναδικά εργαλεία δουλειάς τότε ήταν δυο μαύρα τηλέφωνα. Στεγαζόμασταν σε ένα γραφείο στην 40ή οδό στο Μανχάταν. Γνωρίζαμε τι συνέβαινε και θέσαμε ως στόχο την πραγματοποίηση συχνών πτήσεων από τις ΗΠΑ στην Ελλάδα, συνδυάζοντας ένα γρήγορο -και συνάμα ποιοτικό- ταξίδι, με προσιτές τιμές. Θέλαμε να πάψει να θεωρείται πολυτέλεια για τους ανθρώπους αυτούς η πτήση προς την Ελλάδα. Γενικότερα, βέβαια, το μερίδιο που είχε η Ελλάδα στην τουριστική αγορά των ΗΠΑ ήταν δυσανάλογο των δυνατοτήτων της. Πολύ μικρό, θα έλεγα.

«Ε.Κ.»: Ποια ήταν τα βασικά βήματα που κάνατε για να φέρετε τα… «πάνω – κάτω»;

Ν. Τσακανίκας: Κάναμε τον σχεδιασμό μας και συνεργαστήκαμε με αμερικανικές εταιρείες όπως η ΤWΑ και Pan-American. Τα αποτελέσματα δεν άργησαν να έρθουν. Προς μεγάλη ικανοποίησή μας, όλο και περισσότεροι ομογενείς άρχισαν πλέον να ταξιδεύουν στην Ελλάδα. Το επόμενο βήμα ήταν να εισάγουμε στην αγορά τις πρώτες ναυλωμένες πτήσεις με αεροπλάνα τύπου «Jumbo-747». Επρόκειτο για μια καινοτομία, μια ριζική αλλαγή του ταξιδιού προς την Ελλάδα, αφού οι ομογενείς είχαν την ευκαιρία να ταξιδεύουν συχνά και σε καλή τιμή, αξιοποιώντας και οικογενειακά πακέτα.

«Ε.Κ.»: Το προϊόν απευθυνόταν μόνο σε ομογενείς;

Ν. Τσακανίκας: Η Ομογένεια ήταν ο βασικός πυλώνας, το πρώτο βήμα. Ομως, πιστεύαμε πως μπορούσαμε να αντλήσουμε και Αμερικανούς επισκέπτες στην πατρίδα μας. Ετσι, δημιουργήθηκαν τα ανάλογα τουριστικά πακέτα. Αλλωστε, αυτό που έλεγα τότε και το επαναλαμβάνω σήμερα, είναι ότι πιστεύω πολύ στην Ελλάδα. Η χώρα μας είναι πανέμορφη και, όπως έχω ξαναπεί, διαθέτει απέραντες δυνατότητες τουριστικής ανάπτυξης. Το μόνο που χρειάζεται είναι ώθηση. Θέλω να πιστεύω ότι συνεισέφερα κι εγώ σε αυτό. Η προβολή και προώθηση της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού είναι κάτι που το Homeric Tours εξακολουθεί να πράττει και σήμερα.

«Ε.Κ.»: Πιστεύατε τόσο πολύ στην Ελλάδα, που πήρατε σημαντικά ρίσκα, για εκείνα τα χρόνια τουλάχιστον…

Ν. Τσακανίκας: Δεν το αρνούμαι, πήραμε πολλά και μεγάλα ρίσκα πάνω στη δουλειά μας. Ομως, αυτό έγινε επειδή πιστεύαμε πολύ σε αυτό που κάναμε. Αγαπάμε με πάθος το αντικείμενό μας. Πήραμε σωστές αποφάσεις, επιλέξαμε σωστούς συνεργάτες κι έτσι ήρθε η επιτυχία. Εργαστήκαμε ακούραστα και, σε συνδυασμό με την στήριξη από τους ομογενείς, δημιουργήσαμε τον μεγαλύτερο ταξιδιωτικό προορισμό από την Αμερική για την Ελλάδα.

«Ε.Κ.»: Και από εκείνα τα γραφεία της 40ής Οδού φτάσατε σήμερα να έχετε έδρα σε διαφορετικές περιοχές…

Ν. Τσακανίκας: Κάποια στιγμή μετακινηθήκαμε στη συμβολή της 48ης οδού με την 5η Λεωφόρο. Στο σημερινό μας γραφείο είμαστε από το 1991. Επιπλέον, έχουμε γραφεία στην Αστόρια, στο Μπρούκλιν, στο Στάνφορντ Κονέκτικατ, στο Χίξβιλ του Λονγκ Αϊλαντ, αλλά και στην Αθήνα, στην πλατεία Συντάγματος. Σήμερα, το Homeric είναι ένας από τους 50 κορυφαίους ταξιδιωτικούς οργανισμούς στην Αμερική. Επίσης, συμμετέχει πλέον και η νέα γενιά της οικογένειάς μου, αφού οι κόρες μου, Νικόλ και Αλεξάνδρα, είναι παρούσες και εργάζονται μαζί μας.

«Περισσότεροι Αμερικανοί τουρίστες»

«Ε.Κ.»: Τι έχει αλλάξει περισσότερο ως προς τον κόσμο που εξυπηρετείτε, σε σχέση με τότε;

Ν. Τσακανίκας: Την περίοδο που ξεκινήσαμε, είχαμε εστιάσει στους ομογενείς. Το 90% των ανθρώπων που ταξίδευαν μαζί μας προέρχονταν από τη λεγόμενη «εθνική ελληνική αγορά». Το υπόλοιπο 10% ήταν Αμερικανοί. Αυτοί ήταν τουρίστες που είχαν αγοράσει πακέτα διακοπών με αεροπορικά εισιτήρια, διαμονή σε ξενοδοχεία, κρουαζιέρες στα ελληνικά νησιά και περιηγήσεις σε αρχαιολογικούς χώρους. Τώρα, αυτά τα νούμερα έχουν αντιστραφεί. Οι καθαρά Αμερικανοί τουρίστες αντιπροσωπεύουν το 80% της πελατείας μας.

«Ε.Κ.»: Θα μπορούσαμε να πούμε ότι οι νέες γενιές των ομογενών έχουν μικρότερο ενδιαφέρον να επισκεφθούν την Ελλάδα, σε σχέση με τους γονείς τους; Δεν υπάρχει νοσταλγία, δεν υπάρχουν αναμνήσεις.

Ν. Τσακανίκας: Εγώ σας διαβεβαιώνω ότι συμβαίνει το αντίθετο. Την επισκέπτονται την Ελλάδα οι νέες γενιές. Υπάρχουν πολλοί από αυτούς τους ομογενείς πελάτες, οι οποίοι σήμερα ταξιδεύουν στην Ελλάδα ως ενήλικες, που ταξίδευαν με το Homeric Tours ως παιδιά, με τους γονείς ή τους παππούδες τους. Αυτό δεν οφείλεται μόνο στο καλό τουριστικό προϊόν που προσφέρουμε, αλλά και στη σωστή προσωπική εξυπηρέτηση του πελάτη. Οι συνεργάτες μου κι εγώ είμαστε υπερήφανοι γι’ αυτό.

«Ε.Κ.»: Πόσο σας επηρέασε η ανάπτυξη του διαδικτύου και το γεγονός ότι υπάρχουν πλατφόρμες που πουλάνε τα εισιτήρια απρόσωπα, με το πάτημα ενός κουμπιού;

Ν. Τσακανίκας: Εμείς επιδείξαμε σημαντική προσαρμοστικότητα στις διαδικτυακές υπηρεσίες και έχουμε αναπτύξει την ιστοσελίδα μας. Οι πελάτες μπορούν να μπουν στη σελίδα μας, να δουν τα πακέτα μας, να κάνουν και κράτηση κιόλας, χρησιμοποιώντας απλά ένα smartphone. Αν θέλουν, βέβαια, μπορούν να τηλεφωνήσουν ή να προσέλθουν στο γραφείο μας για την κράτηση.

«Ε.Κ.»: Γιατί κάποιος να προτιμήσει το Homeric Tours από όλες αυτές τις ιστοσελίδες που υπάρχουν;

Ν. Τσακανίκας: Οταν κάνεις την κράτηση με έναν ταξιδιωτικό οργανισμό όπως το Homeric Tours, έχεις ανθρώπους δίπλα σου, οι οποίοι μπορούν να σε κατατοπίσουν. Με μια κράτηση σε αμφιβόλου προελεύσεως ιστοσελίδα, δεν το έχεις αυτό, ούτε εάν προκύψει το απρόοπτο θα υπάρχει η δυνατότητα να βρεθούν λύσεις. Βέβαια, εκτός από τα εισιτήρια, εμείς δημιουργούμε και προγράμματα για να ταξιδεύει ο κόσμος. Παρέχουμε κρατήσεις για ξενοδοχεία, κρουαζιέρες και αξιοθέατα. Είμαστε ένας πυλώνας του Τουρισμού από την Αμερική στην Ελλάδα. Ξεκάθαρα μπορώ να δηλώσω ότι το Homeric Tours πήγαινε και πηγαίνει περισσότερους Αμερικανούς στην Ελλάδα από οποιοδήποτε άλλο τουριστικό πρακτορείο στον Κόσμο. Περιλαμβανομένων και των μεγάλων ταξιδιωτικών πρακτορείων.

«Ε.Κ.»: Ποιο είναι το μήνυμα που θα θέλατε να στείλετε, μέσω του «Ε.Κ.»;

Ν. Τσακανίκας: Ευχαριστούμε εγκάρδια τα εκατομμύρια πελατών που μας υποστήριξαν κατά τη διάρκεια των 50 ετών και συνετέλεσαν στην επιτυχία μας και υποσχόμεθα να συνεχίσουμε να προσφέρουμε εξέχουσες υπηρεσίες σε παλιούς αλλά και σε νέους πελάτες μας. Είμαι και θα είμαι βαθιά ευγνώμων προς την Ομογένεια, η οποία εμπιστεύτηκε τους συνεργάτες μου και εμένα. Η βάση μας θα παραμείνει η ομογένεια και αυτό δεν το ξεχνάμε ποτέ.

«Δεν έπρεπε να κλείσει η Ολυμπιακή»

«Ε.Κ.»: Για πολλά χρόνια και επί δικής σας δραστηριότητας, υπήρχε η Ολυμπιακή Αεροπορία. Θεωρείτε ότι η απουσία της τελικά είναι όντως συντελεστής δυσκολίας;

Ν. Τσακανίκας: Κατ’ αρχήν, το γεγονός ότι δεν υπάρχει εθνικός αερομεταφορέας, είναι από μόνο του πολύ κακό για την ίδια την Ελλάδα, όχι μόνο για εμάς τους Ελληνοαμερικανούς. Η Ολυμπιακή Αεροπορία έπρεπε να παραμείνει ενεργή. Δεν ξέρω κάποια χώρα, με τα νούμερα τουριστών που έχει η Ελλάδα, να μην διαθέτει εθνικό αερομεταφορέα. Το ελληνικό κράτος έπρεπε να διατηρήσει την Ολυμπιακή. Αλλωστε, οι άνθρωποι οι οποίοι μπαίνουν στο αεροπλάνο, αφήνουν χρήματα και σε άλλες υπηρεσίες, όπως τα ταξί, τα ξενοδοχεία, τις κρουαζιέρες, τα ψώνια.

«Ε.Κ.»: Υπάρχει όμως ο αντίλογος πως πλέον υπάρχουν απευθείας πτήσεις Αθήνα – Νέα Υόρκη, ακόμη και όλο τον χρόνο. Καλύφθηκε το κενό;

Ν. Τσακανίκας: Θα σας θυμίσω ότι το κενό στην απευθείας σύνδεση παρέμεινε για αρκετά χρόνια. Ναι μεν τώρα έχουμε τρεις – τέσσερις εταιρείες που ταξιδεύουν απευθείας, όμως, εάν κάτι συμβεί και η κινητικότητα για Ελλάδα πέσει, θα σταματήσουν την γραμμή χωρίς δεύτερη σκέψη. Για αυτό πρέπει να υπάρχει ο εθνικός αερομεταφορέας.

«Ε.Κ.»: Ως άνθρωπος του χώρου, θεωρείτε ότι με κάποιον τρόπο θα δούμε ξανά ελληνική αεροπορική στο απευθείας υπερατλαντικό ταξίδι;

Ν. Τσακανίκας: Στην κατάσταση που βρίσκεται σήμερα, δεν νομίζω η Ολυμπιακή να σκεφτεί κάτι τέτοιο. Από την άλλη, υπάρχει η Aegean, η οποία πιστεύω ότι θα έπρεπε να βρει κάποιο τρόπο ούτως ώστε, ως ελληνική εταιρεία, να μπορέσει να δραστηριοποιηθεί στην Αμερική.

«Ε.Κ.»: Πόσο εύκολο είναι να πέσει κάποιος στην παγίδα μιας βραχύβιας αεροπορικής εταιρείας και να βρεθεί προ εκπλήξεως;

Ν. Τσακανίκας: Το Homeric Tours προσέχει πάρα πολύ με ποιες εταιρείες συνεργάζεται. Εννοείται ότι μελετάμε τις καταστάσεις μέχρι να δεσμευθούμε και να βάλουμε τον επιβάτη να ταξιδέψει με μια αεροπορική εταιρεία. Από εκεί και πέρα, στον χώρο αυτόν πάντα θα υπάρχουν τα προβλήματα που αναφέρετε. Παραδείγματα υπάρχουν και πάντα θα υπάρχουν.

Του Χριστόδουλου Αθανασάτου

http://e-nafpaktia.gr/

Θέματα που ενδιαφέρουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.