Συνέντευξη τύπου παραχώρησε το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών (PALSO) Αιτωλοακαρνανίας σε εκπροσώπους Τοπικών Μέσων Ενημέρωσης στο Αγρίνιο, με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, την προτεινόμενη ηλικία έναρξης της εκμάθησης μίας ξένης γλώσσας για τα παιδιά και τους λόγους για τους οποίους οι γονείς πρέπει να επιλέξουν τα επίσημα Κέντρα Ξένων Γλωσσών για την καλύτερη εκμάθηση των παιδιών τους.
Αναλυτικά, ο Πρόεδρος του συλλόγου, Νίκος Γάκης, ανέφερε:
«Έρχεται ο Σεπτέμβριος πάλι και ήρθε η ώρα για επιλογές και αποφάσεις που αφορούν την γλωσσομάθεια των παιδιών και αποτελούν αποκλειστική ευθύνη των γονέων.
Οι αποφάσεις αυτές δεν πρέπει να παίρνονται ούτε στα καφενεία, ούτε στα κομμωτήρια και δεν πρέπει να γίνονται με γνώμονα την χαμηλή τιμή και την ευκολία των γονέων. Οι γονείς οφείλουν να διασφαλίσουν το ανώτατο επίπεδο γνώσεων για το παιδί τους που θα πρέπει να αναζητήσουν στους καλύτερους και να πληρώσουν, εφόσον στόχος τους είναι να χτίσουν το προφίλ του παιδιού τους που δεν θα βρίσκεται πάντα σε μία επαρχιακή πόλη της Ελλάδας, αλλά σύντομα θα γίνει ένας παγκόσμιος πολίτης.
Στόχος είναι οι γονείς να απευθύνονται σε ένα επίσημο, αδειοδοτημένο κέντρο ξένων γλωσσών και να συζητήσουν με τους εκπαιδευτικούς. Άνετα μπορούν να αναζητήσουν την επίσημη λίστα αδειοδοτημένων κέντρων ξένων γλωσσών της περιοχής του ανατρέχοντας στην λίστα του ΕΟΠΠΕΠ.
Κάποιοι από τους λόγους που κάνουν τα επίσημα κέντρα ξένων γλωσσών την απόλυτη επιλογή είναι:
Οι ιδιοκτήτες των επίσημων κέντρων ξένων γλωσσών, εκπαιδευτικοί, γνωρίζουν το αντικείμενό τους σε βάθος. Γνωρίζουν τις εφαρμογές των ξένων γλωσσών στην σύγχρονη κοινωνία. Γνωρίζουν την νομοθεσία που αφορά στην πιστοποίηση των ξένων γλωσσών, μέσα από τα συνέδρια, τα σεμινάρια και τις εκπαιδευτικές ημερίδες που παρακολουθούν, οπότε μπορούν να συμπορευτούν σωστά κατά περίπτωση.
Στην είσοδο του εκπαιδευτηρίου τους υπάρχει αναρτημένη η πινακίδα με το ονοματεπώνυμό τους και τον αριθμό άδειας ΕΟΠΠΕΠ, όπως ορίζει η νομοθεσία. Αυτό δείχνει το ήθος των ιδιοκτητών που δεν κρύβονται από ελέγχους, έχοντας επιλέξει να πληρώνουν ασφαλιστικές εισφορές και φόρους.
Το κόστος φοίτησης σε ένα κέντρο ξένων γλωσσών είναι πάντα προσιτό παρά το ότι η πληρότητα των παρεχομένων υπηρεσιών είναι υψηλή. Επομένων όταν οι γονείς πιέζουν για χαμηλότερα δίδακτρα ή θέτουν την τιμή ως πρώτο ή αποκλειστικό κριτήριο για τη γλωσσομάθεια των παιδιών τους, δεν προσφέρουν την απαιτούμενη ποιότητα στο παιδί τους.
Οι αίθουσες των κέντρων ξένων γλωσσών είναι ελεγμένες από μηχανικούς, υπάρχει πυρασφάλεια και χρησιμοποιείται ο τελευταίος εξοπλισμός διαθέτει η αγορά και απευθύνεται σε τάξη. Δηλαδή σε ομάδα που αφορά σε οργανωμένο εκπαιδευτήριο.
Τα τελευταία χρόνια της κρίσης παρακολουθούμε με λύπη νέους επιστήμονες να εγκαταλείπουν την Ελλάδα επιδιώκοντας μία καριέρα στο εξωτερικό. Αναρωτηθήκατε ποτέ που έμαθαν ξένες γλώσσες αυτού του επιπέδου; Οι συνεντεύξεις πλέον εντός και εκτός συνόρων γίνονται στα Αγγλικά ή κάποια άλλη ξένη γλώσσα.
Ποιος έκτισε τα θεμέλια έτσι ώστε αυτή η γενιά να μπορεί να ανταποκριθεί στο σύγχρονο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον; Ας μη γελιόμαστε… Όλοι γνωρίζουν την καθοριστική συμβολή των κέντρων ξένων γλωσσών στην εκπαίδευση των Ελλήνων.
Ακολουθούν κάποιοι από τους λόγους που κάνουν τα κέντρα ξένων γλωσσών της PALSO Αιτωλοακαρνανίας την άριστη επιλογή:
Τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών της PALSO Αιτωλοακαρνανίας είναι επίσημα αδειοδοτημένα από τον ΕΟΠΠΕΠ. Οι γλώσσες που διδάσκονται επίσημα στην Αιτωλοακαρνανία είναι Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ιταλικά, Ισπανικά και όχι μόνο…
Ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών Αιτωλοακαρνανίας ενισχύει την εξέλιξη των μελών του μέσα από σεμινάρια, ημερίδες και εκθέσεις που διοργανώνει τακτικά. Οι μαθητές των κέντρων ξένων γλωσσών μελών του συλλόγου συμμετέχουν σε εκπαιδευτικές εκδηλώσεις.
Κάποιες από τις εκδηλώσεις που έχει προγραμματίσει ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών Αιτωλοακαρνανίας για τον Σεπτέμβριο, είναι:
5 Σεπτεμβρίου – Webinar (Σεμινάριο μέσω Internet) με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό.
23 Σεπτεμβρίου – Συμμετοχή ως PALSO Αιτωλοακαρνανίας (ιδιοκτήτες – εκπαιδευτές και μαθητές) στον Ημιμαραθώνιο «Μιχάλης Κούσης»
29 Σεπτεμβρίου – Εορτασμός της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών με «Ημέρα PALSO» στην πλατεία Παναγοπούλου (σιντριβάνι) με διάφορες δραστηριότητες για τους μαθητές.
Σχετικά με ένα θέμα που απασχολεί ιδιαίτερα τους γονείς και αφορά την ηλικία από την οποία ένα παιδί μπορεί να αρχίσει την εκμάθηση μία ξένης γλώσσας:
Ένα παιδί μπορεί να ξεκινήσει την εκμάθηση της δεύτερης γλώσσας από τη γέννηση του αν έχει δίγλωσσους γονείς.
Μπορεί να ξεκινήσει σε λίγο μεγαλύτερη ηλικία, αν ζει σε ξενόγλωσσο περιβάλλον ή έχοντας κουβερνάντα που τους μιλάει με την ξένη γλώσσα.
Πολλοί γονείς παρασυρόμενοι από παραπλανητικές διαφημίσεις σπεύδουν να ξεκινήσουν τα παιδιά τους από τα νήπια ή προνήπια, κάτι το οποίο εκτός από παράνομο, δεν προσφέρει και τίποτα ουσιαστικό.
Γιατί είναι παράνομη η φοίτηση νηπίων και προνηπίων στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών;
Σύμφωνα με γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, σύμφωνα με την οποία «Δεν είναι σύννομη η φοίτηση νηπίων και προνηπίων σε Κέντρα Ξένων Γλωσσών».
Η ανωτέρω γνωμοδότηση έγινε δεκτή από τον Υπουργό Παιδείας. Ως γνωστόν, η αποδοχή της γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους από τον αρμόδιο Υπουργό έχει ισχύ νόμου και είναι υποχρεωτική.
Το παιδαγωγικό Ινστιτούτο του Υπουργείου Παιδείας θεωρεί ότι δεν πρέπει να είναι επιτρεπτή στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών η διδασκαλία ξένων γλωσσών στα νήπια επειδή:
Α) Οι χώροι των φροντιστηρίων (εξοπλισμός, εγκαταστάσεις υγιεινής και ασφάλειας) δεν είναι κατάλληλα διαμορφωμένοι για νήπια και πολλά φροντιστήρια στεγάζονται σε ορόφους κτιρίων.
Β) Οι διδάσκοντες στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών δεν έχουν την κατάλληλη παιδαγωγική κατάρτιση για διδασκαλία σε παιδιά νηπιακής ηλικίας.
Κατά προτίμηση, τα παιδιά για να ξεκινήσουν την εκμάθηση μίας ξένης γλώσσας, πρέπει να έχουν μάθει γραφή και ανάγνωση της μητρικής τους γλώσσας. Γι’ αυτό το λόγο προτείνεται να ξεκινήσουν την εκμάθηση στην Γ’ Δημοτικού και σε εξαιρετικές περιπτώσεις στην Β’ Δημοτικού. Θα μπορούσαν να ξεκινήσουν και στην Α’ Δημοτικού, αλλά υπό τη μορφή νηπιαγωγείου, με τραγούδια, σε μία μορφή εισαγωγής στην ξένη γλώσσα».