Το 5ο ΓΕΛ Αγρινίου σε ανακοίνωση του αναφέρει πως συμμετείχε, με κατασκευή ρομποτικής βασισμένη στον μικροελεγκτή BBC micro:bit, στον 6ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση.
Συγκεκριμένα, στα πλαίσια συνεργασίας σχολείων, συμμετείχε μεικτή ομάδα 10 μαθητών/τριών, με 7 μαθητές/τριες από το 5ο ΓΕΛ και 3 μαθητές/τριες από το 2ο ΓΕΛ Αγρινίου. Ο διαγωνισμός διεξάγεται από τον Οργανισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών, με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και την υποστήριξη του Ιδρύματος Ωνάση.
Το έργο που κατέθεσε η μεικτή ομάδα διακρίθηκε στην κατηγορία Λυκείων, λαμβάνοντας πανελλαδικά την πρώτη θέση στην κατηγορία (https://openedtech.ellak.gr/2024/06/21/6th-openedtech-results/).
Η ομάδα μαθητών/τριων εργάστηκε με τους καθηγητές πληροφορικής των δύο σχολείων και ανέπτυξε ένα σύστημα με τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) αυτόματης σίτισης αδέσποτων ζώων με τίτλο «AI feeding system». Το σύστημα αναγνωρίζει μέσω κάμερας το είδος του ζώου και επιτρέπει τη σίτισή του ή όχι. Πρακτικά αναγνωρίζει αυτόματα αν το ζώο που πλησίασε είναι γάτα ή σκύλος και τους παρέχει αυτόματα το είδος της τροφής που απαιτείται.
Η ομάδα ρομποτικής και η συνεργασία των δύο σχολείων ξεκίνησε στο τέλος του προηγούμενου σχολικού έτους και την τρέχουσα σχολική χρονιά εντάθηκαν οι προσπάθειες για τη δημιουργία ενός έργου που θα χρησιμοποιούσε αποτελεσματικά ρομποτικές διατάξεις και θα είχε κοινωνικό πρόσημο. Χρησιμοποιήθηκε ο μικροελεγκτής BBC micro:bit, μια Αrtificial Ιntelligence κάμερα, διάφοροι αισθητήρες καθώς και ο 3D εκτυπωτής του σχολείου.
Οι συναντήσεις της ομάδας πραγματοποιούνταν στο εργαστήριο ρομποτικής του 5ου ΓΕΛ Αγρινίου που δημιουργήθηκε τα τελευταία 2 χρόνια μέσα από χρηματοδοτήσεις στα πλαίσια των προγραμμάτων Erasmus+ που συμμετέχουμε και σχετίζονται με εκπαίδευση STEM.
Παραδείγματα αυτών των προγραμμάτων είναι τα Visit Math (2022-1-FR01-KA220-SCH-000090275), SteamBuilders (2020-1-FR01-KA201-080668), Power of digitalization in fighting against climate change (2022-1-IT02-KA220-SCH-000086101) και ComixAI (2023-1-FR01-KA220-SCH-000150994).
Οι μαθητές/τριες της ομάδας συνεργάστηκαν, πειραματίστηκαν με διατάξεις ρομποτικής, δημιούργησαν μικρότερα έργα και σταδιακά ανέπτυξαν τις δεξιότητες προγραμματισμού και επίλυσης προβλημάτων που απαιτούνταν ώστε να φτάσουν στην κατασκευή που διακρίθηκε στον 6ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών.
“Στην προσπάθεια μας βρήκαμε αρωγό όποτε χρειάστηκε τον εκπαιδευτικό Πληροφορικής του 2ου ΕΠΑΛ Αγρινίου και του Ε.Κ. Αγρινίου κ. Λεωνίδα Παπαθανασίου και τον ευχαριστούμε θερμά.
Ευχαριστούμε επίσης και το 2ο ΓΕΛ Αγρινίου για τη διάθεση συνεργασίας. Η προσπάθεια στον τομέα της εκπαιδευτικής ρομποτικής θα συνεχιστεί και του χρόνου και ευελπιστούμε ότι μαζί με τις ποικίλες άλλες δράσεις μας σε ευρωπαϊκά, πολιτιστικά και περιβαλλοντικά προγράμματα θα βοηθήσουμε τους μαθητές μας να αποκτήσουν δεξιότητες που απαιτούνται στον 21ο αιώνα και να έχουν δημιουργική φοίτηση στο σχολείο μας“, καταλήγει η ανακοίνωση του σχολείου.