Αξιόλογες προσπάθειες γίνονται τα τελευταία χρόνια από κυβερνήσεις και τοπική αυτοδιοίκηση για να παραχωρηθεί χώρος στα ποδήλατα στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας. Και είναι πραγματικά ευχάριστο.
Το ποδήλατο βελτιώνει την υγεία των πολιτών, άρα λιγότερα έξοδα νοσηλείας, βελτιώνει τη ποιότητα του αέρα στις πόλεις, άρα λιγότερες περιπτώσεις αναπνευστικών προβλημάτων και άρα και πάλι λιγότερα έξοδα νοσηλείας, βελτιώνει τη διάθεση των πολιτών και άρα βελτιώνει τη καθημερινότητα των.
Μετά από συνεχή 10ετή διαμονή στο εξωτερικό, μπορώ να σας μεταφέρω με βεβαιότητα ότι αυτό είναι το μεγαλύτερο στοίχημα που έχει να κερδίσει συνολικά η Ελληνική κοινωνία. Η βελτίωση της καθημερινότητας.
Ξέρετε, και η Γερμανία έχει πολλή γραφειοκρατία, και η Αγγλία είναι πολύ ακριβή και πάει λέγοντας. Όμως οι χώρες αυτές έχουν καταφέρει να κάνουν τη καθημερινότητα των πολιτών εύκολη. Και αυτό έχει αποτέλεσμα στην εύρυθμη λειτουργία της κοινωνίας.
Ποιο είναι το προβλημα όμως με τους ποδηλατοδρόμους στις πόλεις, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό; Σε πολλές από τις πόλεις αυτές, είναι πολύ δύσκολο να δημιουργηθεί ένα ικανοποιητικό δίκτυο γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει χώρος! Είναι σαν να προσπαθείς να εγκαταστήσεις ένα ασανσέρ σε μια παλιά πολυκατοικία. Δεν γίνεται να το κάνεις εσωτερικά. Τι κάνεις επομένως εάν μπορείς; Βάζεις ένα εξωτερικό ασανσέρ.
Το ίδιο ακριβώς προτείνω να ξεκινήσουμε στην Ελλάδα. Καλές και θεμιτές οι προσπάθειες για ποδηλατοδρόμους στις πόλεις. Αλλά θα είναι πολύ πιο εύκολη και με λιγότερες αντιδράσεις η δημιουργία ενός περιαστικού δικτύου ποδηλατοδρόμων. Θα μπορούσαν να είναι απλά γύρω από την πόλη, κοντά σε μια λίμνη ή ένα ποτάμι, κοντά σε κάποιο αξιοθέατο της περιοχής κλπ. Ο κόσμος στην Ελλάδα διψά πλέον να φύγει από τις πόλεις και πρέπει να του δώσουμε την υποδομή και την ευκαιρία να το κάνει αυτό.
Στη περιοχή της Γερμανίας, στην οποία μένω, υπάρχει ένας ποδηλατοδρόμος ( https://www.vennbahn.eu/en/) μήκους 125 χλμ., ο οποίος ξεκινάει από το Άαχεν, κοντά στα σύνορα με την Ολλανδία και το Βέλγιο, περνάει στο Βέλγιο και καταλήγει στο Λουξεμβούργο. Χιλιάδες είναι βεβαίως οι ποδηλάτες που το επισκέπτονται. Ας γίνει μια μελέτη λοιπόν από τον κάθε Δήμο και Περιφέρεια για τέτοιες διαδρομές. Θεωρώ ότι συνολικά η κοινωνία θα βγει κερδισμένη.
Βασίλειος Παππάς