Οι φοιτητές του Τμήματος Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών του Αγρινίου δίνουν αγώνα για την επανίδρυση του αλλα σίγουρα στους συμμάχους τους δεν είναι ο Πάσχος Μανδραβέλης, ο γνωστός Έλληνας δημοσιογράφος και πολιτικός σχολιαστής.
Στην αρθρογραφία του στην Καθημερινή χθες συμπεριέλαβε το Τμήμα ΔΠΠΝΤ για το οποίο εμφανίζεται καυστικός παραγνωρίζοντας πως επρόκειτο για ένα τμήμα με 15χρονη λειτουργία, με πρόσφατη πιστοποίηση απο την ΑΔΙΠ, με 17 μέλη ΔΕΠ, με υποδομές, με σύγχρονο πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών και με 1150 ενεργούς φοιτητές και αποφοίτους από όλη την Ελλάδα.,
Γράφει τα εξής ο αρθρογράφος:
Η ζωή ενός τμήματος ΑΕΙ
Hταν εντυπωσιακό το πανό της κατάληψης στη γραμματεία του Πανεπιστημίου Πατρών. Eγραφε «Aμεση επανίδρυση του τμήματος Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών (ΔΠΠΝΤ)» και συμπλήρωνε από κάτω με κόκκινα γράμματα: «Μην παίζετε με τις ζωές μας». Οι καταληψίες ανακοίνωναν ότι «Eχουμε ξεκαθαρίσει από την πρώτη στιγμή ότι δεν θα σταματήσουμε τις κινητοποιήσεις μας μέχρι να επανιδρυθεί το τμήμα. Τέτοιες καταστάσεις μας κάνουν πιο δυνατούς και μας πεισμώνουν περισσότερο να συνεχίσουμε τον δίκαιο αγώνα μας».
Η ζωή εδώ τελειώνει, αν καταργηθεί το τμήμα Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών; Το τμήμα, σύμφωνα με τον δικτυακό του τόπο, «παρέχει στους φοιτητές την απαραίτητη επιστημονική παιδεία, κατάρτιση και ερευνητική εμπειρία ώστε να καταστούν επιστήμονες ικανοί να συμμετέχουν στην παραγωγή νέων γνώσεων, η εφαρμογή των οποίων συμβάλλει στην ανάπτυξη των εθνικών πολιτικών και της οικονομίας στον χώρο του πολιτισμού, στη σωστή διαχείριση και εκμετάλλευση του πολιτισμικού περιβάλλοντος και της πολιτισμικής κληρονομιάς, καθώς και στην πρόοδο της επιστήμης της πληροφορικής και των νέων τεχνολογιών στον χώρο του πολιτισμού».
Στο τελευταίο πρόγραμμα σπουδών που αναρτήθηκε, πριν από την κατάργηση του τμήματος (2018-2019) βρίσκουμε ότι ο μπαχτσές τα είχε όλα. Υπάρχει μάθημα για τη «Σχεδίαση και Ανάλυση Αλγορίθμων», αλλά και «Ιστορία της Ευρωπαϊκής Τέχνης της Δύσης». Παρακάτω βρίσκουμε «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» και μετά «Αρχαία Ελληνική Γραμματεία και σύγχρονες προσλήψεις της». Υπάρχουν «Αλγοριθμικά Θέματα Δικτύων», μετά «Επίμαχα και Συγκρουσιακά Ζητήματα της Ιστορίας». Στο κατόπι «Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων» και «Αρχαιολογία της Αθήνας ΙΙ» και ουχί της Ολυμπίας που είναι πιο κοντά στην Πάτρα.
Ειδικοί στην παιδαγωγική δεν είμαστε αλλά το «πρόγραμμα» –που είναι «ζήτημα ζωής και θανάτου» κάποιων– μάλλον με λίθους, πλίνθους, κεράμους μοιάζει. Μία εξήγηση είναι ότι μαζεύτηκαν μαθήματα χωρίς κορμό, έτσι για να υπάρχει τμήμα και να δίδεται κάποιο χαρτί. Eχει γεμίσει η ελληνική επικράτεια με τέτοια ακαδημαϊκά ιδρύματα.
Η άλλη εξήγηση είναι ότι το πρόγραμμα φτιάχτηκε αναλόγως με το ποιος καθηγητής ερχόταν εκεί. Το γράφουν μάλιστα στο «Πρόγραμμα» Σπουδών (2018-2019): «Εντάσσονται στο Πρόγραμμα, λόγω διορισμού του Επίκουρου καθηγητή (…), τα μαθήματα: Υ101 Αρχαιολογία και προϊστορικοί πολιτισμοί στο Αιγαίο, ΕΠ607 Χώρος και Πολιτισμός: Διεπιστημονικές Προσεγγίσεις, Π701 Ψηφιακά Περιβάλλοντα και Πολιτιστική Κληρονομιά, ΕΠ807 Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών στην Ιστορία και την Αρχαιολογία». Κι αν δεν πήγαινε ο εν λόγω καθηγητής; Κάποια άλλα μαθήματα θα εντάσσονταν. Iσως διαστημικής τεχνολογίας…
3 Σχόλια
«Eχει γεμίσει η ελληνική επικράτεια με τέτοια ακαδημαϊκά ιδρύματα».Σε αυτό υπάρχει ένα δίκιο. Γιατί όμως ποτέ δεν έβαλαν εναντίον άλλων τέτοιων ακαδημαϊκών ιδρυμάτων σε άλλα σημεία της ελληνικής επικράτειας για να περιορίσουν τον πανεπιστημιακό πληθωρισμό; Ας απαντήσει ο κ. Μανδραβέλης τουλάχιστον που τον απασχολεί.
Ως προς τις άλλες αιτιάσεις του σχολιαστεί μπορεί να αρθρωθεί ικανή επιχειρηματολογία. Για το ότι «το «πρόγραμμα» μάλλον με λίθους, πλίνθους, κεράμους μοιάζει» όμως δύσκολα μπορεί να υποστηριχτεί το αντίθετο…
ΚΑΚΟΜΟΙΡΗ ΕΛΛΑΔΑ……….ΚΑΛΟΥS΄΄ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ΄΄ΕΧΕΙΣ !!!! ΧΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ……..CHRISTOS
Συ-μπάσχω με όλους τους φοιτητές και τους γονείς που πρέπει να διαβάζους τον κάθε δημοσιογράφο της δεκάρας, που η άποψή του επηρεάζει την κοινή γνώμη.