Παρασκευή, Μάρτιος 22, 2019

Έφυγε από τη ζωή ο Φαίδων Γεωργίτσης σε ηλικία 80 ετών

Τα τελευταία χρόνια ο Φαίδων Γεωργίτσης έδινε μάχη με τον καρκίνο – Αύριο η κηδεία του – Καθιερώθηκε στη συνείδηση του κόσμου από τη συμμετοχή του στις ταινίες: «Κόκκινα Φανάρια», «Οι θαλασσιές οι χάντρες», «Νύχτα γάμου», «Ένας ιππότης για τη Βασούλα», «Μια κυρία στα μπουζούκια».

Ένας από τους πιο αγαπημένους πρωταγωνιστές του ελληνικού κινηματογράφου έφυγε από τη ζωή. Ο Φαίδων Γεωργίτσης πέθανε σήμερα το μεσημέρι σε ηλικία 80 ετών μετά από μάχη που έδινε τα τελευταία χρόνια με τον καρκίνο στον εγκέφαλο. Η κηδεία του θα γίνει το μεσημέρι του Σαββάτου στις 12:30 στο Νεκροταφείο Νέας Σμύρνης.

Ποιος ήταν ο Φαίδων Γεωργίτσης

Ο Φαίδων Γεωργίτσης γεννήθηκε στην Αθήνα 21 Ιανουαρίου 1939. Σπούδασε στις Δραματικές Σχολές των Καρόλου Κουν, Χρήστου Βλαχιώτη, Πέλου Κατσέλη. Όντας σπουδαστής, πρωτοεμφανίστηκε στον κινηματογράφο στην ταινία «Ποτέ την Κυριακή» του Ζιλ Ντασέν το 1960.

Όταν τα κοριτσόπουλα έκαναν ουρές για να τον δουν από κοντά

Υπήρχαν δεκαετίες που τα κορίτσια έκαναν ουρές για να τον δουν από κοντά καθώς είχε από τα πιο όμορφα και εκφραστικά μάτια του ελληνικού κινηματογράφου. Πολύπλευρη προσωπικότητα και ταλαντούχος ηθοποιός που ανδρώθηκε υποκριτικά στον κινηματογράφο. Σπουδαστής ακόμα όταν έπαιξε στο κλασικό φιλμ του Ζιλ Ντασέν «Ποτέ την Κυριακή» ο Φαίδων Γεωργίτσης έπεισε κοινό και κινηματογραφιστές πως ήρε για να μείνει. Η συνέχειά του στον ελληνικό κινηματογράφο καταιγιστική. Ο Γεωργίτσης πρωταγωνίστησε σε δραματικές ταινίες και μιούζικαλ, έγινε πρωταγωνιστής και συνδύασε με τρόπο μοναδικό ταλέντο και γοητεία.

Πολλοί τον αποκάλεσαν «Έλληνα Τζέιμς Ντιν» αλλά εκείνος δεν ταυτιζόταν καθώς ήταν φανατικός θαυμαστής του Μάρλον Μπράντο. «Θύμωνα. Εγώ θαύμαζα τον Μάρλον Μπράντο. Κι όταν διάβαζα ότι ο Ντιν ήταν ο διάδοχος του Μπράντο ή θα τον ξεπερνούσε, γινόμουν έξαλλος! Είχα πει τόσα που όταν σκοτώθηκε σχεδόν ένιωσα ενοχές. Για να εξιλεωθώ, πήγα στο ‘‘Παλλάς’’ για να τον δω στα ‘‘Ανατολικά της Εδέμ’’. Ήταν η πρώτη φορά στη ζωή μου που έμπαινα σε κινηματογράφο», είχε πει χαρακτηριστικά.

Ήταν ο μόνιμος παρτενέρ της Ζωής Λάσκαρη, της Μαίρης Χρονοπούλου και του Κώστα Βουτσά. Στη συνείδηση του κόσμου καθιερώθηκε από τη συμμετοχή του στις ταινίες: «Κόκκινα Φανάρια», «Οι θαλασσιές οι χάντρες», «Νύχτα γάμου», «Ένας ιππότης για τη Βασούλα», «Μια κυρία στα μπουζούκια» και πολλές άλλες.

Ακολούθησε το πάθος του για τον κινηματογράφο και την υποκριτική αφήνοντας τη σιγουριά που θα τους εξασφάλιζε η φοίτησή του στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων.

Στο θέατρο, έχει συνεργαστεί με το Θέατρο Τέχνης του Κουν, αλλά και με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και το Μ. Βολανάκη.

Στην τηλεόραση εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1972 στη σειρά «Κόκκινο δαχτυλίδι», ενώ έγινε πάλι δημοφιλής τη δεκαετία του ’90 μέσα από τις καθημερινές τηλεοπτικές σειρές «Καλημέρα Ζωή» και «Λάμψη» του Νίκου Φώσκολου. Έχει επίσης ασχοληθεί με τη σκηνοθεσία σε θεατρικά και σε κινηματογραφικά έργα.

Τα δύσκολα και δραματικά παιδικά και εφηβικά χρόνια

Ο Φαίδων Γεωργίτσης γεννήθηκε στις 26 Ιανουαρίου 1939 στη Νέα Σμύρνη και ήταν το δεύτερο παιδί ενός αξιωματικού του Ναυτικού και της μικρασιάτισσας συζύγου του. Ο μικρός Φαίδων έχασε την αδερφή του όταν ήταν τριών ετών καθώς το δεκάχρονο κορίτσι είχε ένα θανατηφόρο δυστύχημα.

Ακολούθησαν τα χρόνια της Κατοχής και η πείνα. Ως παιδί έζησε και τα Δεκεμβριανά του 1944, με τις σκληρές εικόνες που αντίκρισε να τον σημαδεύουν για πάντα.

Στιγμιότυπα από τις ελληνικές ταινίες με τη Ζωή Λάσκαρη, την Μάρθα Καραγιάννη, την Αλίκη Βουγιουκλάκη, τη Μαίρη Χρονοπούλου, τη Σπεράντζα Βρανά

Υποκριτική καριέρα και προσωπική ζωή

Ο Γεωργίτσης ξεκίνησε τη λαμπρή καριέρα του στο σανίδι και το πανί ήδη από σπουδαστής και βρήκε αμέσως τη θέση του στην ελληνική showbiz. Ειδικά στο θέατρο έκανε σπουδαίες συνεργασίες.

Η πρώτη του θεατρική εμφάνιση έγινε το 1963 στο έργο «Νεκροί χωρίς Τάφο» με τον θίασο του Λεωνίδα Τριβιζά, ενώ κατόπιν συνεργάστηκε με το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, τον Μίνωα Βολανάκη και το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Κάποια στιγμή σύστησε τον δικό του θίασο με την Μπέτυ Αρβανίτη, αν και δεν μακροημέρευσε.

Το σύντομο ειδύλλιο με την Αλίκη Βουγιουκλάκη

Οι κινηματογραφικές επιτυχίες διαδέχονταν η μία την άλλη και ήταν ο νέος γόης της εποχής. Συμπρωταγωνίστησε με τις πιο όμορφες νέες ηθοποιούς ανάμεσά τους και η Αλίκη Βουγιουκλάκη.

«Με την Αλίκη είχαμε ένα σύντομο φλερτ το καλοκαίρι του ’63, όταν είχα χωρίσει για λίγο από την Μπέτυ. Την Μάρθα Καραγιάννη την έβλεπα πάντα ως φίλη. Η Ζωή Λάσκαρη μου άρεσε, αλλά δεν μπορούσαμε να κάνουμε ούτε μια απλή συζήτηση οι δυο μας. Κινδύνευα να γίνω ο κύριος Βουγιουκλάκης και δεν ήθελα», είχε πει σύντονο ειδύλλιό του με την εθνική μας σταρ.

Συνέντευξη του Φαίδωνα Γεωργίτση για τη ζωή του

Η αληθινή αγάπη με την καλλονή Μπέτσι και η απόκτηση δύο παιδιών

Την πραγματική αγάπη θα τη γνωρίσει στις αρχές του ’70 στη Ρώμη, κατά τα γυρίσματα άλλης μιας ταινίας. Ήταν η γαλλικής καταγωγής καλλονή Μπέτσι, ένα φωτομοντέλο που κοσμούσε τα ξένα περιοδικά μόδας. Οι δυο τους θα παντρευτούν την επόμενη χρονιά και θα αποκτήσουν δύο παιδιά, τον Ραφαέλο και τη Μαρίζα.


Με την γυναίκα του Μπέτσι και την κόρη τους Μαρίζα

Η συνέχεια μετά το «Ποτέ την Κυριακή»

Δύο χρόνια μετά την παρθενική του και σύντομη εμφάνιση στο «Ποτέ την Κυριακή» και αφού περάσει και από τη «Φαίδρα» (1962), ερμηνεύει τον πρώτο του πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία του Τάκη Κανελλόπουλου «Ουρανός» (1962).

Το 1963 πρωταγωνιστεί πλάι στη Ζωή Λάσκαρη στην ταινία «Ίλιγγος» και την επόμενη χρονιά ο ρόλος του στην περίφημη ταινία του Βασίλη Γεωργιάδη «Τα Κόκκινα Φανάρια» είναι μια αποκάλυψη για τις υποκριτικές του δυνατότητες.

Η συνεργασία του με τη Φίνος Φιλμ θα αποδώσει πλήθος πρωταγωνιστικών ρόλων σε χαρακτηριστικά μιούζικαλ του ελληνικού σινεμά, όπως στις δουλειές του Γιάννη Δαλιανίδη «Γοργόνες και Μάγκες» και «Μια Κυρία στα Μπουζούκια».

Πλάι στα ανάλαφρα μιούζικαλ έρχονται και οι αξιόλογες δραματικές ταινίες, όπως «Το Χώμα Βάφτηκε Κόκκινο», «Το Παρελθόν μιας Γυναίκας», «Εκείνος κι Εκείνη» κ.λπ. Ο Γεωργίτσης έπαιξε σε περισσότερες από 40 ταινίες που ακόμα θυμάται το ελληνικό κοινό.

Βρήκε οικονομική διέξοδο στην τηλεόραση

Η καριέρα του διασώθηκε και πάλι από την τηλεόραση στις αρχές του 1990, έχοντας ήδη διαγράψει αξιόλογη πορεία στο γυαλί με συμμετοχές σε θρυλικές τηλεοπτικές σειρές, όπως ο «Γιούγκερμαν» και οι «Πανθέοι». Τώρα είναι τα σίριαλ του Νίκου Φώσκολου, «Λάμψη» και «Καλημέρα Ζωή», που μπαίνουν στη ζωή του, όπως και στη ζωή των ελλήνων τηλεθεατών, απ’ όπου τον γνώρισε και το νεότερο κοινό.

Ο Φαίδωνας επέστρεψε στο σινεμά το 2008, έπειτα από απουσία 26 ετών (τελευταία ταινία του ήταν η «Κατάσκοπος Νέλλη» του 1981), ερμηνεύοντας έναν ρόλο στο φιλμ «Ο γιος του Τσάρλυ». Το 1974 δοκίμασε τις δυνάμεις του τόσο στο σενάριο και τη σκηνοθεσία όσο και την παραγωγή στις «Σατανικές ερωμένες» που πρωταγωνιστούσε, ενώ η καριέρα του στο γυαλί μετρά είκοσι σχεδόν σίριαλ…

Ο Φαίδων Γεωργίτσης τις τελευταίες δύο δεκαετίες ζούσε στο κτήμα του στο Κορωπί, στο οποίο έχει χτίσει με τα χέρια του έναν αμφιθεατρικό χώρο («Κεκρωπία») όπου στέγαζε συχνά-πυκνά τόσο τις δικές του θεατρικές δουλειές όσο και άλλες.

Τι είχε πει για την Ζωή Λάσκαρη και το περιβόητο χαστούκι για το μουστάκι

Η ατάκα του Μεμά (Γιάννης Βογιατζής) προς τον Φώτη (Φαίδων Γεωργίτσης), στην ταινία «Οι θαλασσιές οι χάντρες», έχει μείνει ιστορική, αφού είναι διαχρονικά επίκαιρη. Ο Φαίδων Γεωργίτσης για τη συνεργασία του με τη Ζωή Λάσκαρη είχε αποκαλύψει ότι το χαστούκι που της είχε δώσει, ήταν αληθινό.

Όσον αφορά το χαστούκι στις «Θαλασσιές Χάντρες» ο ηθοποιός είπε: Της έδωσα ένα αρκετά ισχυρό χαστούκι και βεβαίως θα μπορούσε να μην είναι αληθινό, αλλά ο Γιάννης Δαλιανίδης μου ζήτησε να είναι αληθινό για να έχει μια αληθινή αντίδραση από τη Ζωίτσα. Εγώ δεν είχα καμία διάθεση να δώσω ένα χαστούκι στη Ζωίτσα, με πίεσε ο Δαλιανίδης, της το έδωσα το χαστούκι, ήταν η αντίδραση όπως έπρεπε και πριν προλάβει να διαμαρτυρηθεί σε μένα η Ζωίτσα μπήκε ο Δαλιανίδης στη μέση και της είπε ότι ήταν δική του πρωτοβουλία.

Ενώ για τις ερωτικές σκηνές με τη Ζωή Λάσκαρη εξομολογήθηκε: Όταν πρωτοαντίκρυσα τη Ζωίτσα έμεινα ξερός! Ήταν τόσο όμορφη που δεν μπορούσες να την κοιτάξεις! Ήταν σαν τον ήλιο που δεν μπορείς να τον δεις, δεν μπορείς να τον κοιτάξεις κατάματα, σε θαμπώνει. Μάλιστα, όταν κάναμε και κάποιες σκηνές ερωτικές, η καρδιά μου χτυπούσε πολύ δυνατά.

Πηγή: protothema.gr

Θέματα που ενδιαφέρουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.