Νέα προειδοποίηση για απεργιακές κινητοποιήσεις απευθύνει η Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α., μετά τη συνεδρίαση του Γενικού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας την Πέμπτη 28 Μαΐου 2026, με φόντο τις εξελίξεις γύρω από το εργασιακό καθεστώς των εργαζομένων Ε.Σ.Π.Α. στους Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς και τις αλλαγές που προωθούνται στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το Γενικό Συμβούλιο συνεδρίασε προκειμένου να αξιολογήσει τα δεδομένα που προέκυψαν μετά τη συνάντηση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών.
Κατά τη συνάντηση, το Υπουργείο Εσωτερικών φέρεται να δεσμεύτηκε για την προκήρυξη μόνιμων θέσεων εργασίας για τους εργαζόμενους Ε.Σ.Π.Α. στους Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς, με στόχο –όπως αναφέρεται– τη διασφάλιση μόνιμης εργασίας για όλους. Παράλληλα, έγινε αναφορά σε δέσμευση για εξαίρεση των συγκεκριμένων εργαζομένων από τη λεγόμενη «διάταξη Βορίδη», ενώ το υπουργείο υποσχέθηκε ότι μέσα σε μία εβδομάδα θα παραδώσει το σύστημα μοριοδότησης της προκήρυξης, καθώς και την τελική του απάντηση στο αίτημα για κατάργηση της επίμαχης διάταξης.
Η Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. ξεκαθαρίζει ότι αναμένει πλέον έγγραφες δεσμεύσεις από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου έως τις 5 Ιουνίου 2026, ημερομηνία κατά την οποία θα συνεδριάσει εκ νέου το Γενικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας.
Στην ανακοίνωσή της, η Ομοσπονδία επαναλαμβάνει τη σταθερή θέση της υπέρ της μόνιμης και σταθερής εργασίας για όλους τους εργαζόμενους στις κοινωνικές δομές των δήμων, ζητώντας παράλληλα την πλήρη κατάργηση της «διάταξης Βορίδη». Επιπλέον, εκφράζει έντονη αντίθεση στο άρθρο 730 του σχεδίου νόμου για τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, υποστηρίζοντας ότι καταργεί τη διοικητική αυτοτέλεια των δήμων και θέτει σε κίνδυνο περίπου 20.000 θέσεις εργασίας.
«Δεν κάνουμε βήμα πίσω στη διεκδίκηση για μόνιμη και σταθερή εργασία με κρατική χρηματοδότηση για όλους», αναφέρει χαρακτηριστικά η Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α., προειδοποιώντας ότι σε διαφορετική περίπτωση «η απεργιακή κινητοποίηση του κλάδου θα είναι μονόδρομος».









