Το μετρό αποτελεί ίσως την πιο επαναστατική μορφή μετακίνησης από την εφεύρεση της πτήσης. Ως το πιο αποδοτικό μέσο μαζικής μεταφοράς, μπορεί να εξυπηρετεί χιλιάδες άτομα καθημερινά, χωρίς να παρεμποδίζει την κίνηση στην επιφάνεια.
Για αυτό και οι πλέον προηγμένες χώρες έχουν κατασκευάσει υπόγεια συστήματα μετρό που εκτείνονται σε εντυπωσιακό μήκος, αλλά και βάθος, με μερικά να φτάνουν εκατοντάδες μέτρα κάτω από την επιφάνεια της Γης.
Για να ανακαλύψουμε τους πιο βαθείς σταθμούς μετρό στον κόσμο, θα συμβουλευτούμε τη σελίδα World Atlas.
Μετρό της Πιόνγκ-Γιάνγκ, Βόρεια Κορέα (110 μέτρα βάθος)
Η Βόρεια Κορέα έχει κάνει αναπτυξιακά άλματα μετά τη διχοτόμηση του 1945, και αυτό φαίνεται στο μνημειώδες μετρό της πρωτεύουσας.
Σε βάθος 110 μέτρα κάτω από τη γη, το σύστημα μετρό της Πιονγκγιάνγκ είναι το βαθύτερο στον κόσμο. Ξεκίνησε να λειτουργεί στις 9 Σεπτεμβρίου 1973, περίπου πριν από 43 χρόνια. Είναι τόσο βαθύ που οι θερμοκρασίες στην πλατφόρμα είναι «παγωμένες» στους 18 βαθμοί Κελσίου όλο τον χρόνο.
Σταθμός Arsenalna, Κίεβο (105 μέτρα βάθος)
Για να επιβιβαστούν κανείς στο μετρό μέσω του σταθμού Arsenalna, πρέπει να χρησιμοποιήσει μία τεράστια κυλιόμενη σκάλα που χρειάζεται περίπου πέντε λεπτά για να καταλήξει στις αποβάθρες.
Το ασυνήθιστο βάθος του σταθμού αποδίδεται κυρίως στη γεωγραφία του Κιέβου. Η κύρια είσοδος βρίσκεται στην κορυφή μιας απότομης κοιλάδας, δίπλα στον ποταμό Δνείπερο, με τον σταθμό να πρέπει να «χωρέσει», κάτω από τον όγκο της κοίτης του.
Σταθμός Admiralteyskaya, Αγία Πετρούπολη (86 μέτρα βάθος)
Το μετρό της Αγίας Πετρούπολης στη Ρωσία είναι ένα από τα βαθύτερα συστήματα μετρό στον κόσμο σε μέσο βάθος.
Ο βαθύτερος σταθμός του συστήματος, ο Admiralteyskaya βρίσκεται στα 86 μέτρα κάτω από το έδαφος και είναι το 9ο πιο πολυσύχναστο σύστημα μετρό στον κόσμο, που εξυπηρετεί περίπου 2 εκατομμύρια επιβάτες την ημέρα.
Πώς συγκρίνεται το μετρό της Αθήνας
Φυσικά δεν υπάρχει σύγκριση του δικού μας μετρό, τουλάχιστον σε βάθος, με τα παραπάνω «μεγαθήρια». Όπως αναφέρει η Ελληνικό Μετρό, εν γένει οι συρμοί των γραμμών 2 και 3 ξεκινούν σε βάθος 15 μέτρων, για να μην βρίσκουν στον δρόμο τους αρχαιολογικά ευρήματα.
Το βάθος του φτάνει και τα 27 μέτρα, όπως αναφέρεται, στον σταθμό Σύνταγμα, αλλά σε καμία περίπτωση δεν ανταγωνίζεται τους υπόλοιπους.