Τρίτη, 21/08/2018

Παπακαμμένου Φροντιστήρια Αγγλικών τέντες μπινιάρος
PRAKTIKA Κρέατα ΑΥΦΑΝΤΗΣ Olonmas Φαρμακείο

Προς κατάργηση το ΚΕΣΥΠ Αγρινίου-Παρέμβαση της Β’ ΕΛΜΕ

KESYP-MHXANOGRAFIKO-1021x490

Με το Νομοσχέδιο «αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»

Σύμφωνα με τη νομοθετική πρωτοβουλία που δόθηκε για διαβούλευση από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καταργούνται και τα ΚΕΣΥΠ.
Στο νομό Αιτωλοακαρνανίας λειτουργούν δύο ΚΕΣΥΠ, ένα στο Μεσολόγγι και ένα στο Αγρίνιο που υποστηρίζουν τον θεσμό της Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού. Σύμφωνα με το άρθρο 6 της νομοθετικής πρωτοβουλίας δημιουργείται στον μεγαλύτερο νομό της χώρας μόνο ένα Κ.Ε.Σ.Υ. με έδρα το Μεσολόγγι. Έτσι οι μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της πόλη του Αγρινίου και της ευρύτερης περιοχής θα στερηθούν των υπηρεσιών που πρόσφερε το ΚΕΣΥΠ Αγρινίου. Στην περιοχή ευθύνης του ΚΕΣΥΠ Αγρινίου ανήκουν 44 σχολεία ( Γυμνάσια, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ).
Τα ΚΕ.ΣΥ.Π. (Κέντρα Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού) είναι υπηρεσίες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που λειτουργούν εδώ και δύο δεκαετίες περίπου και παρέχουν υπηρεσίες Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Είναι οι μόνες δομές που έχουν απομείνει στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για τη δωρεάν παροχή υπηρεσιών Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού, μετά την αναστολή λειτουργίας των ΓΡΑ.Σ.Ε.Π. και των ΓΡΑ.Σ.Υ., καθώς και την κατάργηση του μαθήματος του Σ.Ε.Π στο Γυμνάσιο και στο Γενικό Λύκειο από το 2011 μέχρι σήμερα. Το δυναμικό των σχολικών μονάδων περιοχής ευθύνης του ΚΕΣΥΠ Αγρινίου είναι 8.000 μαθητές.
Η Συμβουλευτική και ο Επαγγελματικός Προσανατολισμός είναι η συστηματική βοήθεια και υποστήριξη, η οποία επιτρέπει στο άτομο σε οποιαδήποτε στιγμή της ζωή του να συνειδητοποιεί τις γνώσεις, τις ικανότητες, τις δεξιότητες, τα ενδιαφέροντα και τις αξίες του. Το βοηθά να λαμβάνει εκπαιδευτικές και επαγγελματικές αποφάσεις, να σχεδιάζει και να διαχειρίζεται αποτελεσματικά τη σταδιοδρομία του και να επιτυγχάνει μεγαλύτερη ισορροπία ανάμεσα στην προσωπική και επαγγελματική του ζωή. Περιλαμβάνει πολλές διαφορετικές λειτουργίες, όπως ενίσχυση της αυτογνωσίας, εκμάθηση τεχνικών λήψης απόφασης, μετάβαση, παροχή πληροφόρησης για τις σπουδές και τα επαγγέλματα κ.ά.
Η στήριξη αυτή παρέχεται στο χώρο των ΚΕ.ΣΥ.Π. με ατομικές συνεδρίες αλλά και στο χώρο των σχολείων με την οργάνωση ενημερώσεων, ημερίδων και προγραμμάτων. Στο επίκεντρο όλης αυτής της διαδικασίας βρίσκεται η Συμβουλευτική, η οποία διαφοροποιεί το θεσμό του Επαγγελματικού Προσανατολισμού από την απλή παροχή πληροφοριών.
Τα ανωτέρω αναφέρει επιστολή της Β’ ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας στον υπουργο και υφυπουργό Παιδείας, στους βουλευτές και άλλους αρμόδιους . Αναφέρει η Β’ ΕΛΜΕ πως «η κατάργηση των ΚΕ.ΣΥ.Π. και των ΓΡΑΣΕΠ, προφανώς θα σημαίνει στροφή των γονέων και των παιδιών σε ιδιωτικούς φορείς και στις ΜΚΟ για την παροχή υπηρεσιών επαγγελματικού προσανατολισμού, δηλαδή, επιπλέον επιβάρυνση και δυσβάστακτο έως αδύνατο κόστος για την οικογένεια των μαθητών/τριών».
Σύμφωνα με τη ΒΈΛΜΕ , οι μαθητές/τριες προσέρχονται, όχι μία αλλά πολλές φορές, στο ΚΕΣΥΠ Αγρινίου διανύοντας μάλιστα μεγάλες αποστάσεις π.χ. από, Βόνιτσα, Εμπεσό, κ.λ.π. – πάνω από 80 χιλ, για να διευκολυνθούν στη λήψη σημαντικών και δύσκολων αποφάσεων για το εκπαιδευτικό και επαγγελματικό τους μέλλον (Γενικό Λύκειο ή ΕΠΑΛ, συμπλήρωση Μηχανογραφικού, διέξοδοι μετά το Γυμνάσιο, Λύκειο κ.α.). Παρέχεται βοήθεια στην σωστή συμπλήρωση των αιτήσεων των Στρατιωτικών, Αστυνομικών Σχολών, Σχολών Πυροσβεστικής Ακαδημίας και των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, στην ηλεκτρονική εγγραφή των πρωτοετών φοιτητών καθώς και στην ηλεκτρονική υποβολή αίτησης μετεγγραφής.
Αναφέρει η Β’ ΕΛΜΕ πως «η αναγκαιότητα της Συμβουλευτικής και του Επαγγελματικού Προσανατολισμού για την αποφυγή του κοινωνικού αποκλεισμού στις σημερινές οικονομικές και κοινωνικές συγκυρίες, έχει διαπιστωθεί από τις περισσότερες χώρες της Ευρώπης και για όλα τα στάδια της ζωής του ατόμου. Για το λόγο αυτό, ο θεσμός αυτός κατέχει σημαντική θέση στα εκπαιδευτικά συστήματα των περισσοτέρων χωρών και απολαμβάνει της συνεχούς κρατικής υποστήριξης και αναβάθμισης των αρχών και των μέσων που τον διέπουν. Επιτακτική, επομένως, θεωρείται η εδραίωση και διεύρυνση αντί της συρρίκνωσης του θεσμού και στην Ελλάδα, όπου λόγω της πολυσχιδούς νομοθεσίας, τον καταιγισμό πληροφοριών και των κοινωνικών αλλαγών, παρατηρείται ελλιπής πληροφόρηση και λανθασμένος προσανατολισμός των πολιτών ως προς τις απαιτούμενες δεξιότητες διαχείρισης της ζωής και της σταδιοδρομίας τους».
Τονίζει « προς όλους της υπευθύνους ότι εκπαιδευτικές-κοινωνικές -δομές που καθορίζουν το μέλλον της νέας γενιάς δεν πρέπει να μπαίνουν στην Προκρούστια κλίνη των μνημονιακών πολιτικών, που υποβαθμίζουν και απαξιώνουν και με αυτόν τον τρόπο τη 15η Πόλη σε πληθυσμό της χώρας σε μια περιοχή που συνεχώς «βουλιάζει» από την ανεργία και την εγκατάλειψη της παραγωγικής αγροτικής οικονομίας της».

Η Β’ ΕΛΜΕ ζητά την ίδρυση Κ.Ε.Σ.Υ. Αγρινίου όπως έγινε σε άλλους Νόμους της χώρας η την διεύρυνσή του ΚΕΣΥ Μεσολογγίου (ίδρυση παραρτήματος) με τον ορισμό εκπαιδευτικών με εξειδίκευση στη συμβουλευτική στον επαγγελματικό προσανατολισμό, σύμφωνα με το άρθρο 9 της νομοθετικής πρωτοβουλίας του ΥΠΠΕΘ, που θα έχουν στην ευθύνη τους τα σχολεία που έχει σήμερα το ΚΕΣΥΠ Αγρινίου και να στεγαστούν σε κάποιο δημόσιο κτίριο π.χ. σχολείο για να μην επιβαρύνεται το δημόσιο με τα λειτουργικά έξοδα (ενοίκιο κλπ.) σε κάθε επαρχία (Βάλτου- Ξηρομέρου-Θέρμου-Μακρυνεία κ.α.)

Διαβάστε επίσης

Facebook comments:

1 Σχόλιο

Σχολίασέ το

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.