Τη δυνατότητα να κάνουν αναφορά και καταγγελία για ακαθάριστα οικόπεδα έχουν και επίσημα πλέον οι πολίτες. Την υπηρεσία είχαν υποσχεθεί τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και εδώ και λίγα 24ωρα είναι στη διάθεση των πολιτών αλλά και των εποπτικών αρχών προκειμένου να επισπευτούν οι διαδικασίες για καθαρισμούς οικοπέδων και κυρίως να πιεστούν ιδιοκτήτες που αδιαφορούν συστηματικά για τις νόμιμες υποχρεώσεις τους και μάλιστα μέσα στην αντιπυρική περίοδου με πολύ υψηλές θερμοκρασίες.
Επώνυμοι… ανώνυμοι
Το εντυπωσιακό είναι πως οι καταγγελίες είναι δυνατόν να γίνουν τόσο επώνυμα, όσο και ανώνυμα αφού προηγουμένως συνδεθεί στο taxis net και ταυτοποιηθεί. Αυτό σημαίνει πως οι πολίτες θα μπορούν να κάνουν ανώνυμες καταγγελίες δηλαδή χωρίς να δημοσιοποιούνται τα στοιχεία τους – εφόσον το επιλέξουν από την εφαρμογή – αλλά σε περίπτωση κατάχρησης ή ψεύτικης αναφοράς θα είναι δυνατός ο εντοπισμός τους μέσω της αρχικής ταυτοποίησης. Οι καταγγελίες θα κοινοπούνται στην Πυροσβεστική Υπηρεσία αλλά και στους οικείους Δήμους όπου οι διαβαθμισμένοι υπάλληλοι των υπηρεσιών θα μπορούν να κάνουν ελέγχους. Τα προβλήματα όμως δε σταματούν εδώ…
Ιδιοκτήτες που αγνοούνται
Όπως σχολιάζουν παράγοντες της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας αλλά και των Δήμων οι ανώνυμες καταγγελίες είναι δυνατόν να λύσουν προβλήματα αλλά από την άλλη μπορεί και να οδηγήσουν σε υπερβολές αλλά και σε αδιέξοδα τις εποπτικές αρχές καθώς είναι βέβαιο πως θα δεχτούν χιλιάδες αναφορές τις οποίες και θα πρέπει να ελέγξουν χωρίς όμως να γνωρίζουν τα στοιχεία των ιδιοκτητών.
Το Κτηματολόγιο
Εκκρεμεί η σύνδεση με το Κτηματολόγιο όπου οι Δήμοι και η Π.Υ. δεν έχουν πρόσβαση. Επίσης χιλιάδες ιδιοκτησίες έχουν κληρονομικές και ιδιοκτησιακές εκκρεμότητες και είναι δύσκολος έως αδύνατος ο εντοπισμός τους.
Η ηλεκτρονική πλατφόρμα είχε προαναγγελθεί από τα τέλη Απριλίου αλλά λειτουργεί εδώ και λίγα 24ωρα.
Μέχρι τώρα οι καταγγελίες γίνονταν τηλεφωνικά στην Πυροσβεστική Υπηρεσία και στις αρμόδιες υπηρεσίες των Δήμων.
Έτσι οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν ηλεκτρονικά μέσω του gov.gr αναφορά ή καταγγελία για μέτρα πυροπροστασίας σε ακαθάριστα οικόπεδα, εγκαταστάσεις ακόμα και επιχειρήσεις.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά την αναφορά ή καταγγελία τους και να παραλάβουν την απάντηση στην προσωπική τους θυρίδα στο gov.gr, εύκολα και χωρίς περιττή γραφειοκρατία. Η υπηρεσία είναι προσβάσιμη στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://akatharista.apps.gov.gr
Βασική προϋπόθεση είναι οι πολίτες να συνδέονται με τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασής τους στο TaxisNet ή τους κωδικούς e – Banking. Καταχωρούν και επιβεβαιώνουν στην εφαρμογή τα στοιχεία που απαιτούνται, επισυνάπτουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά και υποβάλλουν την αναφορά ή την καταγγελία τους. Ακολούθως μετά την υποβολή, η αναφορά ή καταγγελία αποστέλλεται ηλεκτρονικά στη θυρίδα του Πυροσβεστικού Σώματος, στην αρμόδια Διοίκηση Πυροσβεστικών Υπηρεσιών για έλεγχο και ολοκλήρωση της διαδικασίας. Επίσης ενημερώνονται και οι υπηρεσίες Περιβάλλοντος των Δήμων που έχουν επιφορτιστεί με τις καταγγελίες των πολιτών. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας οι πολίτες ενημερώνονται με e-mail στην ηλεκτρονική διεύθυνση που έχουν καταθέσει ή και SMS στον αριθμό κινητού τηλεφώνου, που έχουν δηλώσει στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, στο emep.gov.gr.
Η απάντηση αποστέλλεται στην προσωπική θυρίδα του πολίτη στο gov.gr και φέρει τα χαρακτηριστικά εγκυρότητας του gov.gr, δηλαδή μοναδικό κωδικό αριθμό σε αλφαριθμητική μορφή και σε μορφή QR, καθώς και προηγμένη ηλεκτρονική υπογραφή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και έχει ισχύ όταν διακινείται τόσο ως ηλεκτρονικό έγγραφο, όσο και ως έντυπο έγγραφο.
Κώστας Ασημακόπουλος-ethnos.gr