Κατόπιν προσκλήσεως του Μητροπολίτη Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Κοσμά, πραγματοποιήθηκε στα Γραφεία της Ιεράς Μητροπόλεως, στην Ιερά Πόλη του Μεσολογγίου, συνάντηση με τους επικεφαλής της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Αφορμή για τη Συνάντηση αυτή αποτέλεσε ο εορτασμός της 30ης Ιανουαρίου, προς τιμήν των Αγίων Τριών Ιεραρχών, ενώ στην πρόσκληση του Μητροπολίτου ανταποκρίθηκαν ε οι Διευθυντές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας κ. Χρήστος Κολοβός και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Χρήστος Καζαντζής, οι Διευθυντές και Διευθύντριες των Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων της Ιεράς Πόλεως του Μεσολογγίου, καθώς και ο κ. Αναστάσιος Σκαρμούτσος, Πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας του Δήμου Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου και Αιρετός Π.Ι.Σ.Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας.
Ο Μητροπολίτης καταρχήν εξέφρασε προς όλους πολλές ευχαριστίες για την σημερινή τους παρουσία, ενώ επεσήμανε την άριστη συνεργασία που υπάρχει μεταξύ της τοπικής Εκκλησίας και των εκπαιδευτικών όλων των σχολικών βαθμίδων, σε ολόκληρη την Ιερά Μητρόπολη.
Στη συνέχεια, συζητήθηκε το θέμα της καλύτερης προετοιμασίας της εορτής των Αγίων Τριών Ιεραρχών και της καλύτερης διοργάνωσης του σχετικού εορτασμού της ημέρας.
«Όλοι συμφώνησαν να παρουσιάσουν στα παιδιά τις μορφές των Αγίων Τριών Ιεραρχών, οι οποίοι αποτελούν ολοκληρωμένα πρότυπα επιστημόνων με κοινωνική προσφορά, σε μια εποχή μάλιστα που στερείται από πρότυπα ανιδιοτελών ανθρώπων. Επίσης, αποδέχθηκαν ομοφώνως την πρόταση του Σεβασμιωτάτου να προτρέψουν τα παιδιά να εκκλησιασθούν την ημέρα της εορτής, κατά την οποία θα ευλογηθεί και η καθιερωμένη αρτοκλασία υπέρ υγείας των διδασκόντων και διδασκομένων», αναφέρει η ανακοίνωση της Μητρόπολης.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO
1 Σχόλιο
Οι αυτόκλητοι ή εντεταλμένοι υπερασπιστές των ρασοφόρων που ασκούν-ελαφρά τη συνειδήσει- λεκτικό bullying εναντίον εκπαιδευτικών, προσβάλλοντας την αξιοπρέπειά τους και ακυρώνοντας το εκπαιδευτικό τους κύρος, όφειλαν να γνωρίζουν ότι το Υπουργείο Παιδείας από το οποίο εντελλόμεθα, στην πάγια εγκύκλιο που αποστέλλει στα σχολεία για τις ομιλίες που πρέπει οι εκπαιδευτικοί να εκφωνήσουν στις εθνικές επετείους, δεν συμπεριλαμβάνει και κάποια συγκεκριμένη λίστα με θέματα επί των οποίων πρέπει να γίνουν οι ομιλίες και αν εξαντληθεί αυτή να την πάρουν πάλι από την αρχή. Ούτε υποδεικνύει ούτε περιορίζει τους ομιλητές να αναφερθούν μόνο στα ηρωϊκά και ευχάριστα, στους επώνυμους και τους ήρωες και να αποφευχθούν ή να αποκρυβούν τα ‘’ασύμφορα’’ και οι ανώνυμοι. Η εγκύκλιος αναφέρει ότι πρέπει να εκφωνηθεί μια ομιλία που το θέμα της να είναι σχετικό με την εθνική επέτειο[εν προκειμένω για τον οκταετή αγώνα] που εορτάζεται. Διευκρινίζει ακόμη η εγκύκλιος ότι οι ομιλίες πρέπει να είναι τεκμηριωμένες και δεν πρέπει να προσβάλλουν κάποιον. Και ερωτώ: α] Το θέμα ήταν σχετικό με την επανάσταση ναι ή όχι; β] Ήταν τεκμηριωμένο ιστορικά με πηγές συμφωνίες και μαρτυρίες; γ] προσέβαλε με το περιεχόμενό της η ομιλία κάποιον; Η απάντηση είναι ΟΧΙ! Η γνώμη συνεπώς που εκφράζεται για το τι πρέπει να περιλαμβάνει και πώς πρέπει να είναι ένας πανηγυρικός είναι πέρα για πέρα προσωπική, αυθαίρετη και έξω από το νομικό πλαίσιο που το Υπουργείο θέτει. Για να συμβούν όλα αυτά που είναι αρεστά σε κάποιους, πρέπει οι εκπαιδευτικοί να υποβάλλουμε από πριν τις ομιλίες μας για έγκριση και λογοκρισία στους παπάδες και στη συνέχεια να τις εκφωνούμε στο εκκλησίασμα! Λυπάμαι αλλά η εποχή αυτή έχει περάσει ανεπιστρεπτί, τα σχολεία είναι χώρος ελεύθερης έκφρασης και οι εκπαιδευτικοί στην πλειονότητά τους ελευθερόφρονες άνθρωποι.
Δυσκολεύομαι πραγματικά να κατανοήσω ποια λογική και ποια ανάγκη επιβάλλει να μη γίνεται αναφορά στον απλό λαό και στα δεινά που υπέστη κατά την Επανάσταση αφού σε τελική ανάλυση ήταν αυτός που πλήρωσε και το βαρύτερο τίμημα; Γιατί δεν πρέπει οι μαθητές, και το εκκλησίασμα να μη μάθουν αυτή τη σημαντική πλευρά της τοπικής μας ιστορίας; Το να κλείνουμε τα μάτια μας στην πραγματικότητα, είτε αυτή είναι αρεστή είτε όχι και να αποκρύπτουμε γεγονότα που έγιναν αυτό αποτελεί ιστορική υποκρισία και ασέβεια απέναντι στα τραγικά θύματα, τα οποία ήταν κι αυτά τόσο Έλληνες όσο και οι επώνυμοι που αρέσκονται μόνο να προβάλλουν κάποιοι.
Όσον αφορά το επιχείρημα που επινόησε ο ιερέας για να δικαιολογήσει το ατόπημά του και αναμασά και η υπερασπίστρια, ότι δηλαδή οι περιγραφές ήταν ‘’σκληρές’’ δήθεν για τα μικρά παιδιά, είναι τουλάχιστον αφελές. Κατ’ αρχήν τα μικρά παιδιά εξ ορισμού δεν παρακολουθούν ποτέ καμιά ομιλία για τον απλούστατο λόγο ότι βαριούνται και δεν μπορούν να κατανοήσουν αυτά που λέγονται. Αγνοεί η αυτόκλητη συνήγορος, που δήθεν νοιάστηκε για την ψυχική ηρεμία των μικρών παιδιών, ότι πλήθος εκκλησιαστικών βιβλίων, ακόμη και τα Ευαγγέλια, γέμουν από περιγραφές ωμότατες, οι οποίες όμως πρέπει να ειπωθούν, γιατί περιλαμβάνονται στο τυπικό της εκκλησίας κυρίως όμως γιατί περιγράφουν μια κατάσταση. Τι κάνει δηλαδή όταν διαβάζει ο ιερέας από το Ευαγγέλιο εκφράσεις όπως: ‘’ίνα κατεαγώσιν αυτώ τα σκέλη και αρθώσιν, ή από τον Απ. Παύλο στην προς Εβραίους …ελιθάσθησαν, επρίσθησαν, επειράσθησαν, εν φόνω μαχαίρας απέθανον, περιήλθον εν μηλωταίς, εν αιγείοις δέρμασιν, υσταρούμενοι, θλιβόμενοι, κακουχούμενοι…
[και πλήθος άλλες που είναι πιο σκληρές]
βουλώνει τα αυτιά των μικρών παιδιών ή τα βγάζει έξω από το ναό για να τα προφυλάξει από τους αρνητικούς συνειρμούς των εκκλησιαστικών περιγραφών;
Τα επιχειρήματα συνεπώς είναι εντελώς έωλα και προσπαθούν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα, χωρίς φυσικά να πείθουν κανέναν. Όσοι σπεύδουν να υπερασπιστούν τέτοιες συμπεριφορές προσφέρουν κακές υπηρεσίες στους ανθρώπους που νομίζουν ότι προστατεύουν, γιατί δεν τους βοηθούν να κατανοήσουν ούτε να επανορθώσουν το λάθος τους. Απόδειξη σ’ αυτό αποτελεί η συμπεριφορά του ιερέα που υπεσχέθη, ότι θα ζητήσει συγνώμη για να επανορθώσει το λάθος του, αλλά τελικά προτίμησε να βάλει έναν ολόκληρο σύλλογο να τον περιμένει και τελικά να μην έρθει. Για να ζητήσεις όμως συγνώμη χρειάζεται γενναιότητα, που δυστυχώς από κάποιους απουσιάζει.