Κείμενο και φωτογραφίες Απόστολος Κων. Καρακώστας
Την 1η Μάρτη του 2018 ένα ρήγμα εκατό μέτρων στον δρόμο κοντά στο Μπαμπαλιό, δυσκόλεψε την κυκλοφορία οχημάτων για αρκετό καιρό.
Η κίνηση από και προς Αγρίνιο γινότανε μέσω Αμφιλοχίας για λίγες ημέρες. Το ρήγμα καλύφθηκε με αμμοχάλικο και 17 μήνες αργότερα στις 12 Αυγούστου του 2019 ξηλώθηκε το ραγισμένο οδόστρωμα και έγινε ασφαλτόστρωση.
Τώρα με τις τελευταίες βροχές ξαναπαρουσιάστηκε ρήγμα στο ίδιο σημείο μήκους πενήντα βημάτων.
Πάνω από τον δρόμο υπάρχει ένα μεγάλο ρήγμα σε μήκος και βάθος. Όταν βρέχει το ρήγμα απορροφάει τα νερά της πλαγιάς, και κάποια στιγμή θα γίνει μια μεγάλη κατολίσθηση που θα παρασύρει τον δρόμο σε μήκος έως και 150 μέτρα.
Εάν αυτό συμβεί δεν υπάρχει άλλος παρακαμπτήριος δρόμος για αποκατάσταση της συγκοινωνίας. Θα πρέπει πάλι η κυκλοφορία των οχημάτων προς Αγρίνιο να γίνεται μέσω Αμφιλοχίας.
Για την περίπτωση αυτή μία εναλλακτική λύση θα ήταν να γίνει διάνοιξη στον υπάρχοντα δρόμο που περνάει στην λαγκαδιά κάτω από την πλαγιά του ρήγματος. Ο δρόμος υπάρχει, ξεκινάει πιο πέρα ένα χιλιόμετρο αλλά θα χρειαστεί να ενωθεί με τον κύριο δρόμο λίγο πριν το διάσελο στου «ληστή». Την λύση αυτή ανάγκης την προτείνει ο Πρόεδρος της τοπικής κοινότητας Μπαμπαλιού που γνωρίζει το έδαφος σπιθαμή προς σπιθαμή.
Αυτός ο εναλλακτικός δρόμος θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για όσο διάστημα θα διαρκέσουν οι εργασίες αποκατάστασης της ζημιάς. Θα είναι λύση για Ασθενοφόρα-πυροσβεστικά και άλλα οχήματα που κινούνται για επείγοντα περιστατικά. Έτσι δεν θα χάνουν τον πολύτιμο χρόνο για μεταφορά ασθενών-τραυματιών-προσθέτοντας άλλα 30 χιλιόμετρα στην διαδρομή προς Αγρίνιο.
Ακόμη στις επικίνδυνες στροφές που υπάρχουν αν συμβεί κάποια στιγμή ένα σοβαρό τροχαίο ατύχημα, μέχρι να αποκατασταθεί η κυκλοφορία θα υπήρχε η εναλλακτική διαδρομή.
Τελευταία έχουν τοποθετηθεί μεταλλικές μπάρες ασφαλείας σε τρεις-τέσσερες μεριές, καλό θα ήτανε να ολοκληρωθεί το έργο και στις επόμενες τρεις πολύ επικίνδυνες στροφές του δρόμου.
Όταν δύο αυτοκίνητα διασταυρώνονται, αυτό που έρχεται από το Αγρίνιο περνάει «ξυστά» από τους 8μετρους γκρεμούς…
Ευχόμαστε να μην ακολουθήσουν δυνατές βροχές στην περιοχή, γιατί πέρα από την διαρκή απειλή υπερχείλισης του Ινάχου, ίσως και να έχομε κατολισθήσεις στους κακοσυντηρημένους δρόμους μας.
Απόστολος Κων. Καρακώστας
5 Σχόλια
Σωστά όλα αυτά που γράφετε! Εγινε μια πρόχειρη συντήρηση στο δρόμο που ενώνει όλα τα χωρια του Βάλτου και τίποτα παραπέρα. Όταν βρέχει ο δρόμος σε αρκετά σημεία γίνεται ποταμι. Επιπλέον κάποια κομμάτια που ασφαλτοστρωθήκαν πριν ένα μηνά έχουν αρχίσει και ξεφτίζουν(ενδιάμεσά Νέο Χαλκιοπουλο-Εμπεσσος). Αραγε υπάρχει κάποιος έλεγχος της ποιότητας των εργασιών; Η περιφέρεια νομίζω ότι είχε ανακοινώσει ένα σημαντικο ποσό για βελτίωση του δρόμου. Ας ελπίσουμε για κατι καλύτερο.
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΟ 1960 ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΠΟ ΚΑΣΤΡΑΚΙ ΕΩΣ ΠΑΤΙΟΠΟΥΛΟ.ΔΕΝ ΕΞΥΠΗΤΕΤΕΙ ΜΟΝΟ ΤΑ ΧΩΡΙΑ ΤΟΥ ΟΡΕΙΝΟΥ ΒΑΛΤΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΟΔΥΤΙΚΗΣ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ ΠΟΥ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΤΟΥΣ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΓΡΙΝΙΟ.
2021.
8 βουλευτές μέχρι πρόσφατα.
Διακίνηση Βαλτινών και Ευρυτάνων.
Άπειρα κονδύλια από ΕΕ.
Δεν μπόρεσαν ποτέ να περισσέψουν 5 δεκαετίες τώρα από την κατασκευή του( ας παραβλέψουμε τη χάραξη που πρωτοέγινε με άπειρες στροφές και ποτέ προς όφελος της ποιότητας του δρομολογίου ανθρώπων…) δυο δραχμές για την επισκευή του; Ποτέ όμως; Δει δη χρημάτων ή ενδιαφέροντος και προτεραιοτήτων;
Aν δεν είχε περάσει η ΜΟΜΑ απ’αυτόν τον έρημο ντουνιά η μισή ηπειρωτική Ελλάδα θα κυκλοφορούσε ακόμη σε γουμαροστρατες. Οπως τα έφτιαξε τότε δεν τα ξανακοίταξε κανείς .Τώρα οτι γίνεται,γίνεται για τα μάτια και μόνο και για να ανεβάσουν καμιά φωτογραφία στο facebook οι αρμόδιοι ότι έκαναν κατόρθωμα .
Το φαγοπότι για τις συναντήσεις με ευρωβουλευτές για τον Αχελώο μας μάραναν…