Μεταξύ 50% και 60% των Αγρινιωτών οδηγών βάζουν βενζίνη στο αυτοκίνητό τους από 10 έως 20 ευρώ. Αυξάνεται ταχύτατα το ποσοστό των οδηγών αυτοκινήτων που βάζουν βενζίνη από 5 ευρώ έως και 10 ευρώ. «Βροχή» το ένα ευρώ και τα δίευρα στα καύσιμα για τα δίκυκλα μικρού κυβισμού
Η ρήση που κυριαρχούσε μέχρι πρότινος για την κίνηση των αυτοκινήτων είναι «αυξάνεστε και πληθύνεστε». Η οικονομική κρίση που διανύουμε το αντέστρεψε αυτό. Οι ιδιοκτήτες πρατηρίων υγρών καυσίμων που συναντήσαμε ανεξαρτήτως αν θέλησαν ή όχι να δημοσιευτούν τα ονόματά τους, μας έδειξαν την απογοητευτική κατάσταση που ισχύει στην αγορά και κυρίως στους πολίτες ως προς τις μετακινήσεις τους με τα αυτοκίνητά τους και τα δίκυκλά τους. Κατά 50% με 60% οι οδηγοί πλέον τροφοδοτούν τα οχήματά τους με ποσά μεταξύ 10 ευρώ και 20 ευρώ. Ταχύτατα αυξανόμενο είναι το ποσοστό των οδηγών που βάζουν στα αυτοκίνητά τους από 5 ευρώ έως 10 ευρώ, ενώ πολύ μικρό είναι το ποσοστό των οδηγών που πληρώνουν για τα καύσιμά τους μεταξύ 20 ευρώ και 30 με 35 ευρώ. Να τονίσουμε πως πολλοί βενζινοπώλες μας ανέφεραν πως μετριούνται στα χέρια του ενός χεριού, μέσα σε ολόκληρο ίσως μήνα, τα άτομα που θα βάζουν μεγαλύτερα ποσά από 40 ευρώ, αν και, απ’ ότι πληροφορηθήκαμε, η «οροφή» προμήθειας καυσίμων είναι συνήθως τα 30 με 35 ευρώ, με ιδιαίτερη έμφαση στα 20 ευρώ.
Η συχνότητα – επισκεψιμότητα βέβαια για την προμήθεια καυσίμων από τους πολίτες στα βενζινάδικα μειώθηκε κατά 50%, ενώ πολλοί επαγγελματίες του χώρου κάνουν λόγο και για 60%. Η «ερμηνεία» σε λίτρα του μεγάλου ποσοστού των καταναλωτών που βάζει βενζίνη 10 και 20 ευρώ είναι 5 έως 10.
Διαφορά πλέον δεν εντοπίζεται στα ακριβά – πολυτελή αυτοκίνητα και στα μεσαία ή ακόμη και στα μικρά ως προς τα χρήματα που δαπανούν οι οδηγοί τους για να την τροφοδότησή τους, κάτι που γίνονταν στο πρόσφατο παρελθόν. Πιθανότερο βέβαια είναι κατά πολλούς βενζινοπώλες οι οδηγοί των ακριβών αυτοκινήτων να βάζουν και λιγότερα χρήματα από κάποιον άλλο οδηγό που έχει ένα μικρό ή μεσαίο όχημα, αν και τα περισσότερα ακριβά οχήματα τα έχουν οι ιδιοκτήτες τους παροπλίσει σε γκαράζ. Εκτός βέβαια από τα παραπάνω στοιχεία πρέπει να αναφέρουμε πως απειροελάχιστο ποσοστό οδηγών έχει φροντίσει να φουλάρει τελείως το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου του. Οι οδηγοί μέχρι 30 ετών βάζουν στα αυτοκίνητά τους βενζίνη από 5 ευρώ έως 20 ευρώ το μέγιστο. Οι μεγαλύτεροι ηλικιακοί οδηγοί πληρώνουν στο βενζινάδικο ποσά όπως 20 ευρώ και άνω μέχρι την «οροφή» που σας προαναφέραμε που είναι τα 30 με 35 ευρώ, ενώ ιδιαίτερη διαφορά στον ηλικιακό παράγοντα που σας αναπτύξαμε δεν εντοπίζεται μεταξύ ανδρών και γυναικών.
Δίκυκλα
Τα χρηματικά ποσά που πλέον κυριαρχούν στην προμήθεια καυσίμων στα δίκυκλα είναι συμπιεσμένα προς τα κάτω. Στην κατηγορία αυτή αν και εύκολα κάποιος θα σκεφτόταν ότι το «φουλάρισμα» είναι εύκολη υπόθεση, υπάρχει πρόβλημα όπως μας πιστοποιούν οι πλέον ειδικοί, οι βενζινοπώλες. Το 1 ευρώ και τα 2 ευρώ είναι το συνηθέστερο χρηματικό ποσό που ακούνε οι βενζινοπώλες ώστε να προμηθεύσουν ένα δίκυκλο τύπου «παπί» ή «σκούτερ», δηλαδή μικρού κυβισμού. Το επόμενο χρηματικό ποσό που επιλέγουν οι οδηγοί μικρών σε κυβισμό δικύκλων, ώστε να τα «γεμίσουν» είναι τα 5 ευρώ. Επίσης το να «φουλάρει» εντελώς το δίκυκλό του κάποιος οδηγός δεν είναι πλέον τόσο συχνό γεγονός χωρίς βέβαια να έχει εκλείψει όπως έχει συμβεί με τα αυτοκίνητα. Ακόμη κάποιοι εκ των επαγγελματιών του χώρου που ήρθαμε σε επαφή αλλά σε καμία περίπτωση δεν θέλησαν αν δημοσιευτεί το ονοματεπώνυμό τους μας είπαν και για πελάτες – φίλους που γεμίζουν το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου τους με 20 ευρώ, τα οποία όμως είναι δανεικά από τους ίδιους τους βενζινοπώλες.
Ο πρόεδρος των βενζινοπωλών Αιτ/νίας – Λευκάδας κ. Δημοσθένης Κακούρης καταρχήν μας πληροφόρησε τι πληρώνει ο καταναλωτής – οδηγός σε κάθε λίτρο με την τιμή της αμόλυβδης να είναι 1,83 ευρώ. Συγκεκριμένα πληρώνουμε 56%, δηλαδή 1.03 για φόρους, το 40% που αντιστοιχεί σε 0,72 λεπτά με την τιμή της αμόλυβδης να είναι 1.83 στο διυλιστήριο, το 3% (0,06) στις εταιρείες και μόλις τι 1% δηλαδή 0,02 λεπτά. Ο κ. Κακούρης ως πρόεδρος μας δήλωσε ακόμη: «Η πολιτεία, η κυβέρνηση και οι βουλευτές του νομού να επανεξετάσουν το θέμα του ειδικού φόρου κατανάλωσης ώστε να μειωθεί και ο κόσμος να μπορεί να μετακινηθεί, διότι σε λίγο καιρό δεν θα κινείται τίποτε».
Ο κ. Μπάμπης Σεϊτανίδης (Πολυχρόνη) που λειτουργεί το πρατήριο υγρών καυσίμων σχεδόν 50 χρόνια μας αποτύπωσε την κατάσταση λέγοντας πως οι βενζινοπώλες είναι σε δύσκολη θέση και περισσότερο δύσκολα περνάνε οι οδηγοί. Αυτό δεν μπορούσε να το φανταστεί κανείς και ποτέ ότι θα συμβεί. Η κίνηση των αυτοκινήτων έχει εξελιχθεί σε πρόβλημα για όλα πλέον τα οικονομικά στρώματα της κοινωνίας.
Kων/νος Χονδρός