Οι αυτοδιοικητικές εκλογές πλησιάζουν και ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας, που φημίζεται για την… επικοινωνιακή του δεινότητα, δεν παραλείπει στην καρδιά του θέρους να προβαίνει σε συνεντεύξεις Τύπου.
Παραχώρησε λοιπόν και στις τρεις περιφερειακές ενότητες συνέντευξη με απολογιστικό χαρακτήρα για τα έργα που είναι σε εξέλιξη. Στο Μεσολόγγι το έπραξε προχθές, την Τρίτη.
Σε αυτή τη συνέντευξη το βάρος δόθηκε στο ζήτημα της Κλεισούρας. Γνωρίζοντας καλά την οργή των Αιτωλοακαρνάνων για την καθυστέρηση ο κ. Κατσιφάρας ζήτησε κατανόηση και συγνώμη (θετικό εκ μέρους του) και επέλεξε να προβάλει την υπογραφή της σύμβασης για το έργο της αποκατάστασης. Μια είδηση βέβαια που είχε διαρρεύσει προ ημερών ο ίδιος…
Ωστόσο κάποια αναφερόμενα του επιδέχονται σχολιασμού…
Ως γνωστόν σε περιπτώσεις εκτάκτου ανάγκης, βάσει νόμου, δίνεται η δυνατότητα να κληθούν τρεις τουλάχιστον εργοληπτικές εταιρίες, ώστε να καταθέσουν προσφορές και να επιλεγεί η οικονομικότερη αυτών. Εν προκειμένων η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας επέλεξε να απευθύνει προσκλήσεις σε όσες εργοληπτικές επιχειρήσεις διαθέτουν Πτυχίο από Β΄ Κατηγορίας και πάνω και δραστηριοποιούνται στα όρια της.
«Η ευθύνη μου απέναντι στο δημόσιο χρήμα, μου επέβαλε να προχωρήσουμε σε μία ανοιχτή διαδικασία, που είχε όμως κόστος να γίνει λίγο αργότερα το έργο», είπε στη συνέντευξη ο Περιφερειάρχης αιτιολογώντας αυτή την επιλογή.
Ευλόγως κάθε καλόπιστος πολίτης μπορεί να συμπεράνει πως ο κ.Κατσιφάρας θεωρεί πως η διαδικασία με την απευθείας ανάθεση σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης είναι αδιαφανής και να υποθέσει, ο πολίτης, πως αν αυτό ισχύει πρέπει να το πουν δημόσια οι Αυτοδιοικητικοί και να ζητήσουν από την κεντρική εξουσία να καταργηθεί .
Και η αναφορά του περιφερειάρχη βέβαια πως η διαγωνιστική διαδικασία είχε κόστος να γίνει λίγο αργότερα το έργο έρχεται σε πλήρη αντίθεση με όσα ισχυρίστηκε στο παρελθόν ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών Γ. Λύτρας.
Επιχειρώντας εξάλλου μια κριτική στις αναφορές για τα έργα που αφορούν την εθνική οδό Αντιρρίου- Ιωαννίνων θα μπορούσε να πει κάποιος πως η περιφερειακή αρχή βρίσκεται σε δίλλημα (ή παλινωδία) : Να δώσει το βάρος στην αναβάθμιση του υπάρχοντος οδικού δικτύου ή να επιμείνει στην διεκδίκηση της κάθετης σύνδεσης του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό. Το “βλέποντας και κάνοντας ” των τελευταίων ετών έχει γνωστά αποτελέσματα. Ούτε σύνδεση και η εθνική…καρμανιόλα.
Στη συνέντευξη ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας μίλησε για τα 36 έργα που υλοποιούνται στην Αιτωλοακαρνανία . 33 χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με το βασικό τους αναπτυξιακό αποτύπωμα ωστόσο να μην γίνεται σαφές (έργα σκόρπια γιατί έτσι τα διεκδίκησαν και οι δήμαρχοι; ). Τρία χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ. Δεν τον λες και μεγάλο αριθμό…