Μια σκληρή ενδοοικογενειακή διαμάχη εξελίσσεται τα τελευταία 24ωρα με πρωταγωνιστές τον Γιώργο Μαζωνάκη και την αδερφή του Βάσω.
Ο δημοφιλής τραγουδιστής είναι πλέον πρωταγωνιστής στη δικαστική αντιπαράθεση που μόλις ξεκίνησε με την επί χρόνια άτυπη μάνατζέρ του και οικονομική διαχειρίστρια της περιουσίας του. Τα ασφαλιστικά μέτρα που κατέθεσε εναντίον της μέσω του δικηγόρου του Θεόδωρου Μαντά εικάζεται ότι είναι μόνο η αρχή σε μια πολυσύνθετη υπόθεση οικονομικής αντιδικίας ανάμεσα σε δύο αγαπημένα μέχρι πρότινος αδέρφια.
Με βάση τα όσα ακούγονται στο παρασκήνιο αυτής της αντιδικίας, η δικαστική διαμάχη αναμένεται να διαρκέσει χρόνια εάν συνεχιστεί, παρόλο που η πλευρά του ερμηνευτή ακόμη και τώρα δηλώνει ότι επιθυμεί να λυθεί εξωδικαστικά. Προς το παρόν η Βάσω Μαζωνάκη τηρεί σιγή γύρω από την αντιπαράθεσή τους, παρότι έλαβε το μήνυμα με τα ασφαλιστικά μέτρα που κατέθεσε εναντίον της ο αδερφός της. Η απομάκρυνσή της τα τελευταία τέσσερα χρόνια από τον πολύ στενό επαγγελματικό κύκλο του αδελφού της ήταν κοινό μυστικό σε επιχειρηματίες της νύχτας, γνωστούς και φίλους του ερμηνευτή. Άνθρωποι που τον ξέρουν καλά γνώριζαν κάποιες πτυχές της διαμάχης, ποτέ δεν φαντάζονταν όμως ότι θα ερχόταν η στιγμή που τα δύο αδέρφια θα βρίσκονταν αντιμέτωπα στις δικαστικές αίθουσες. Ωστόσο, όπως σημειώνει κοινός τους φίλος, «για όλα τελικά υπάρχει η πρώτη φορά».
Η αρχή της διαμάχης
Η λιτή ανακοίνωση από το δικηγορικό γραφείο του Θεόδωρου Μαντά την περασμένη Τετάρτη αρχικά περιέπλεξε την κατάσταση αφού η «μείζων αντιδικία» του Γιώργου Μαζωνάκη, την οποία δημοσιοποίησε, σχετίζεται με «τη διασφάλιση της περιουσιακής του κατάστασης και της επαγγελματικής του διαδρομής», χωρίς να αναφέρει το ποιος είναι ο αντίδικος. Ηταν βέβαια θέμα ελάχιστου χρόνου για όσους γνώριζαν τη διάρρηξη των σχέσεων ανάμεσα στα δύο αδέρφια να αντιληφθούν με ποια πήγε στα δικαστήρια ο Μαζωνάκης.
Ως το 2019-20 η Βάσω Μαζωνάκη ήταν κάτι σαν το alter ego του, η μάνατζερ και ο άνθρωπος που είχε τον έλεγχο των οικονομικών και περιουσιακών στοιχείων του καλλιτέχνη. Πρώτη φορά το 2014-15 ακούστηκαν κάποιες φήμες για τριγμούς στη σχέση τους, με αιτία και τότε τα οικονομικά του καλλιτέχνη, όμως πολύ σύντομα αυτό ξεπεράστηκε.
Οπως πολλοί καλλιτέχνες, ο Γιώργος Μαζωνάκης δεν έδειχνε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα οικονομικά του – και είχε απόλυτη εμπιστοσύνη στην αδελφή του. Η Βάσω ήταν παρούσα κάθε βράδυ στα καμαρίνια, στα μαγαζιά όπου εμφανιζόταν ο καλλιτέχνης, μέχρι και τη σεζόν του 2019. Από τη στιγμή, όμως, που ο δημοφιλής τραγουδιστής ξεκίνησε να εμφανίζεται στο «Κέντρο Αθηνών» το 2021, βάζοντας μια καθημερινή μέρα, την Πέμπτη, στο πρόγραμμά του -κάτι που είχε ποικιλοτρόπως σχολιαστεί τότε- η αδελφή του δεν ξαναφάνηκε, ενώ ο Κωνσταντίνος Καφίρης ανέλαβε πλέον το management.
Η έντονη πίεση των δύο τελευταίων ετών
Ο Μαζωνάκης ανήκει στο κλειστό κλαμπ των τραγουδιστών με πολύ υψηλές αμοιβές, αλλά έχει και μία άλλη πλευρά: είναι γνωστό ότι αρνήθηκε αμοιβή 100.000 ευρώ για να τραγουδήσει σε ιδιωτικό πάρτυ βαθύπλουτης οικογένειας, ενώ πάντοτε προσπαθούσε να προστατεύει την ιδιωτικότητά του. Απρόβλεπτος, ανατρεπτικός και με ένα dress code που μόνο αυτός μπορεί να υποστηρίξει, μετακόμισε μετά από δύο σεζόν από το «Κέντρο Αθηνών» στο «Φωταέριο» πέρυσι το φθινόπωρο, έχοντας όμως το αγκάθι της διαμάχης με τη Βάσω να τον τρυπάει έντονα τα δύο τελευταία χρόνια.
Οι εμφανίσεις του εκεί «γέννησαν» αμέτρητα βίντεο που έγιναν viral δείχνοντας έναν Μαζωνάκη σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση: Σχόλια του τύπου «όταν πας στον Μαζωνάκη επειδή είσαι χάλια, αλλά αυτός είναι πιο χάλια από σένα» κυριάρχησαν στα social media και κάποιες κινήσεις του στην πίστα συζητήθηκαν μόνο αρνητικά.
Η σεζόν που ξεκίνησε αρχές του περσινού Δεκέμβρη τελείωσε πρόωρα και άδοξα για τον καλλιτέχνη, ενώ ήδη είχε αποχωρήσει ο Κωνσταντίνος Καφίρης και άλλοι συνεργάτες του. Οι άνθρωποι του χώρου εκφράζουν τη βεβαιότητα ότι η ψυχολογική κατάπτωση του Μαζωνάκη έχει κυρίως να κάνει με τη διαμάχη με την αδελφή του.
Ο τραγουδιστής επιχείρησε να έλθει σε συμφωνία με την αδερφή του, χωρίς να σκέπτεται ασφαλιστικά μέτρα ή δικαστήρια και επέλεξε τη νομική οδό μόνον όταν διαπίστωσε ότι η άλλη πλευρά δεν ανταποκρινόταν.
Η Βάσω Μαζωνάκη δεν έχει σχολιάσει το θέμα – άλλωστε, νοσηλευόταν μετά από μια μικροεπέμβαση – για να δώσει την δική της εκδοχή στα ασφαλιστικά μέτρα που αφορούσαν μια τουριστική επιχείρηση στην Μύκονο.
Σε κάθε περίπτωση, κανείς – εκτός από τους δύο – δεν γνωρίζει ακριβώς το εύρος της περιουσίας του τραγουδιστή, που φέρεται να περιλαμβάνει τραπεζικές καταθέσεις, ακίνητα και συμμετοχή σε επιχειρήσεις εντός και εκτός Αθηνών.
Η Βάσω της σιωπής
Αυτοί που γνωρίζουν τη Βάσω Μαζωνάκη, ξέρουν ότι ποτέ δεν ήθελε να «φαίνεται», όποιος κι αν ήταν ο ρόλος της δίπλα στον αδελφό της. Μαζί της εκτός από τον σύντροφό της – τον σεφ Δημήτρη Μακρυνιώτη – τάσσονται και άνθρωποι που αδυνατούν να δεχθούν ότι η αδερφή του Μαζωνάκη καταχράστηκε την εμπιστοσύνη που της έδειξε. Αντίθετα πιστεύουν ότι αν έχει γίνει κάτι τέτοιο, έχει γίνει περισσότερο για να «προστατευτεί» ο Γιώργος Μαζωνάκης, χωρίς όμως να λένε κάτι παραπάνω. Οι τελευταίες πληροφορίες επιμένουν ότι ο καλλιτέχνης επιθυμεί να πέσουν οι τόνοι στην υπόθεση θεωρώντας ότι η αδερφή του αργά ή γρήγορα θα επικοινωνήσει μαζί του για να λήξει το θέμα εξωδικαστικά.
Το φαινόμενο «Μαζώ»
Ο Γιώργος Μαζωνάκης γεννήθηκε στις 3 Μαρτίου του 1972 και μεγάλωσε στις αλάνες της Νίκαιας. Οι συνομίληκοί του ασχολούνταν με το ποδόσφαιρο – αλλά εκείνος είχε άλλα όνειρα: «Έμπαινα με το ζόρι στο γήπεδο, σε μια περιοχή όπου παίζανε πολύ ποδόσφαιρο. Εγώ δεν το κατάλαβα ποτέ αυτό το πράγμα» θα πει χρόνια αργότερα. «Ηθοποιός ή τραγουδιστής», ήταν η μόνιμη απάντησή του στο κλασικό ερώτημα «τι θέλεις να γίνεις όταν μεγαλώσεις;».
Ο πρώτος ξάδερφος της μητέρας του είχε παντρευτεί την Νέλλη Γκίνη και ο νεαρός Μαζωνάκης την ρώτησε που πρέπει να απευθυνθεί ώστε να πάρει μια δεύτερη γνώμη για τη φωνή του.
Η Γκίνη τον στέλνει στην Άννα Διαμαντοπούλου – όχι την υπουργό, αλλά τη δασκάλα φωνητικής – και ο νεαρός πάει με τους γονείς του και έναν φίλο του πιανίστα, για να παίξει το τραγούδι που θα έλεγε αν δεν το ήξερε η δασκάλα!
Η Διαμαντοπούλου μένει έκπληκτη όταν βλέπει έναν έφηβο να έχει μαζί του και τον μουσικό του, τον ακούει και στα χρόνια που ακολουθούν γίνεται η δασκάλα του. Κατάπληκτη όμως έμεινε και η Μαρινέλλα όταν ο δεκαπεντάχρονος Μαζωνάκης που είχε πάει να την δει στο «Rex» μπαίνει στο καμαρίνι της για να την συγχαρεί. Της συστήνεται ως «Γιώργος Μαζωνάκης, συνάδελφος» αναμιγνύοντας ιδανικά την ευγένεια με το θράσος της εφηβείας, κάνοντας την μεγάλη κυρία του τραγουδιού να γελάσει με την καρδιά της.
Σταρ στην Πάτρα!
Μετά το βάπτισμα του πυρός «όργωσε» την περιφέρεια τραγουδώντας σε Καβάλα, Δράμα, Αλεξανδρούπολη, Ρόδο και φυσικά στην Πάτρα, όπου έμεινε τρία χρόνια, πριν ξεκινήσει την…κατάκτηση της Αθήνας. Στην Πάτρα, η πρώτη του εμφάνιση είναι μαζί με την Νέλλη Γκίνη. Με την άνεση που είχε, βγαίνει στην πίστα αλλά εισπράττει την παντελή αδιαφορία των Πατρινών.
Τελειώνει το πρόγραμμά του και επιστρέφει απογοητευμένος στο καμαρίνι του αποφασισμένος να φύγει την επόμενη μέρα – αλλά ο ιδιοκτήτης του το ξεκόβει λέγοντάς του «δεν πρόκειται να πας πουθενά. Αύριο θα σε προσκυνάνε». Πράγματι, το επόμενο βράδυ οι θαμώνες αποθεώνουν το Μαζωνάκη…
Ο Μουρατίδης και το συμβόλαιο
Οι φήμες ότι στην Πάτρα γίνεται χαμός με έναν νεαρό τραγουδιστή φτάνουν στην Αθήνα, αφού φροντίζουν γι΄αυτό φίλοι του όπως ο Τάκης Ζαχαράτος και ο σχεδιαστής Μιχάλης Ασλάνης, αλλά οι δισκογραφικές εταιρείες, που τότε κυριαρχούσαν στον χώρο του τραγουδιού, είναι κλειστές γι’ αυτόν.
Ο Ασλάνης είναι αυτός που θα σύρει με το ζόρι τον Νίκο Μουρατίδη- στέλεχος τότε της Polygram-να δει τον Μαζωνάκη και όταν αυτός επιστρέφει πάει στο τμήμα του ελληνικού ρεπερτορίου και δίνει την φωτογραφία του λέγοντας: «Είναι ένας τραγουδιστής στην Πάτρα που… κάνει κατάσταση, τον λένε Μαζωνάκη και αν σας ενδιαφέρει καλώς».
Η Polygram στέλνει στην Πάτρα τον αείμνηστο πλέον παραγωγό Γιώργο Μακράκη ο οποίος αντιλαμβάνεται άμεσα ότι έχει μπροστά του κάτι ξεχωριστό όταν βλέπει τον Μαζώ.
Εκείνη την εποχή συνηθιζόταν οι νέοι τραγουδιστές να πληρώνουν οι ίδιοι την παραγωγή του δίσκου τους και όταν ο Μακράκης του ζητάει να ανέβει στην Αθήνα για να κάνει δίσκο ο Μαζωνάκης του ξεκαθαρίζει ότι «εγώ δεν έχω λεφτά για να πληρώσω την παραγωγή». Ο Μακράκης γελάει, του λέει ότι δεν θα πληρώσει και λίγες μέρες αργότερα ο Μαζωνάκης υπογράφει το πρώτο του συμβόλαιο.
«Μαζωνάκης; Στο Bio-Bio κύριε λοχαγέ!»
Έχει ήδη πάρει αρκετές αναβολές όταν τον καλούν να καταταγεί στον στρατό. Φοράει τα χακί τον Ιούνιο του 1996 για δεκαοχτώ μήνες. Παρουσιάζεται στην Κόρινθο πρώτα και μετά στην Σπάρτη όπου γίνεται λοχίας ενώ η πρώτη του μετάθεση είναι σε ένα χωριό έξω από την Ξάνθη, το Πετροχώρι. Μόλις το μαθαίνει νοσηλεύεται στην 414 Ψυχιατρική κλινική για δέκα μέρες, αλλά δεν γλιτώνει την Ξάνθη: Στην πρωινή αναφορά όταν ακούγεται το όνομά του οι φαντάροι φωνάζουν: «Στο Bio-Bio κύριε λοχαγέ!».
Διονύσης Θανασούλας- protothema.gr