Ηταν λίγο πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες όταν ο σιδηρόδρομος της Δυτικής Ελλάδας εξαγγέλθηκε… μεγαλοστόμως. Ωστόσο το έργο δεν έγινε ποτέ και στο σημείο ταξίδεψε μόνο ένα τρένο για να κάνει την… απαραίτητη διαφήμιση.
Ξεχαρβαλωμένες γραμμές, γκρεμισμένοι σταθμοί και ράγες τρένων που έγιναν βάσεις για μελίσσια: αυτή είναι σήμερα η εικόνα στην εγκαταλελειμμένη γραμμή της Αιτωλοακαρνανίας.
Η κάμερα του ΣΚΑΙ βρέθηκε στη γραμμή της Αιτωλοακαρνανίας όπου πλέον τα δέντρα και τα μελίσσια έχουν κάνει κατάληψη!
Η γραμμή λειτούργησε από το 1890 έως το 1970 και το 1971 εγκαταλείφθηκε ως έντονα προβληματική. Ωστόσο το 1997 επί υπουργίας Χρήστου Βερελή έγινε προσπάθεια για να λειτουργήσει και πάλι. Τότε δημοπρατήθηκε η ανακατασκευή της γραμμής έναντι 2 δισ. δραχμών και δαπανήθηκε το ένα .
Παρά τα σχέδια για σύνδεση με το λιμάνι του Αστακού και την γέφυρα του Ρίου, η γραμμή εγκαταλείφθηκε. Μάλιστα, σήμερα υπάρχουν ακόμα και σημεία από τα οποία περνούσαν οι ράγες τα οποία έχουν ασφαλτοδρομηθεί.
Το 2002 ο υπουργός Μεταφορών είχε εξαγγείλει την επαναλειτουργία της γραμμής που ποτέ δεν έγινε, χωρίς να υπάρχει προφανής λόγος.
Μάλιστα, τρένο που είχε ταξιδέψει από την Ελβετία στην Αθήνα έφτασε να… ποζάρει στη γραμμή της Αιτωλοακαρνανίας κάνοντας δοκιμαστικά δρομολόγια από το Αγρίνιο στο Μεσολόγγι.
Πληροφορίες ΣΚΑΙ, reader.gr
2 Σχόλια
Λεφτά υπήρχαν, αλλά τα έφαγαν οι επιτήδειοι;;;;;;;
Ωραία!!
Ο Βερελής έκανε αυτά το 2002 και πολύ σωστά τα ανάδειξε ο δημοσιογράφος κσι συγχαρητήρια που το έκανε!!!
Όμως:
Δεν διαπίστωσε ότι πρόσφατα “γκρέμισαν ” την γέφυρα του Εύηνου και μετέφεραν τα υλικά!!
Λεπτομέρεια πρώτη: Τα υλικά ήτανε καινούργια γιατί η γέφυρα δεν είχε χρησιμοποιηθεί!
Λεπτομέρεια δεύτερη: Η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας σε συνεδρίαση της 15 Μάρτη 2022 είχε αποφασίσει να επισκευαστεί η σιδηροδρομική γέφυρα για να χρησιμοποιείται από τα οχήματα!!!
Λεπτομέρεια τρίτη: Είχε εγκρίνει ποσό 2.054.838,71 Euro, που ευθέως παραπέμπει ότι είχανε γίνει μελέτες αποκατάστασης!!!
Αλήθεια γιατί αντι να επισκευαστεί “γκρεμίστηκε “;;
Λεπτομέρεια τέταρτη: Κατασκεύασθηκε πρόχειρη με σωλήνες (βουλώνει σε κάθε “κατεβασιά” και την “ξεβουλώνουν” με ανάθεση βεβαίως- βεβαίως)!!!!!!
Θα ρωτήσει κάποιος τον κ. Φαρμάκη για το Θέμα αυτό και για πόσο στοίχισε το “γκρέμισμα “;; και πόσο η κατασκευή των σωληνώσεων; ;;;
Τι όχι; ;;;;
Γιατί; ;;;;;;;1