Πλαστές διαθήκες, παραποιημένα έντυπα Ε9 με εγγραφές ιδιοκτησιών που δεν υποστηρίζονται από τους αντίστοιχους τίτλους ιδιοκτησίας, εικονικά μισθωτήρια, νέοι αγρότες “μαϊμού”, κάτοχοι βοσκοτόπων μόνο στα.. χαρτιά και κτηνοτρόφοι με ζώα που υπήρχαν μόνο σε δηλώσεις.
Η “Task Force” τη σύσταση της οποίας ανακοίνωσε χθες ο πρωθυπουργός με στόχο να ανοίξει ο δρόμος για την επιστροφή των αγροτικών επιδοτήσεων που καταβλήθηκαν παράνομα, θα κληθεί σε μερικές εβδομάδες ή λίγους μήνες να κάνει αυτό που αποδεδειγμένα δεν γινόταν στον ΟΠΕΚΕΠΕ εδώ και 10ετίες.
Ο χρόνος δεν θα είναι σύμμαχος των επιχειρησιακών στελεχών της ΑΑΔΕ και της Οικονομικής Αστυνομίας -στην Task Fοrce είναι πιθανό να εμπλακούν και άλλες αρχές ανάλογα με την πορεία των ελέγχων- καθώς τον Οκτώβριο υπάρχει διπλό προγραμματισμένο… ραντεβού: η καταβολή των αγροτικών επιδοτήσεων ύψους περίπου 1,9 δις. ευρώ η οποία θα γίνει από τον “αμαρτωλό” ΟΠΕΚΕΠΕ (σ.σ η διάδοχος ΑΑΔΕ θα επιδιωχθεί να πάρει τη σκυτάλη από το τέλος του 2026) και φυσικά η κατάθεση του προσχεδίου του προϋπολογισμού στη Βουλή.
Πώς συνδέεται αυτό; Θα πρέπει να απαντηθεί πειστικά το ερώτημα από την κυβέρνηση αν τα “σπασμένα” ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ από τα πρόστιμα που καταλογίζονται στην χώρα, θα τα πληρώσει ο Έλληνας φορολογούμενος ή -έστω και κατά ένα μέρος- αυτοί που καταχράστηκαν το κοινοτικό χρήμα.
Η Task Force θα λειτουργήσει και στην συγκεκριμένη περίπτωση με τις ελεγκτικές αρχές που εφαρμόζει η ΑΑΔΕ για τον εντοπισμό περιπτώσεων φοροδιαφυγής. Θα καταρτιστούν “κριτήρια κινδύνου” και θα καταρτιστεί κατάλογος υποθέσεων με το μεγαλύτερο ελεγκτικό ενδιαφέρον.
Επικοινωνιακά, θα ανακοινωθεί ότι θα ελεγχθεί και η τελευταία υπόθεση. Αυτό όμως θα γίνει σε βάθος χρόνου. Ρεαλιστικά, το ζητούμενο είναι να πέσει το βάρος στις μεγάλες υποθέσεις ώστε να προκύψει ένα σημαντικό νούμερο “αχρεωστήτως καταβληθέντων” που θα αναζητηθούν άμεσα (μαζί με τα πρόστιμα και τις προσαυξήσεις) με τις διαδικασίες της εφορίας.
“Βάση” για την κατάρτηση της λίστας υπόπτων υποθέσεων, πέρα από το ύψος των επιδοτήσεων που έχουν καταβληθεί ανά ΑΦΜ -όσο μεγαλύτερο το ποσό της ενίσχυσης τόσο πιο ψηλά στη λίστα ελέγχου θα κατατάσσεται η υπόθεση- θα αποτελέσουν και τα ευρήματα που περιγράφονται στην έρευνα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας.
Στο μικροσκόπιο θα μπουν:
1. Άτομα που αν και δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις εμφανίζονταν ως δήθεν “νέοι αγρότες” ή “εκμισθωτές” μεγάλων εκτάσεων βοσκοτόπων. Τα στοιχεία δείχνουν ότι αυτοί οι βοσκότοποι ήταν κυρίως δημόσια γη, η οποία είχε κατανεμηθεί για αποκλειστική χρήση από κτηνοτρόφους χωρίς ιδιόκτητη γη. Πολλές φορές μάλιστα, απείχαν εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από τη μόνιμη κατοικία των αιτούντων.
2. Άτομα που καταχράστηκαν το πλαίσιο της λεγόμενης “τεχνικής λύσης”. Η “τεχνική λύση” αφορούσε τη διοικητική κατανομή επιλέξιμων δημόσιων βοσκοτόπων στους αιτούντες, μέσω ψηφιακού συστήματος (LPIS) και γεωχωρικών δεδομένων. Στην πράξη προκύπτει ότι εκατοντάδες χιλιάδες στρέμματα γης κατανεμήθηκαν σε άτομα που δεν είχαν ζώα ή πραγματική γεωργική δραστηριότητα. Οι εκτάσεις αυτές συχνά δηλώνονταν ταυτόχρονα από διαφορετικά άτομα ή με παραποιημένους τίτλους νομής (μισθωτήρια ή παραχωρητήρια).
3. Άτομα που προχώρησαν σε ψευδείς δηλώσεις ζωϊκού κεφαλαίου. Δηλώνονταν ανύπαρκτα ζώα, προκειμένου να φαίνεται ότι υπάρχει κτηνοτροφική δραστηριότητα, να ενεργοποιούνται τα δικαιώματα πληρωμής που σχετίζονται με τον αριθμό ζώων. Συχνά, υποβαλλόταν εικονικός αριθμός ζώων, κυρίως σε περιοχές όπου δεν υπήρχαν επαρκείς επιλέξιμοι βοσκότοποι.
4. Άτομα με εικονικά συμβόλαια μίσθωσης και παραχωρητήρια. Τα ίδια αγροτεμάχια δηλώνονταν ως ιδιωτικά από διαφορετικά πρόσωπα κάθε χρόνο ή χρησιμοποιούνταν ταυτόχρονα ως δημόσιοι βοσκότοποι μέσω της “τεχνικής λύσης”.
5. Άτομα που καταχράζονταν δικαιώματα από το λεγόμενο “εθνικό απόθεμα” το οποίο προορίζεται για τους νέους αγρότες και την ενίσχυση της πραγματικής αγροτικής δραστηριότητας. Θα αναζητηθούν περιπτώσεις ψευδούς δήλωσης από άτομα που δεν πληρούσαν τα αντικειμενικά κριτήρια για να είναι νέοι αγρότες.
Πηγή: thetoc.gr