Πέμπτη, 4 Μαρτίου, 2021

Σύμβαση δήμου Αγρινίου-Αστικού ΚΤΕΛ: Συνεισφέρει οικονομικά ο δήμος για τις “άγονες” γραμμές

Σύμβαση δήμου Αγρινίου-Αστικού ΚΤΕΛ: Συνεισφέρει οικονομικά ο δήμος για τις “άγονες” γραμμές

Περισσότερα δρομολόγια την Κυριακή για Μακρυνεία και τα σαββατοκύριακα για νοσοκομείο 

Την οικονομική συμμετοχή του Δήμου Αγρινίου στην παροχή συγκοινωνιακού έργου από το αστικό ΚΤΕΛ Αγρινίου για το έτος 2020 ενέκρινε το δημοτικό συμβούλιο.

Ειδικότερα, η δημοτική αρχή θα υπογράψει σύμβαση με το Αστικό ΚΤΕΛ και θα συμμετάσχει (σε ποσοστό 20,43%) στη δαπάνη μεταφορικού έργου για το έτος 2020, σε γραμμές οι οποίες παρουσιάζουν μικρή επιβατική κίνηση.

Στους δημοτικούς συμβούλους Αγρινίου κατατέθηκε η εισήγηση της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών η οποία επικαλείται στοιχεία του Αστικού ΚΤΕΛ Α.Ε. και του Δήμου Αγρινίου, σύμφωνα με τα οποία κάποιες από τις γραμμές και δρομολόγια αυτών που εκτελούνται, παρουσιάζουν μεγάλη μείωση στο επιβατικό κοινό, οφειλόμενη ιδίως στη μείωση της οικονομικής δραστηριότητας και στη χρήση των ιδιωτικών οχημάτων.

Αποτέλεσμα είναι η μέση πληρότητα σε μέρος των δρομολογίων να είναι μικρότερη του 20% της δυναμικότητας των οχημάτων και οι εν λόγω γραμμές – δρομολόγια να καθίσταται αδύνατο από οικονομικής άποψης να συνεχίσουν να λειτουργούν. Σημειώνεται ότι ως μέση πληρότητα ορίζεται ο μέσος αριθμός επιβατών που μετακινήθηκαν σε όλο το μήκος της διαδρομής.

Οι γραμμές οι οποίες παρουσιάζουν μικρή πληρότητα σύμφωνα με τα στοιχεία του Αστικού ΚΤΕΛ είναι:

1. Αγρίνιο – Σπολάϊτα – Ματσούκι – Καστράκι
2. Αγρίνιο – Σπολάϊτα
3. Αγρίνιο – Λεπενού
4. Αγρίνιο – Λεπενού – Οχθια
5. Αγρίνιο – Αγγελόκαστρο
6. Αγρίνιο – Παντάνασσα (από Αβώρανη)
7. Αγρίνιο – Παραβόλα (από Αβώρανη)
8. Αγρίνιο – Ποταμούλα
9. Αγρίνιο – Παναιτώλιο
10. Αγρίνιο – Παναιτώλιο – Καινούργιο
11. Αγρίνιο – Παναιτώλιο – Καινούργιο – Παραβόλα – Παντάνασσα – Μυρτιά
12. Αγρίνιο – Λυσιμαχεία
13. Αγρίνιο – Παναιτώλιο – Καινούργιο – Παραβόλα
14. Αγρίνιο – Γαβαλού – Δαφνιάς (μόνο Κυριακή και Σάββατο)

Όπως επισημάνθηκε, η παροχή συγκοινωνιακού έργου αποτελεί υπηρεσία δημόσιου ενδιαφέροντος, η οποία έχει από το νόμο παραχωρηθεί αποκλειστικά στους φορείς μεταφορικού έργου του νόμου αυτού. Επομένως, η σύμβαση που συνάπτεται μεταξύ ΟΤΑ και Αστικού ΚΤΕΛ αφορά σε σύμβαση μη αμιγούς δημόσιας υπηρεσίας που ανατίθεται αναγκαστικά στο φορέα εκμετάλλευσης του μεταφορικού έργου

Επειδή όμως είναι αναγκαία η εξασφάλιση τακτικής αστικής συγκοινωνίας σε περιοχές του Δήμου με λίγους σχετικά κατοίκους, όπου δεν είναι δυνατό να καλυφθεί το κόστος των αστικών συγκοινωνιακών γραμμών χωρίς επιχορήγηση, απαιτείται η συμμετοχή του Δήμου για την κάλυψη των απωλειών εσόδων .

Το Δημοτικό Συμβούλιο κλήθηκε να καθορίσει το ποσοστό της συμμετοχής του Δήμου Αγρινίου στο συγκοινωνιακό έργο, το οποίο δεν μπορεί να είναι μικρότερο από το 20% της δαπάνης των δρομολογίων όπως καθορίστηκε από τη σχετική μελέτη, ούτε μεγαλύτερο από την προβλεπόμενη πίστωση στον προϋπολογισμό έτους 2020 του Δήμου Αγρινίου.

Προτάθηκε λοιπόν από τη δημοτική αρχή το 20,34% του ποσού των 734.157 ευρώ το οποίο, σύμφωνα με τη μελέτη, είναι η συνολική δαπάνη δρομολογίων των γραμμών με μικρή πληρότητα για το χρονικό διάστημα από 01/03/2020 έως 31/12/2020.

Το ποσό που θα καταβάλλεται μηνιαία στο Αστικό ΚΤΕΛ, θα προκύπτει από το γινόμενο της εκτιμώμενη στην μελέτη της Δ.Τ.Υ. μηνιαία δαπάνη δρομολογίων, με διαφορετική τιμή για χειμερινούς και θερινούς μήνες, επί το ποσοστό επιδότησης όπως θα κανονιστεί με την παρούσα απόφαση του Δ.Σ. και με την έκδοση των σχετικών παραστατικών.

Όπως εξάλλου έγινε γνωστό, μετά από πρόταση του Δημάρχου την οποία αποδέχθηκε το Αστικό ΚΤΕΛ Α.Ε. , εκτός από τη συνέχιση λειτουργίας των ανωτέρω γραμμών αστικής συγκοινωνίας με τη συμμετοχή του Δήμου Αγρινίου στο κόστος λειτουργίας, συμφωνήθηκαν κάποια πράγματα τα οποία, τα οποία θα περιλαμβάνει η σύμβαση και είναι τα εξής:

1. Η συνέχιση της λειτουργίας των γραμμών Μ1 και Μ2 με τιμή εισιτηρίου: 1,00 € για κάθε γραμμή και μειωμένο εισιτήριο 0,60 € για πολύτεκνους, ανέργους και φοιτητές. Οι ανάπηροι δε θα καταβάλλουν εισιτήριο.

2. Όλοι οι μαθητές (με την επίδειξη του μαθητικού δελτίου), μετακινούνται σε όλα τα δρομολόγια της αστικοποιημένης περιοχής, πρωί και απόγευμα, με έκπτωση 50%.

3. Την εκτέλεση επιπλέον δρομολογίων στην γραμμή Μ1 προς Νέο Νοσοκομείο Αγρινίου , ειδικότερα το Σάββατο  (16:30, 18:00 και 20:15) και Κυριακή  (08:30, 10:00, 13:00, 17:00 και 20:00). Τα ανωτέρω δρομολόγια της γραμμής Μ1 θα εκτελούνται τη Χειμερινή και την Θερινή περίοδο.

4. Την εκτέλεση επιπλέον δρομολογίων στη γραμμή Αγρίνιο – Μακρυνεία την Κυριακή 08:30, 13:15 και 17:15.

Θέματα που ενδιαφέρουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.