Στις «συνεχείς επικαιροποιήσεις χρονοδιαγράμματος κατασκευής της νέας γέφυρας Τέμπλας» αναφέρεται ο Πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης Κυριάκος Βελόπουλος σε ερώτηση του στους υπουργούς Εσωτερικών και Υποδομών-Μεταφορών.
Σημειώνει πως προς ενός έτους είχε υπογραφεί η σχετική σύμβαση μεταξύ του Αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Έργων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και εκπροσώπων της αναδόχου εταιρείας της εκτέλεσης των συναφών εργασιών της οδού πρόσβασης της Νέας Γέφυρας Τέμπλας (θα συνδέει Ευρυτανία και Αιτωλοακαρνανία), ώστε να αποδοθεί η εν λόγω στην κυκλοφορία.
Ωστόσο, οι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής Βάλτου και Αγράφων αναρωτιούνται ευλόγως, γιατί ανακοινώνονται συνεχώς ανεφάρμοστα χρονοδιαγράμματα παράδοσης της γέφυρας στην κυκλοφορία.
Ενδεικτικά, παρατίθενται συναφώς ως χρονική περίοδο κατασκευής της γέφυρας και παράδοσής της στην κυκλοφορία το έτος 2021 (ως αρχικός προγραμματισμός), το 2022 και τώρα, κατόπιν της νέας καθυστέρησης μετά παρευλέσεως 8μήνου από τη μέρα υπογραφής της αναφερόμενης σχετικής σύμβασης (Νοεμβρίου 2023), αναμένεται η κατασκευή της το 2025(!).
Σημειώνεται εξάλλου πως οι ημιτελείς εργασίες του προηγούμενου διαστήματος προκάλεσαν επισώρευση βράχων ατάκτως διάσπαρτων σε αμφότερες πλευρές της ανολοκλήρωτης οδού πρόσβασης προς τη γέφυρα.
Η απάντηση του Νεκτάριου Φαρμάκη
Στον κ. Βελόπουλο διαβιβάστηκε η απάντηση του περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριου Φαρμάκη.
Επισημαίνει πως η αρμόδια υπηρεσία (Δ/νση Τεχνικών Έργων Π.Ε. Αιτ/νιας) της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας έχει αναλάβει μόνο την κατασκευή οδού πρόσβασης προς την νέα γέφυρα Τέμπλας μήκους περίπου 250μ, εντός της χωρικής αρμοδιότητας της ΠΕ Αιτωλοακαρνανίας.
Μετά την υπογραφή της σύμβασης την 30η Νοεμβρίου 2023 εκκίνησαν άμεσα οι εργασίες χάραξης και κατασκευής της οδού. Κατά την κατασκευή της νέας χάραξης διαπιστώθηκε ότι σύμφωνα με την μελέτη που είχε συντάξει η ΠΕ Ευρυτανίας, η οποία κατασκευάζει και την νέα γέφυρα Τέμπλας, εάν δεν μετατοπίζονταν η νέα οδός πρόσβασης δυτικότερα της προβλεπόμενης χάραξης θα αποκλείονταν εντελώς η πρόσβασης προς την παλαιά γέφυρα η οποία πέραν των άλλων έχει χαρακτηριστεί ως μνημείο από το Υπουργείο Πολιτισμού.
Μετά τα ανωτέρω, την 30η Οκτωβρίου 2024 υπεγράφη συμπληρωματική σύμβαση για τις επιπλέον εργασίες που απαιτούνταν για την κατασκευή της οδού.
Το έργο που έχει αναλάβει η αρμόδια υπηρεσία μας, εντός της χωρικής αρμοδιότητας της ΠΕ Αιτωλοακαρνανίας, είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το κύριο έργο της κατασκευής της νέας γέφυρας, η οποία ακόμη και σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί όπως δεν έχει κατασκευαστεί και η πρόσβαση από την πλευρά της ΠΕ Ευρυτανίας.
Οι εργασίες για την κατασκευή της πρόσβασης από την ΠΕ Αιτωλοακαρνανίας έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 80% περίπου και εκκρεμεί η κατασκευή της υπόβασης και ασφαλτόστρωσης της οδού, που λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούν στην περιοχή δεν μπορούν να γίνουν τους χειμερινούς μήνες.
Υποστηρίζει μάλιστα ο κ. Φαρμάκης πως ακόμη και όταν η υπηρεσία ολοκληρώσει το τμήμα εντός της ΠΕ Αιτωλοακαρνανίας το έργο θα είναι μη λειτουργικό έως ότου η ΠΕ Ευρυτανίας ολοκληρώσει το κύριο μέρος του έργου, όπως αυτό περιγράφηκε παραπάνω.
Όσον αφορά την αναφορά περί «επισώρευση βράχων ατάκτως διάσπαρτων», αυτή είναι παντελώς άστοχη, καθώς οι βράχοι που επικαλείται το έγγραφο αποτελούν το πρανές της νέας οδού πρόσβασης και πέραν αυτών κατασκευάζεται τοιχίο ποδός οπλισμένου σκυροδέματος για την συγκράτησή τους.
Επισημαίνει εν κατακλείδι ο κ. Φαρμάκης ότι το έργο, από μέρους της αρμόδιας υπηρεσίας , είναι σε στάδιο ολοκλήρωσης αναμένοντας ευνοϊκές καιρικές συνθήκες για την ολοκλήρωση των εργασιών ασφαλτόστρωσης.
Σημειώνει ότι ακόμη και μετά την ολοκλήρωσή του η νέα οδός πρόσβασης θα παραμείνει κλειστή εάν δεν έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή της νέας γέφυρας και η πρόσβασής της προς αυτή από την ΠΕ Ευρυτανίας.