Δευτέρα, 25 Ιανουαρίου, 2021

Tι απαντά ο Μαγκριώτης για Ιόνια, Ακτιο-Αμβρακία και υπάρχον εθνικό οδικό δίκτυο

Tι απαντά ο Μαγκριώτης για Ιόνια, Ακτιο-Αμβρακία και υπάρχον εθνικό οδικό δίκτυο

Απάντηση σε επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας του ΚΚΕ κου Μωραΐτη σχετικά με την επικινδυνότητα του εθνικού δικτύου Αντιρρίου-Ιωαννίνων και την καθυστέρηση των εργασιών της Ιόνιας οδού και της οδού Αμβρακίας-Ακτίου έδωσε ο Υφυπουργός Υποδομών κος Μαγκριώτης.

ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ ΑΝΤΙΡΡΙΟ- ΙΩΑΝΝΙΝΑ
α) «Βραχυπρόθεσμες παρεμβάσεις για τη βελτίωση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας στις επικίνδυνες θέσεις του οδικού άξονα Αντίρριο – Ιωάννινα», προϋπολογισμού 3,66εκ. ευρώ, ολοκληρώθηκαν επεμβάσεις σε 16 θέσεις.
β) «Υλοποίηση επεμβάσεων για την άρση της επικινδυνότητας κόμβων και θέσεων διέλευσης πεζών στον Άξονα Αντίρριο-Ιωάννινα», προϋπολογισμού 26εκ. ευρώ, βρίσκεται σε εξέλιξη.
Για το υπόψη έργο, η σύμβαση υπογράφηκε στις 28-12-2009, οι εργασίες εκτελούνται ομαλά και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν εντός του έτους 2011.
Με την εργολαβία αυτή εκτελούνται εργασίες οδικής ασφάλειας σε 20 θέσεις – τμήματα της Ε.Ο. Αντιρρίου – Ιωαννίνων. Απ’ αυτές, οι 12 θέσεις – τμήματα είναι στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας και οι 8 θέσεις – τμήματα στους Νομούς Άρτας, Πρέβεζας και Ιωαννίνων.

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ
«Η προηγούμενη Κυβέρνηση, όπως είναι γνωστό, προχώρησε στην ανάθεση κατασκευής των έργου της Ιόνιας Οδού με σύμβαση παραχώρησης, που κυρώθηκε με Νόμο στη Βουλή το 2007, χωρίς να έχει εξασφαλίσει τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την απρόσκοπτη εξέλιξη του έργου.
Τα πιο σημαντικά προβλήματα που παρουσιάστηκαν αμέσως μετά την έναρξη του έργου ήταν:
• Η μη εξασφάλιση των εδαφικών εκτάσεων ανάπτυξης του έργου, λόγω καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις και στη μετακίνηση των δικτύων των ΟΚΩ.
• Οι καθυστερήσεις λόγω αρχαιολογικών ανασκαφών
• Η μη έγκαιρη αδειοδότηση των χώρων λήψης αδρανών υλικών και απόθεσης των προϊόντων εκσκαφής,
• Ο ελλιπής σχεδιασμός του έργου σε κρίσιμες περιοχές, όπως για παράδειγμα στην περιοχή της Παλαιοβούνας
Τα θέματα των απαλλοτριώσεων, της μετακίνησης των δικτύων ΟΚΩ και της εξασφάλισης των χώρων λήψης αδρανών υλικών και απόθεσης των προϊόντων εκσκαφής, θα έπρεπε, σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, να έχουν ολοκληρωθεί εντός ενός έτους από την υπογραφή της, που έγινε το Σεπτέμβριο του 2007. Συνεπώς, θα έπρεπε μέχρι το Σεπτέμβριο του 2008 να έχουν ολοκληρωθεί τα παραπάνω.
Η διακοπή, της χρηματοδότησης του παραχωρησιούχου από τις δανείστριες τράπεζες οδήγησε τον κατασκευαστή στην από 27/1/2011 αναστολή των εργασιών. Το Υπουργείο έχει αναλάβει πρωτοβουλία και καταβάλλονται προσπάθειες εξεύρεσης λύσης για την ομαλή εξέλιξη του έργου».

ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΑΚΤΙΟ- ΑΜΒΡΑΚΙΑ
«Ο οδικός άξονας Άκτιο-Αμβρακία δημοπρατήθηκε από τη ΝΔ και είχε πολλά προβλήματα, όπως οι μεγάλες εκπτώσεις, η καθυστέρηση των απαλλοτριώσεων και η μελετητική ανωριμότητα.
Υπάρχει βραδύτητα στην εξέλιξη του έργου λόγω αυτών των προβλημάτων, τα οποία όμως, σταδιακά ξεπερνώνται.
Το έργο έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και πιστεύω ότι θα ολοκληρωθεί εντός του χρονοδιαγράμματος».
Πηγή: yme.gr

Θέματα που ενδιαφέρουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.