Μετά την ολοκλήρωση σχεδόν της Ολυμπίας Οδού και της επικείμενης παράδοσης του κομματιού της Ιονίας Οδού τα πάντα αλλάζουν στο ταξίδι Αγρίνιο-Αθήνα. Παίρνουμε κομπιουτεράκι και διαιρούμε το 277 χονδρικά με το 130 ( μέγιστο όριο ταχύτητας) και βγάζουμε μαζί 2 ώρες. Σε αυτά προσθέτουμε καθυστερήσεις για όπου το όριο είναι χαμηλότερο, το κομμάτι Κεφαλόβρυσο-Αγρίνιο, οπότε βγάζουμε 2 μιση ώρες, άντε 2 ώρες και 45 λεπτά.
Στο θέμα της μαζικής μετακίνησης με λεωφορεία και φορτηγά τα πράγματα δεν είναι το ίδιο. Ο χρόνος για τα λεωφορεία είναι a priori περιορισμένος βάση ευρωπαϊκής νομοθεσίας κατά 30%, διότι το μέγιστο όριο ταχύτητας είναι τα 100 χιλιόμετρα. Αν σε αυτά βάλουμε τις περιπτώσεις σχολικών εκδρομών ή διώροφων λεωφορείων που το όριο πέφτει στα 80 χιλιόμετρα, τότε ο χρόνος μειώνεται το λιγότερο 40% αναλογικά με το Ι.Χ. Για του λόγου το αληθές δείτε τα ευρωπαϊκά όρια ταχύτητας από τη σελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εδώ
Τι σημαίνει στην πράξη; Ένα λεωφορείο η φορτηγό που είναι υποχρεωμένο να πηγαίνει με 100 ή 80, τότε θα διανύσει χιλιόμετρα Αγρίνιο-Αθήνα με όλες τις μεταβλητές, καθυστερήσεις, παρακάμψεις σε Αντίρριο, Μεσολόγγι & στάσεις αν είναι ΚΤΕΛ δύσκολα θα πέφτει από τις 3 ώρες και 30 λεπτά ( τρισίμηση ώρες). Αυτή τη στιγμή πάντως που παραδόθηκε σχεδόν όλη η Ολυμπία Οδός φτάνει τις 3:45 λ. Αν είναι δε διώροφο ή μαθητική εκδρομή θα χρειαστεί και παραπάνω. Η διαφορά λοιπόν μικρή σε χρόνο σε σχέση με τις 4 ώρες που χρειάζονταν παλαιότερα.
Γιατί η απόκλιση χρόνου δεν είναι μεγάλη σε σχέση με τον προηγούμενο δρόμο;
Η απάντηση έχει δύο σκέλη. Το πρώτο είναι ότι η μέγιστη ταχύτητα 90 χλμ των παλαιών δρόμων ( χαρακτηρίζονταν ως ταχείας κυκλοφορίας και όχι ως αυτοκινητόδρομος) δεν έχει την ίδια απόκλιση με τα 100χμ μέγιστη για λεωφορεία-φορτηγά σε σχέση με τα 130 μέγιστη του ΙΧ. Εκτός αυτού ήταν πολύ πιο λίγα και ασυνεχή τα σημεία λόγω της άσχημης κατάστασης των παλαιών δρόμων, όπου κάποιος μπορούσε να πάει με 90 χμ με φορτηγό ή ΙΧ.
Το δεύτερο σκέλος ήταν ο πιο ασφυκτικός έλεγχος. Οι ταχογράφοι, τα ψηφιακά μέσα δεν υπήρχαν τόσο διαδομένα παλαιότερα και εύκολα κάποιος ξεπερνούσε τα 90. Τώρα όμως τα πράγματα είναι πολύ πιο δύσκολα.
Το αποτέλεσμα λοιπόν των μεταβλητών ” μικρή απόκλιση στα νέα όρια ταχύτητας-ασφυκτικός έλεγχος” βγάζει ελάχιστο κέρδος σε χρόνο.
Σε ένα γενικό συμπέρασμα , το νέο τοπίο διαμορφώνεται ως εξής:
- Κατακόρυφη αύξηση ασφάλειας σε όλες τις μεταφορές.
- Μεγάλη βελτίωση του χρόνου για ΙΧ
- Ασφαλεία, αλλά όχι θεαματική αύξηση του χρόνου για λεωφορεία- φορτηγά. Αυτό μπορεί να σημάνει, αν αλλάξει η νομοθεσία, αλλαγή του τοπίου και του τρόπου μαζικών μεταφορών-εμπορευμάτων. Μη μας κάνει εντύπωση, αν αύριο-εφόσον το επιτρέψει ο νόμος- το ΚΤΕΛ μισθώνει “βανάκια” που να σε πηγαίνουν πιο γρήγορα Αθήνα.
Και τέλος σημειώνουμε ότι μπορεί τα ΙΧ να υπερτερούν πολύ περισσότερο σε χρόνο από τα λεωφορεία, ομοίως όμως θα ανοίξει και η ψαλίδα του κόστους. Τα 130 χιλιόμετρα και το γκάζι γενικά απαιτούν πολύ περισσότερη βενζίνη, συν τα διόδια, παλιά και νέα.
Επομένως θα φαντάζει αντιστρόφως ανάλογα οικονομικό δελεαστικά τα 39 ευρώ πήγαινε-έλα Αγρίνιο-Αθήνα με το ΚΤΕΛ. Διαλέγετε και παίρνετε..
Λ.Υ.
7 Σχόλια
Το κτελ πρεπει να βαλει και δρομολογιο εξπρες αγρινιο αθηνα χωρις στασεις και καθυστερησεις.
Εγώ ξέρω πως όταν εργαζόμουν Αθήνα έπαιρνα το λεωφορείο των 4 το πρωί περνούσαμε με το καράβι και φτάναμε στις 8 πάρα 15 Αθήνα (3 ώρες και 45 λεπτά)!!!!! Σήμερα θέλει το λεωφορείο 4 και βάλε ώρες, τα συμπεράσματα δικά σας….!!!!!
Αν εσύ πας εκδρομή , βάλε τα παιδιά σου στο ιχ κ πήγαινε με 130 χλμ . Έξυπνε δημοσιογραφε .
Τι έπαθες Exypnakia, θα χάσεις πελατεία και κόπτεσαι; την ταλαιπωρία να κάνουμε 4μιση ώρες με καινούργιους δρόμους και όλο στάσεις όλος ο κόσμος αγανακτεί και τα βλέπει
Τα λεωφορεία θα πρέπει να πηγαίνουν απαραίτητα σύμφωνα με τους κανόνες και τους νόμους του κωδικα οδικής κυκλοφορίας και μάλιστα με αυστηρές κυρώσεις σε αντίθετες περιπτώσεις ,δεν ειναι θέμα ούτε πελατείας αλλά ούτε και ταχύτητας,ειναι θέμα ασφάλειας και παροχής υπηρεσιών απο επαγγλματικούς οργανισμούς μεταφορών.
Το ίδιο φυσικά πρέπει να κάνει και ο ιδιώτης αλλά εκεί εφόσον εγω δεν μπορω να ελεγξω τον κάθε ένα θα πρέπει να το κάνουν η τροχαία και τα ηλεκτρονικά μέσα.
Όσον αφορά την ώρα το μόνο θέμα το οποίο πρέπει να τεθεί είναι να υπάρχουν και δρομολόγια ΚΑΝΟΝΙΚΩΝ Express, εκτος των άπλών που θα εξυπηρετούν όσο το δυνατόν περισσότερους συνανθρώπους μας κ μπορουν να πάνε και αλλη διαδρομη αλλα και με πιο πολλες στάσεις.
Αυτή η κατάσταση που απο εδώ μέχρι την Αθήνα ή την Πάτρα γίνονται 25 στάσεις δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο και απο τον καινουργιο δρόμο.
Πρόσφατα πήγα Πάτρα και στην κυριολεξία σταματά ΟΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ο καθε ένας. Κάνε μου μια σταση εδω μην κανω το κυκλο μετα,κανε μια στάση εδω γιατι εχει απο εδω αστικη συγκοινωνια για εκει που πάω,στάση εδω γιατι εχω βαλίτσες και δεν μπορω να κουβαλάω ως το άλλο ΚΤΕΛ που πρέπει να προλάβω κτλ κτλ. Μιλαμε για απίστευτο θέαμα. Είναι άλλο η εξυπηρέτηση και αλλο το Express. Κάνε 2-3 στάσεις και τέλος. Σε ΚΤΕΛ άλλων νομων που έχουμε πάρει πουθενα δεν υπάρχει αυτο .
Δρομολόγια να εξυπηρετούνται οι συνανθρωποί μας αλλά και Express με ελαχιστες δυνατες στάσεις οπως πρέπει.
με φορτηγακη ειναι ακριβα τα διοδια δεν συμφερει με τιποτα
Καλησπερα σας..τη στιγμή αυτη που γραφω το σχολιο ειμαι στο λεωφορείο για Αγρίνιο..ξεκινήσαμε στις ακριβώς ειναι 5:28 και θελουμε αλλη 1 ωρα και 20 λεπτα..οι δρόμοι φτιαχτηκαν για να διευκολύνουν τις μετακινήσεις..κατι που οσον αφορα τα κτελ δεν ισχύει!!!