Ένα νέο ηχητικό ντοκουμέντο από τις συνομιλίες, λίγο μετά τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, μεταξύ της σταθμάρχη των Νέων Πόρων και του προϊσταμένου κίνησης του ΟΣΕ ήρθε στο φως της δημοσιότητας, καταδεικνύοντας τον πρόχειρο τρόπο λειτουργίας ενός οργανισμού που μεταφέρει χιλιάδες ανθρώπους.
Παράλληλα είναι πιθανό να διευρυνθεί και το κάδρο των ευθυνών και σε άλλα πρόσωπα.
Όπως προκύπτει, κανείς δεν ήξερε αν οι δύο γραμμές (ανόδου – καθόδου) ήταν ταυτόχρονα σε λειτουργία, πότε μπορεί να απενεργοποιήθηκαν και άρα ότι η εμπορική αμαξοστοιχία από Θεσσαλονίκη βρισκόταν στην ίδια γραμμή με το Intercity που ερχόταν από Αθήνα.
Η σταθμάρχης φαίνεται ότι προσπαθεί να αντιληφθεί επ’ ακριβώς τι έχει γίνει, ενώ επισημαίνει ότι συνεχώς τη ρωτούν συνεχώς τα ίδια πράγματα, επιμένοντας πως είναι βέβαιη για τους χειρισμούς της. Κατά τη συνομιλία βάζει τα κλάματα και ανησυχεί μήπως χάσει τη δουλειά τους, ενώ εκείνη τη στιγμή δεν έχει γίνει γνωστό ότι από τη σύγκρουση υπάρχουν θύματα.
Οι λυγμοί της γίνονται ακόμη πιο έντονοι όταν ο προϊστάμενος κίνηση του ΟΣΕ στην Αθήνα της επισημαίνει πως εάν ενδεχομένως υπάρχουν νεκροί, το ζήτημα είναι πολύ πιο σοβαρό…
Σταθμάρχης: Κύριε Δημήτρη, έγινε μετωπική
Πρ. κυκλοφ. ΟΣΕ: Πω πω Χριστέ μου
Σταθμάρχης: Εγώ τι να κάνω;
Πρ. κυκλοφ. ΟΣΕ: Αυτός όταν σου έδειξε το τρένο, τι σου είπε βρε;
Σταθμάρχης: Κύριε Δημήτρη μου είπε, η Λάρισα στους Νέους Πόρους, με το νούμερό του, ώρα τάδε, η αμαξοστοιχία 62 αναχώρησε.
Πρ. κυκλοφ. ΟΣΕ: Σου είπε από ποια γραμμή; Όχι, τίποτα.
Σταθμάρχης: Όχι. Είχαμε αποκατάσταση όμως κύριε Δημήτρη. Δεν μου είπε να τηρήσω μονή γραμμή και του έδωσα και τρένο. Δεν αντέδρασε καν σε αυτό.
Πρ. κυκλοφ. ΟΣΕ: Αυτός, μισό λεπτό λίγο. Την αποκατάσταση ποιος την έδωσε; Ο… με τηλεγράφημα;
Σταθμάρχης: Όχι. Προφορικώς το έχει πει. Μου είπε ότι «πλέον Ελένη κυκλοφορούν τα τρένα σε διπλή γραμμή. Και υπάρχει και εκφώνησή μου σε τρένο.
Πρ. κυκλοφ. ΟΣΕ: Ναι, εγώ που σου είπα. Που λέει: Πες στο 63…
Σταθμάρχης: Ναι, είχαμε κύριε Δημήτρη διπλή γραμμή! Δεν ξέρω τι χειρισμό έκανε και το έβαλε σε μονή. Δεν έχω κάνει κανέναν χειρισμό και προφανώς δε θα έστελνα ποτέ τρένο πάνω σε τρένο.
Πρ. κυκλοφ. ΟΣΕ: Κοίταξε προφανώς, το πρώτο τρένο, όταν δόθηκε η αποκατάσταση ήταν με το 63. Που του είπαμε να πάει στη διπλή γραμμή. Ωραία;
Σταθμάρχης: Ναι.
Πρ. κυκλοφ. ΟΣΕ: Από το 63 και μετά, η γραμμή ήταν διπλή.
Σταθμάρχης: Αυτό σας λέω κι εγώ! Και έχουμε… Ποιο από τα τρία κύριε Δημήτρη; Αφού έχουμε και το 2597;
Πρ. κυκλοφ. ΟΣΕ: Αυτός έβαλε μέσα το 2597… Τι λέει η λογική τώρα. Και πρέπει να έφυγε αυτός αντίθετα από διαγώνιο.
Σταθμάρχης: Ναι τώρα όμως εγώ βρίσκομαι τέρμα εκτεθειμένη.
Πρ. κυκλοφ. ΟΣΕ: Ελένη δε θα είσαι τέρμα εκτεθειμένη. Θα βάλουν τα πράγματα κάτω και θα φανεί ποιος έχει κάνει το λάθος. Ότι μπερδεύεται η κατάσταση, μπερδεύεται.
Στο σημείο αυτό η σταθμάρχης φαίνεται να προβληματίζεται πολύ με τα όσα έγιναν εκείνο το βράδυ και αναρωτιέται ξανά και ξανά, αν θα βρεθεί εκτεθειμένη και αν θα χάσει τη δουλειά της.
Σταθμάρχης: Κύριε Δημήτρη, θα χάσω τη δουλειά μου;
Πρ. κυκλοφ. ΟΣΕ: Ελένη μου, αυτό είναι το λιγότερο. Αν σκοτώθηκαν άτομα, γίνεται χαμός μετά.
Σταθμάρχης: Λέτε να σκοτώθηκαν; Δε θέλω να το σκέφτομαι αυτό.
Ακούστε το ντοκουμέντο του ΣΚΑΪ: