Παρουσία πλήθους πιστών, τελέσθηκε με ιδιαίτερη κατάνυξη την Τρίτη, 11 Ιουλίου 2017 Ιερά Αγρυπνία προς τιμήν του Οσίου και Θεοφόρου Πατρός Παϊσίου του Αγιορείτου στον προαύλιο χώρο του Ναού του Αγίου Δημητρίου Aγρινίου.
Η Αγρυπνία τελέσθηκε υπαιθρίως, δίπλα στον πλάτανο όπου ο Άγιος Ιωάννης ο Βραχωρίτης μαρτύρησε. Κάτω από αυτόν τον πλάτανο, ο Όσιος Παΐσιος, ως στρατιώτης στο Αγρίνιο, καθόταν σχεδόν κάθε απόγευμα και προσευχόταν, όπως ο ίδιος πληροφορούσε προσκυνητές στο Άγιο Όρος που τον επισκέπτονταν, με καταγωγή από το Αγρίνιο.
Κατά την Αγρυπνία, εκτέθηκαν για προσκύνηση η εικόνα του Οσίου Παϊσίου, λείψανα του Αγίου Ιωάννη του Βραχωρίτη και του Οσίου Παϊσίου, καθώς και ένα αντικείμενο, δοσμένο από τον Όσιο Παΐσιο: τον Οκτώβριο του 1990, ο Γέροντας Παΐσιος είχε δώσει ως ευλογία βρασμένα κάστανα σε μια ομάδα φοιτητών που τον είχε επισκεφθεί. Ένας εκ των φοιτητών, ο οποίος τυγχάνει να είναι και ο ένας εκ των δύο Ιερέων που τέλεσαν την Αγρυπνία, φύλαξε το βρασμένο κάστανο που πήρε, το οποίο έως σήμερα, 27 χρόνια μετά, παραμένει κατά θαυμαστό τρόπο, αναλλοίωτο, ενώ ακούγεται ακόμη και ο καρπός μέσα σε αυτό. Έτσι, ακόμη και εκείνο το απλό γεγονός μαρτύρησε σε βάθος χρόνου, τη συνεχή παρουσία του Θεού, την οποία δυστυχώς κάποιοι, όχι μόνο την αρνούνται αλλά φθάνουν ακόμη και να εμπαίζουν.
Τα ανωτέρω αναφέρει σε ανακοίνωση του ο Ιερός Ναός Αγίου Δημητρίου Αγρινίου. Καθώς ωστόσο το γεγονός πως τέθηκε σε προσκύνημα ένα κάστανο προκάλεσε ποικίλες συζητήσεις , για αυτές τοποθετείται ο Ιερός Ναός στη συνέχεια της ανακοίνωσης η οποία αναφέρει:
Ο σκοπός που εκτέθηκε η ευλογία του Οσίου Παϊσίου, δεν είναι βεβαίως ειδωλολατρία αλλά τιμή στον Άγιο και ευλογία από αυτόν.
Όπως μας διδάσκει η Αγία Γραφή, ο Θεός αρνείται την ειδωλολατρία, αλλά σε πολλά χωρία ευλογεί εικόνες και σκεύη, ζητώντας από το λαό σεβασμό σε αυτά (όπως π.χ. στο βιβλίο Εξόδου στα κεφάλαια ΚΕ΄, 7-18 και ΚΣΤ΄, 1-3). Επίσης, η 7η Οικουμενική Σύνοδος, επικυρώνοντας τη θεολογία του Αγίου Ιωάννη του Δαμασκηνού, εκφράζει ως δόγμα της Πίστης μας την τιμή εικόνων και αντικειμένων Αγίων. Βεβαίως η προσκύνηση τους, δε σημαίνει ότι λατρεύουμε τις εικόνες ή τα αντικείμενα ως ύλη, ούτε βεβαίως ότι λατρεύουμε τους Αγίους ως θεούς. Αντίθετα, τιμούμε τον Άγιο που είτε εικονίζεται στις εικόνες είτε στον οποίο ανήκουν τα αντικείμενα, όπως π.χ. η Τιμία Ζώνη της Παναγίας μας, η Τιμία Εσθήτα της, ο μανδύας του Αγίου Δημητρίου κ.α.
Η προσκύνηση εικόνων, λειψάνων και αντικειμένων των Αγίων, μας προσφέρει τη χάρη του Αγίου Πνεύματος που είχαν οι Άγιοι, η οποία με τη σειρά της μας προσφέρεται είτε ως ευλογία και εσωτερική χαρά είτε ως προστασία είτε πολλές φορές ως θαύμα. Κάθε αντικείμενο λοιπών των Αγίων, έχει εμποτιστεί με τη χάρη του Αγίου Πνεύματος που είχαν και οι ίδιοι. Να θυμηθούμε:
– Τα ενδύματα του Χριστού, που θαυματουργούσαν με το να εξέρχεται δύναμη εξ αυτών, όπως στη θεραπεία της αιμορροούσας γυναικός.
– Το ραβδί του Μωυσή, που άνοιξε την Ερυθρά Θάλασσα.
– Το χάλκινο φίδι, με το οποίο, ως σύμβολο του Σταυρού, θεραπεύονταν οι Ισραηλίτες στην έρημο.
– Η λιτανεία της Κιβωτού της Διαθήκης, με την οποία έπεσαν τα τείχη της Ιεριχούς.
– Η ευλογία του κτήματος του Αββεδαρά με την Κιβωτό της Διαθήκης: κατά τη μεταφορά της Κιβωτού της Διαθήκης, ο Οζά που προσπάθησε να την ακουμπήσει, έπεσε στη γη νεκρός. Φοβούμενος ο Δαυίδ, άφησε την Κιβωτό στο κτήμα του Αββεδαρά, το οποίο, εξαιτίας της παρουσίας της Κιβωτού, απέδωσε πολλαπλάσια παραγωγή, όχι μόνο σε σχέση με προηγούμενα έτη αλλά και σε σχέση με παραπλήσια κτήματα. Εξαιτίας του γεγονότος αυτού, πραγματοποιούνται λιτανείες των εικόνων Αγίων (όπως π.χ. η λιτανεία της εικόνας του Αγίου Χριστοφόρου στο Αγρίνιο), αλλά και η περιφορά των Επιταφίων, ώστε από τα αγιασμένα αντικείμενα να έρθει ευλογία στην περιοχή που λιτανεύονται.
– Ρούχα Αγίων, τα οποία θαυματούργησαν πάνω σε ασθενείς θεραπεύοντάς τους, όπως ο μανδύας του Αγίου Δημητρίου. Υπάρχει πληθώρα αναφορών που συνόδευαν το μαρτύριο του Αγίου Δημητρίου στη Θεσσαλονίκη.
– Ακόμη και ο ίσκιος του Αποστόλου Πέτρου, όταν σκέπασε δαιμονισμένο, αυτός θεραπεύθηκε, όπως αναφέρεται στις Πράξεις των Αποστόλων. Έτσι, ακόμη και η σκιά του Αγίου, που δεν είναι καν ύλη αλλά απουσία φωτός, έκανε θαύματα.
Για τους λόγους αυτούς, προσκυνούμε τα λείψανα, τα αντικείμενα και τις εικόνες των Αγίων. Όχι γιατί τους λατρεύουμε ως θεούς, όπως κακόβουλα κάποιοι ισχυρίζονται και κατηγορούν τους Ορθόδοξους Χριστιανούς, αλλά για ευλογία και προστασία.
Ο Όσιος Παΐσιος έχει ιδιαιτέρως αγκαλιαστεί και αγαπηθεί από όλους τους Έλληνες όχι μόνο επειδή είναι σύγχρονός μας και πολλοί έχουν συνομιλήσει μαζί του αλλά και επειδή εκφράζει με το βίο και με το λόγο του τη Ρωμιοσύνη, την ενότητα δηλαδή του Ελληνισμού και της Ορθοδοξίας. Δυστυχώς ορισμένοι ενοχλούνται ακόμη και από τον πατριωτισμό που επέδειχνε ο Όσιος Παΐσιος, δήθεν θεωρώντας ότι ένας Άγιος δε δικαιούται να αγαπάει την πατρίδα του.
Ο Όσιος Παΐσιος εξέφρασε κατά το βίο του τις αξίες με τις οποίες ο λαός μας έχει γαλουχηθεί, ενώ χάρη σε αυτόν, πολλοί άνθρωποι αναβίωσαν τις αξίες αυτές μέσα στις οικογένειές τους. Για αυτό, κάποιοι, πολέμιοι της Ορθοδοξίας και του Ελληνισμού, διέδωσαν κάποιες φαιδρές ιστορίες για το πρόσωπό του, οι οποίες κατέρρευσαν όντας παντελώς ανυπόστατες. Άλλωστε, πρόσφατοι ψευδέστατοι σχολιασμοί με ύβρεις και ανιστόρητους χαρακτηρισμούς προς το πρόσωπο του Αγίου από συγκεκριμένους δημοσιογραφικούς κύκλους του Αγρινίου, εκφράζουν τη φασιστική και ολοκληρωτική ιδεολογία, η οποία οριστικά έχει ηττηθεί σε όλον τον κόσμο, με τη δύναμη του Σταυρού και του Ευαγγελίου. Οι σχολιασμοί αυτοί συνθλίβονται από την αλήθεια, την ιστορία και τη συνείδηση του πιστού Ελληνικού λαού, ο οποίος περιμένει την εκπλήρωση των προφητειών του Αγίου.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO
25 Σχόλια
Μετά από τέτοια συρροή θαυμάτων υπάρχουν ακόμα άπιστοι? Κι αυτό θαύμα είναι!
Εγώ έχω σε ένα κουτί τον ήχο της καμπάνας που πρωτοχτύπησε στην Αγιά Σοφιά και ένα πούπουλο από το φτερό του αρχάγγελου Μιχαήλ.
Όποιος δεν πιστεύει έχει δικαίωμα να το κάνει αυτό που κάνει γιατί βρίσκονται ακόμα στο σκοτάδι!!!!
Ο σκοταδισμός λοιπόν μπορεί να έρθει μέσα απ΄τις απόψεις γι αυτό θα πρέπει να θυμόμαστε τη φράση του Αριστοτέλη «Ο δίχως αρετή άνθρωπος είναι το πιο ανόσιο και το πιο βάρβαρο πλάσμα.»
Η Ορθοδοξία είναι βιωματική. Όποιος δεν την ζει μπορεί να λέει ότι θέλει
Γενικά μας περνάτε για ηλιθιους έτσι?
Είμαι ηλιθιος πιστεύω σε ότι βρω
Το ιδιο ακριβως συμβαινει και με την μαλακια Σωτηρη
Σύντομα και η μασημένη τσίχλα του Αγίου Παϊσιου για προσκύνημα στον ιερό ναό της γειτονιά σας….
Το Άγιο Όρος είναι γεμάτο καστανιες. Ο Γέροντας Παισιος από τα πολλά κάστανα που έτρωγε και από των ίσκιο των καστανιων ανεπνεε οξυγόνο και έπαιρνε πληρότητα και αγαλιαζονταν η ψυχή του. Και έλεγε τα μελλούμενα του κόσμου. Ο κακομοίρης ο εργάτης που δουλεύει στα καμίνια του εργοστασίου. Αυτούς γιατί δεν τους επισκέπτεστε και δε σκέφτεστε το μόχθο του εργάτη που στερείται το οξυγόνο των καστανιων του Αγίου Όρους. Τόσοι Έλληνες που αυτοκτονησαν από την πείνα γιατί δεν απευθυνθηκατε στο περιβάλλον αυτών των οικογενειών που αυτοκτονησαν από την μάστιγα των πολιτών που τους στέρησαν τον μόχθο και τον ιδρώτα τους. Παψτε να ιεροσυλιτε σε αυτόν τον Άγιο Ανθρωπο. Άμα δε μπορείτε να ελεησετε τους πεινασμένους του λαού μας, μαζέψτε τις φουντουκιες και καστανιες του Αγίου Όρους και μοιράζετε στους πεινασμενους αδελφούς πολίτες μας. Αρχιεπισκοπος Χριστόφορος Λα’ι’νακης.
Ως Όρθόδοξος Χριστιανός δεν λατρεύω και δεν προσκυνώ τα κτίσματα αλλά τον Κτίστην και Δημιουργὀ. Ουκ ελάτρευσαν την κτίσιν οι θεὀφρονες, αλλά τον Κτίσαντα.
Παραβρέθηκα στην κατανυκτικότατη αγρυπνία προς τιμήν του αγίου Παϊσίου , που έγινε στον άγιο Δημήτριο Αγρινίου την 11 η προς 12 η Ιουλίου,όπου πολλές εκατοντάδες πιστών, πολλοί νέοι, αρκετοί νέοι οικογενειάρχες με μικρά παιδιά έμειναν μέχρι το τέλος και πάρα πολλοί κοινώνησαν των Αχράντων Μυστηρίων.Η ατμόσφαιρα θύμιζε πρωτοχριστιανική εποχή,καθώς ο ιερέας πατήρ Κωνσταντίνος Καντάνης έχει καταφέρει να εμπνεύσει τους ενορίτες ώστε να συμμετέχουν σύσσωμοι σε κάθε κάλεσμά του ,ιεραποστολικό ή κοινωνικό.
Ως προς την επίμαχη τώρα ενέργεια του ιερέα να αναφερθεί στο κάστανο- δώρο του αγίου Παϊσίου και να μας καλέσει να το προσκυνήσουμε τιμητικά, θα ήθελα να διαβεβαιώσω τους δήθεν αγανακτισμένους,ότι με τη στοιχειώδη εκκλησιαστική παιδεία μας, όλοι οι παριστάμενοι πιστοί γνωρίζαμε πολύ καλά ότι αποδίδοντας απλώς, τιμή στο αντικείμενο αυτό δεν του αποδίδαμε λατρευτική προσκύνηση που ανήκει μόνο στο Θεό.Αυτά είναι εδώ και αιώνες λυμένα από την εκκλησία μας .Άλλωστε η απλή τιμητική προσκύνηση (υπόκλιση μπροστά σε κάτι ή και ασπασμός αυτού) είναι κάτι το σύνηθες και στον ευρύτερο κοινωνικό μας βίο, όπως για παράδειγμα το προσκύνημα εθνικών κειμηλίων και ιερών συμβόλων ή το λαϊκό προσκύνημα σε κηδευόμενους αδελφούς μας ,που μπορεί να είναι οικείοι μας, αλλά και πολιτικοί, καλλιτέχνες κ.λ.π.Εκεί, γιατί όλοι γνωρίζουμε ότι δεν προσφέρουμε λατρεία, ενώ εδώ μας σκανδαλίζει η τάχα μεσαιωνική ειδωλολατρική εκτροπή ενός ευλαβούς κληρικού; Πολύ κακό προς εντυπωσιασμό!
Εκ παραδρομής το προηγούμενο σχόλιο έφυγε χωρίς το όνομα συντάκτη
Ευτυχως που το καστανο ηταν βρασμενο και δεν ηταν ψημενο,γιατι τοτε θα προεκυπτε το ερωτημα ποιος το εβγαλε απο τη φωτια, αλλα ειναι βεβαιο οτι οι ρασσοφοροι κασταναδες υποτιμουν τη νοημοσυνη του ποιμνιου σε βαθμο ανεπιτρεπτο και τουτο γιατι ειναι βεβαιοι οτι νοημοσυνη το ποιμνιο δεν εχει. Και μια διευκινηση οι κασταναδες ειναι προσφιλεις.
Ειναι φρονιμο και συμφερον για τους ρασσοφορους κασταναδες, αφου ο σπορος ακουγεται μεσα στο καστανο, να το φυτεψουν και απο τη καστανια που σιγουρα θα φυτρωσει,θα παραγονται ΑΓΙΑ καστανα και…χρυσες ΔΟΥΛΙΕΣ……
Τις τελευταίες μέρες γράφονται πολλές ανακρίβειες. Προσωπικά παρακολούθησα την Ιερά Αγρυπνία και έχω δικαίωμα να εκφράζω άποψη.
Το περιβόητο κάστανο ΠΟΤΕ δεν υπήρξε εντός του Ιερού Ναού. ΠΟΤΕ δεν ζητήθηκε από κανέναν να το προσκυνήσει ή να το λατρέψει.
Τίποτα από όλα αυτά που γράφουν δεν ισχύει. ΜΕΤΑ την λήξη της Ιεράς Αγρυπνίας και ΕΚΤΟΣ του Ιερού Ναού, χωρίς ΚΑΜΙΑ άλλη προτροπή προς τους πιστούς, ανακοινώθηκε ότι αυτό είναι ένα ενθύμιο που δόθηκε ως ευλογία σε έναν φοιτητή πριν 27 χρόνια.
Αυτό είναι όλο και τίποτα περισσότερο. Κάποιοι νόμισαν πως βρήκαν την μεγάλη ευκαιρία να βλάψουν την Εκκλησία και έστησαν με ένα σωρό ανακρίβειες και ψέματα, ένα παραμύθι για δήθεν προσκύνηση του κάστανου, κάτι που ΠΟΤΕ δεν έγινε.
Δηλαδή σε λίγο θα μας πουν ότι είναι ειδωλολατρία να δείξουμε σε ένα φίλο μας έξω στο δρόμο ένα ενθύμιο που έχουμε από κάποιον Γέροντα του Αγίου Όρους.
Εκτός από αυτό, αυτός που έβγαλε αυτή την συκοφαντία στο face book ΔΕΝ ήταν παρών στην Ιερά Αγρυπνία, απλώς έριξε ένα “πυροτέχνημα” για να δημιουργήσει θόρυβο και ως γνωστόν οι φούσκες όταν σκάσουν κάνουν δυνατό κρότο αλλά είναι κενές περιεχομένου.
Αυτή είναι όλη η αλήθεια για το κάστανο.
Είναι λάθος να πιστεύουμε όλα όσα διαβάζουμε και πολύ περισσότερο αν αυτά δεν τα έχουμε διασταυρώσει από έγκυρες πηγές. – (Kosmas-Agrinio)
Εγώ πάντως θα ήθελα την γνώμη του Μητοπολίτη…
οχι τιποτα άλλο…απλά να δούμε που βρισκόμαστε…
Αγαπητέ, ο Μητροπολίτης μας όταν αυτός αποφασίσει θα μιλήσει, όμως κατά την ταπεινή μου γνώμη δεν υπάρχει λόγος γιατί όλα αυτά που έγραψαν οι λασπολόγοι, που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία, ΔΕΝ έγιναν ΠΟΤΕ.
Ποτέ δεν υπήρξε προσκύνηση στο κάστανο και αυτό το γνωρίζουμε όλοι όσοι βρεθήκαμε εκείνο το βράδυ στην Ιερά Αγρυπνία.
Τι να πουν δηλαδή;
Αμέσως εκατοντάδες πιστοί θα διαβεβαιώσουν ότι ποτέ δεν έγινε κάτι τέτοιο.
Δηλαδή, τι ζητάς, να μιλήσει ο Μητροπολίτης για ένα φανταστικό μύθευμα, που κάποιος (ένας είναι) έπλασε με την νοσηρή φαντασία του και κάποιοι άλλοι χωρίς να το εξακριβώσουν και να το διασταυρώσουν από έγκυρες πηγές, άνοιξαν το “στόμα” διάπλατα και το έφαγαν αμάσητο;
Αν ήταν έτσι, τότε δεν θα εμφανίζονταν κάποιος δημόσια (έστω ένας) με το ονοματεπώνυμό του για να δηλώσει ότι προσκύνησε και λάτρεψε το κάστανο;
Εγώ μπορώ να αποδείξω ότι αυτό δεν έγινε γιατί ανά πάσα στιγμή το λιγότερο χίλια (1000) άτομα, αυτόπτες μάρτυρες θα πουν πως ποτέ δεν έγιναν όλα αυτά για τα οποία μας κατηγορούν…αυτοί οι οποίοι ΔΕΝ ήταν καν παρόντες (!!!) στην Ιερά Αγρυπνία.
Έλεος πια!!! Ας ασκούμε λίγη διάκριση και ας το “ψάχνουμε” λίγο περισσότερο, γιατί πολλές ψευδείς ειδήσεις κυκλοφορούν από διάφορους ανώνυμους στο διαδίκτυο. – (Kosmas-Agrinio)
Η γνώμη μου είναι ότι το κάστανο δεν έχει απολύτως καμία σχέση, άλλες είναι οι αιτίες, το κάστανο ήταν μια αφορμή για κάποιους που δεν ανέχονται ότι ο π.Κωνσταντίνος Καντάνης έχει εμπνεύσει μέσα από τον λόγο του, το ήθος του, καθώς και το έργο του, όλο αυτόν τον κόσμο που αγκάλιασε την ενορία του Ι.Ν. Αγ. Δημητρίου Αγρινίου και βρίσκεται στο πλευρό του.
Το πρόβλημα των πολλών είναι ότι δεν μπορούν (ή δεν θέλουν κάποιοι) να εννοήσουν την τεράστια διαφορά μεταξύ της τιμητικής και της λατρευτικής προσκυνήσεως. Θα το πούμε άλλη μια φορά και όσες άλλες χρειαστεί μέχρι να το καταλάβουν.
Μόνο ο Τριαδικός Θεός, Ο Πατήρ, ο Υιός, και το Άγιο Πνεύμα, λατρεύονται με την απόλυτη έννοια του όρου. Ο Θεός λατρεύεται απόλυτα και σε καμία περίπτωση δεν αποδίδεται τέτοια τιμή και λατρεία στα κτίσματα. Τα κτίσματα, δηλαδή όλα όσα έχει δημιουργήσει ο Θεός, απαγορεύεται να τα λατρεύουμε όπως λατρεύουμε τον Θεό. Αν το κάναμε αυτό τότε θα ήμασταν ειδωλολάτρες.
Οι Άγιοι, τα Ιερά Λείψανα καθώς και οι Ιερές Εικόνες είναι άξια τιμής και προσκύνησης Τιμητικής ΟΧΙ Λατρευτικής γιατί η απόλυτη λατρεία αποδίδεται ΜΟΝΟ στον Θεό. Με πιο απλά λόγια, όταν φιλώ την φωτογραφία της μάνας μου το κάνω γιατί μου θυμίζει την μάνα μου, είναι σαν να φιλώ την μάνα μου, όχι το χαρτί της φωτογραφίας.
Αυτό δεν σημαίνει ότι έχω για Θεό την μάνα μου, ούτε ότι την λατρεύω όπως τον Θεό. Σημαίνει ότι την αγαπώ και κοιτάζοντας την φωτογραφία της είναι σαν να την έχω εκεί μπροστά μου.
Τόσο δύσκολο είναι να γίνει αντιληπτό; Αν μιλούσαμε σε αλλόθρησκους ίσως, όμως μιλάμε σε Ορθόδοξους Χριστιανούς και δεν θα έπρεπε να ήταν ανάγκη να εξηγούμε αυτά που γνωρίζουν και τα μικρά παιδιά. (Kosmas-Agrinio)
Το καστανο ρε αθεοφοβε δεν ηταν διπλα απο ιερα λειψανα? Οι γριες που μαζευτηκαν στο πανυγηρακι αυτο μαζι με τα λειψανα που προσκυνουσανε δεν προσκυνουσαν και το καστανο θελεις να πεις? Αν ο παπας που το ειχε και ηθελε να το δειξει ας ελεγε στους πιστους του οτι εχω ενα καστανο που καποτε μου το ειχε δωσει ο Παϊσιος και οχι να το βαζει σε περιοπτη θεση και μαλιστα διπλα απο αγια λειψανα. Αστα αυτά για τον παπα και για το εργο που προσφερει.Ολα για τα φραγκα γινοντε.Για ρωτα τος επιτροπους τι εσοδα ειχε εκεινο το βραδυ η εκκλησια.
https://www.facebook.com/Kosmas.gr/posts/1281876341921464
Πρώτον κύριε Κώστα, δεν σας επιτρέπω να με βρίζετε.
Και δεύτερον, για ποια Ιερά Λείψανα μιλάτε; Όχι δεν υπήρχε τίποτε άλλο δίπλα από την Ιερά Εικόνα του Αγίου Παϊσίου.
Σταματήστε πια τα ψέματα, σας λέω ότι ήμουν εκεί παρών την βραδιά της Ιεράς Αγρυπνίας. Όλα όσα λέτε είναι τελείως έξω από την πραγματικότητα.
Τώρα, αν κάποιος κάνει φωτομοντάζ μπορεί να δείξει έναν ελέφαντα να χορεύει ταγκό, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι είναι αλήθεια.
Σταματήστε να παραπλανάτε τον κόσμο την στιγμή που δεν έχετε περάσει ούτε έξω από την Εκκλησία τα τελευταία εκατό χρόνια.
Έλεος πια με την προπαγάνδα, δεν σας πιστεύει κανείς.
Ασχοληθείτε με κάτι πιο χρήσιμο.
Σταματήστε να εύχεστε να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα επειδή εσείς δεν μπορείτε να αποδείξετε ότι αξίζετε μια καλύτερη θέση.
(Kosmas-Agrinio)
Το σχόλιο δεν εξειδικεύεται στο κάστανο, διότι δεν ήμουν παρών, καίτοι υπάρχει και επίσημη ανακοίνωσις.
Εφημερίδα “Ορθόδοξος Τύπος” φύλλο 2144 16 Δεκεμβρίου 2016
Σε κύριο άρθρο, αρθρογράφος της, προτείνει με πρωτοσέλιδο πηχυαίο υπότιτλο: “Όταν μεταφέρεται Ιερόν Σέβασμα (Ι. Λείψανον ή Ι. Εικών) να μην υπάρχουν παγκάρια και ταμεία, τα δε κηρία να διανέμονται δωρεάν” .
Συμφωνούμε απολύτως. Διότι έχουμε γίνει περίγελως των σοβαρών ανθρώπων αλλά και των αθέων αφού όπως παρατίθενται τα καλαθάκια και τα πανεράκια για τα χαρτονομίσματα δίπλα στα μεταφερόμενα λείψανα (ενίοτε αμφιβόλου γνησιότητος) δίδεται η εντύπωσις Χριστεμπορίας των μεταφερομένων κειμηλίων κατά απόλυτη καταπάτηση του “δωρεάν ελάβετε, δωρεάν δώτε”. Στην αντίρρηση: Μα εθελοντικά προσφέρει ο λαός τα χρήματά του, η απάντηση είναι: Ο λαός είναι ακατήχητος. Δεν πωλείται και δεν αγοράζεται η χάρις και η ευλογία. Ας πάει σε άλλη στιγμή ο θρησκευόμενος λαός να δώσει την χρηματική προσφορά του στον Ναό όχι κατά την ώρα της προσκυνήσεως η οποία παρά τις επιχειρούμενες ωραιοποιήσεις, έχει καταντήσει για τα ακατήχητα πλήθη νεοειδωλολατρεία και λατρευτική προσκύνηση και όχι “τιμητική”. Το χειρότερο είναι πως ο θρησκευόμενος λαός εθίστηκε στο “υποκατάστατο”. Αντί να είναι γεμάτος ο Ναός και να συρρέουν οι πιστοί για τα Τίμια Δώρα, για το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας κατόπιν ιεράς εξομολογήσεως, μελέτης Αγίας Γραφής κηρύγματος Ευαγγελίου και Χριστιανικής ζωής, ο ναός ξεχειλίζει και σχηματίζονται ουρές, για ένα αντικείμενο, γνήσιο ή όχι, πάντως ασύγκριτα υποδεέστερο από το Σώμα και Αίμα Χριστού στο Άγιο Δισκοπότηρο. Θα μας εμέσει ο Θεός γιατί είμαστε Θεοεμπαίκτες.
Γιάννης Μαράκης
Αγαπητέ κ.Γιάννη Μαράκη, εφόσον το σχόλιό σας δεν αφορά το θέμα που δημιουργήθηκε για το κάστανο, τότε για ποιο λόγο σχολιάσατε;
Αναφερθήκατε σε ένα εντελώς άσχετο ζήτημα και μάλιστα χρησιμοποιήσατε ένα άρθρο του θεολόγου κ. Γεωργίου Παππά που δημοσιοποιήθηκε στην Εφημερίδα “Ορθόδοξος Τύπος” το οποίο δεν έχει απολύτως καμία σχέση με το θέμα μας.
Ξεχάσατε όμως να αναφέρετε πως στο άρθρο αυτό αναγράφεται το εξής:
«Πρέπει να τονίσουμε ότι τα όποια χρήματα συνάζει η Εκκλησία, πρέπει να τα χρησιμοποιή καλώς, τόσο για τον ευπρεπισμό των Ναών, Μονών και Ιδρυμάτων της, αλλά κυρίως προς ενίσχυσι και βοήθεια των ελαχίστων ενδεών και πτωχών, των πονεμένων και πεινασμένων αδελφών του Χριστού, που δυστυχώς στις μέρες των “Kατοχικών Μνημονείων” έχουν γίνει αμέτρητοι κρυπτόμενοι και φανερούμενοι».
Αγαπητέ κ.Γιάννη Μαράκη, αυτό ακριβώς πράττει ο π.Κωνσταντίνος Καντάνης στον Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου Αγρινίου, πράττει κατά την εντολή του Θεού στην Αγία Γραφή: «Δανείζει Θεώ ο ελεών πτωχόν» (Παροιμ. ΙΘ’ 17).
Αυτό παίρνει σάρκα και οστά μέσα από το έργο του π.Κωνσταντίνου Καντάνη μέσω των συσσιτίων και του κοινωνικού φροντιστηρίου τα οποία ο ίδιος δημιούργησε και συντηρεί με τον οβολό του πιστού λαού.
Διότι η ελεημοσύνη είναι αυτή η αρετή που θα μας χαρίσει την Βασιλεία των Ουρανών. Όποιος ελεεί τους φτωχούς δεν δίνει στους φτωχούς, δίνει στον Κύριο ημών Ιησού Χριστό. Διότι όλους αυτούς τους πτωχούς και αδύνατους τους θεωρεί «αδελφούς Του» (Ματθ. ΚΕ’ 40).
Ο Μέγας Βασίλειος, έλεγε χαρακτηριστικά ότι η κάθε πράξη αγάπης αποτελεί «σπέρμα της αιωνίου χαράς». Η ελεημοσύνη είναι «επουράνιος σπορά».
Όταν ενεργούμε στο πλαίσιο της ελεημοσύνης, είναι σαν να σπέρνουμε στον ουρανό για προσωπικό μας λογαριασμό. Και οπωσδήποτε, θα έλθει και ο ευλογημένος καιρός, οπότε θα φανούν οι πλούσιοι καρποί αυτής της πνευματικής σποράς. Θέλοντας και μη θα φτάσει η ώρα της συγκομιδής και των απολαύσεων του «κόπου της αγάπης» μας.
Ο Ιερός Χρυσόστομος, στην ΙΕ’ ομιλία του στην προς Ρωμαίους Επιστολή, αναφέρει πολύ χαρακτηριστικά: «Περιέρχομαι προσαιτών και ταις θύραις σου παριστάμενος προτείνω χείρα». Γυρίζω εγώ ο ίδιος ο Ιησούς ως ζητιάνος και στέκομαι στην πόρτα σου και απλώνω το χέρι μου.
Αλλά η ευλογημένη τούτη αρετή, εκτός των άλλων, φανερώνει ότι αυτή θα είναι ο ρυθμιστής της θέσεώς μας στην αιωνιότητα. Οι «ευλογημένοι του Πατρός», οι πιστοί δηλαδή που θα «κληρονομήσουν την ητοιμασμένην βασιλείαν από καταβολής κόσμου» (Ματθ. ΚΕ’ 34), θα είναι οι άνθρωποι της ελεημοσύνης.
Δηλαδή, αυτό για το οποίο αγωνιζόμαστε, τούτο που αποτελεί το βαθύτατο και ασίγαστο πόθο μας, εξαρτάται και από τη συγκεκριμένη αρετή.
Άλλωστε αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίον ο ίδιος ο Κύριος, στην επί του όρους ομιλία, μακαρίζει τους ανθρώπους που καλλιεργούν στην ψυχή τους, αυτή τη διάθεση. «Μακάριοι οι ελεήμονες, ότι αυτοί ελεηθήσονται» (Ματθ. Ε’ 7).
Ο προφήτης και βασιλέας Δαυίδ δια Αγίου Πνεύματος έγραψε: «Μακάριος ο συνιών επί πτωχών και πένητα. Εν ημέρα πονηρά, ρύσεται αυτόν ο Κύριος» (Ψαλμ. Μ’ 1 – 4).
Αγαπητέ κ.Γιάννη Μαράκη, για να σωθούμε και για να βρεθούμε στην επουράνιο βασιλεία Του Θεού δεν υπάρχει άλλος τρόπος να το πετύχουμε από το να ελεούμε τους φτωχούς, να δίνουμε χέρι βοηθείας στους αδύναμους και πονεμένους αδελφούς μας και σε όποιον άλλον μπορούμε, γιατί όταν το πράττουμε αυτό τότε έχουμε και τις άλλες αρετές της ταπεινοφροσύνης και της ευσπλαχνίας, με την βασίλισσα των αρετών που δεν είναι άλλη από την ΑΓΑΠΗ.
Ὁ μὴ ἀγαπῶν οὐκ ἔγνω τὸν θεόν· ὅτι ὁ θεὸς ἀγάπη ἐστίν.
Α’ ΙΩΑΝΝΟΥ δ’,8.
Να γιατί πολεμούν τον π.Κωνσταντίνο Καντάνη, γιατί έχει κάνει πράξη την Ορθόδοξη πίστη που μας παραδόθηκε από τους Αγίους Πατέρες και την Αγία Γραφή.
Όμως, για όλα αυτά δεν βρέθηκε κανείς να πει μια καλή κουβέντα αλλά όλοι πέσανε με τα “μούτρα” για να βγάλουν τα κόμπλεξ τους πάνω σε έναν άνθρωπο του Θεού που δεν έχει κάνει τίποτε άλλο στους συνανθρώπους του, παρά μόνο το καλό και όσα ο Χριστός και η Εκκλησία Του μας δίδαξε ότι πρέπει να κάνουμε για να δούμε Θεού Πρόσωπο.
Αγαπητέ κ.Γιάννη Μαράκη, όλα τα υπόλοιπα που γράφετε αποτελούν κενό γράμμα, ελάτε στον ΙΝ. Αγίου Δημητρίου Αγρινίου και στα συσσίτια στον Ι.Ν. Ευαγγελίστριας και θα δείτε με τα μάτια σας να γίνονται στην πράξη όσα η Ορθόδοξη Εκκλησία μας προτρέπει να κάνουμε. (Kosmas-Agrinio)
Η μηλιά αγιάζει με την χάρη της τον ιερό Ναό. – Ευλόγηση των Μήλων. Λιτανεύονται τα μήλα μέσα στο ναό και κατόπιν τοποθετούνται μπροστά στη θαυματουργό εικόνα στο ιερό θρονί της Αγίας Ειρήνης, διαβάζεται η ειδική ευχή και τα μήλα αγιάζονται. (ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ – VIDEO – ΟΡΘΟΔΟΞΕΣ ΠΗΓΕΣ)
https://www.facebook.com/Kosmas.gr/posts/1284581114984320
https://www.facebook.com/Kosmas.gr/posts/1284079271701171
Τό πουκάμισο τοῦ Ἁγίου Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ – Τιμητική Προσκύνηση του Ιερού Κειμηλίου. Δεν είναι Ιερά Εικόνα, δεν είναι Ιερά Λείψανα, όμως τιμητικά το προσκυνούν οι ευλαβείς πιστοί.
https://www.facebook.com/Kosmas.gr/posts/1284079271701171
(Kosmas-Agrinio)
Δηλαδη κ. Κοσμα,και εγω που εχω υφασμα απο την φανελα του Αγιου Παισιου,η οποια ειχε αμεση επαφη με σωμα του θα πρεπει να δημοσιευεται παντου….και μαλιστα σε πανηγυρις αγιων!!!και να προσκυναται μαζι με Αγια λειψανα…
Μπορει στην ουσια ολο αυτο να μην ειναι τοσο κακο,ομως μην ξεχναμε οτι ο κοσμος,και οι περισσοτεροι…ψαχνουν αφορμη για να δημιουργησουν θεματα”…..”και να διαστρευλωσουν γενικως τα πραγματα….
Την ευλογια αυτη,δεν την εδωσε ο Αγιος στον φοιτητη για να την δημοσιευει,την εδωσε για αυτον…απο αγαπη…ενα προσωπικο δωρο προς αυτον που δυστυχως σημερα μετα απο τοσα χρονια κοροιδευεται και χλευαζεται απο πολλους….κριμα!!!