Το Εσπερινό ΕΠΑ.Λ Αγρινίου, στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ KA 122 συμμετείχε στο επιμορφωτικό πρόγραμμα με τίτλο ”Intergrating Creativity and Innovation into Teaching ”( Ενσωματώνοντας τη Δημιουργικότητα και την Καινοτομία στη Διδασκαλία) το οποίο πραγματοποιήθηκε στη Φλωρεντία το χρονικό διάστημα από 29 Σεπτεμβρίου έως 6 Οκτωβρίου 2024.
Η σχετική ανακοίνωση του σχολείου αναφέρει:
«Η παρούσα δραστηριότητα αποτελεί τη 2η από τις τρεις ροές στις οποίες πήρε μέρος το Σχολείο μας με σκοπό την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του, ώστε όχι μόνο να διευκολυνθεί και να αναβαθμιστεί το έργο τους και να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις προκλήσεις της σύγχρονης σχολικής πραγματικότητας, αλλά και να προάγουν αυτή τη δημιουργικότητα στην τάξη.
Ο στόχος της κινητικότητας Erasmus+ είναι η προώθηση της δημιουργικότητας στο σχολείο, γιατί κρίνεται χρήσιμο οι μαθητές μας να αναπτύξουν, μέσα σε μια εποχή καταιγιστικών εξελίξεων, δεξιότητες ζωής μέσα από τη δημιουργία για να μπορέσουν να αντιμετωπίζουν την όποια αλλαγή και να προσαρμόζονται σε αυτή.
Η εισαγωγή της δημιουργικότητας γίνεται με την ενσωμάτωση εργαλείων Τ.Π.Ε. και τεχνητής νοημοσύνης στην τάξη (όπως τα Canva, Diffit, Mentimeter, Genially, ChatGPT κ.α.) ώστε με καινοτόμους και δημιουργικούς τρόπους να προάγεται η διαδικασία της μάθησης. Δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην αξία της συνεργατικότητας και της ομαδικής εργασίας των μαθητών η οποία προωθείται μέσα από δημιουργικούς τρόπους και στρατηγικές. Στα παραπάνω εργαλεία και στις μεθόδους προώθησης της δημιουργικότητας έγινε πρακτική εξάσκηση και ανταλλάχθηκαν απόψεις για το πως αυτά μπορούν να ενσωματωθούν στο αναλυτικό πρόγραμμα των σχολείων.
Στην επιμόρφωση που πραγματοποιήθηκε στη Φλωρεντία συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από την Πορτογαλία, τη Σλοβενία, τη Σλοβακία ενώ από το σχολείο μας συμμετείχαν οι εξής καθηγητές:
-Αγγελή Φωτεινή
-Κάππας Σπυρίδων
-Καρανίκας Σωτήριος
-Τσουκαλής Δημήτριος
Όλοι οι συμμετέχοντες στην επιμόρφωση στη Φλωρεντία είχαν την ευκαιρία για αλληλεπίδραση μέσα από γεμάτες κίνητρα δραστηριότητες που προκαλούσαν τη μνήμη, το συναίσθημα και την εμπειρία. Επίσης δόθηκε στους εκπαιδευτικούς η δυνατότητα για εφαρμογή των νεοαποκτηθέντων γνώσεων πάνω στο αντικείμενο μας ο καθένας μας ξεχωριστά.
Η επιμορφωτική δράση αυτή καθ’ εαυτή αλλά και η πόλη της Φλωρεντίας με την πλούσια πολιτιστική και ιστορική της κληρονομιά αποτέλεσαν ένα συνδυασμό εμπειριών μοναδικών αλλά και ισχυρό κίνητρο για περαιτέρω εφαρμογή και διάχυση τους».