Ηταινία Άρπα Colla, μαζί με το Λούφα και παραλλαγή από τελούν δύο από τις πιο εμβληματικές ταινίες του νέου ελληνικού κινηματογράφου, δύο ταινίες του Νίκου Περάκη σταθμός στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά που έφευγε από τις νόρμες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου των 50s-60s-70s και ασχολούταν με σύγχρονα θέματα ή με παλαιότερα αλλά με σύγχρονη σατιρική ματιά.
Η ταινία είναι παραγωγής Ελληνικής και Δυτικής Γερμανίας γι’ αυτό έχει εναλλακτικό τίτλο Zwei verruckte kinovogel. Η γλώσσα αυτής, Ελληνική και Αγγλική. Θα περίμενε κανείς ότι σε μία τέτοια παραγωγή όλα θα ήταν τέλεια, τίποτα δε θα είχε ξεφύγει από τον τεχνικό και καλλιτεχνικό έλεγχο. Ποτέ όμως δεν μπορεί κανείς να είναι σίγουρος ότι κάποιο λάθος δε θα περάσει στην τελική κόπια προβολής.
Αυτό συνέβη και με το Άρπα Colla τουλάχιστον σε ένα πολύ χτυπητό σημείο, μίας πολύ εμβληματικής σκηνής τη ταινίας. Στη σκηνή μεταξύ άλλων εμφανίζονται οι Δημήτρης Πιατάς , Μίμης Χρυσομάλλης , Ηλίας Λογοθέτης, Νίκος Καλογερόπουλος και διαδραματίζεται σε μία παραλία, τοποθετημένη στη διάρκεια του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου.
Οι ηθοποιοί φορούν ρούχα εποχής, εμφανίζονται στρατιωτικές σημαίες του Τρίτου Ράιχ με τη σβάστικα αλλά ένα πλάνο στο βάθος της σκηνής, μέσα στη θάλασσα ξέφυγε από τους μοντέρ, τους οπερατέρ και τελικά πρόδωσε την πραγματική εποχή που γυρίζεται η σκηνή.
Ένα σύγχρονο ταχύπλοο φαίνεται στο 34ο δευτερόλεπτο του παρακάτω βίντεο, να περνάει όχι μόνο από το πλάνο αλλά να περνάει και τον έλεγχο του μοντάζ. Φυσικά μιλάμε για σινεμά όπου δεν υπάρχουν πολυκάμερα γυρίσματα σε όλες τις σκηνές για να επιλεχθεί άλλο πλάνο αλλά ούτε και μπάτζετ για να γίνουν συμπληρωματικά γυρίσματα αν ένα τέτοιο λάθος υποπέσει στην αντίληψη του μοντέρ.
Δεν γνωρίζει κανείς αν η τελική σκηνή ήταν συνειδητή επιλογή της παραγωγής να μην κοπεί γιατί δεν υπήρχε εναλλακτική λύση ή αν τελικά ξέφυγε από τόσα μάτια ή αν ακόμα και αν θεωρήθηκε ασήμαντο το λάθος και πολύ πιο κοστοβόρα η διόρθωσή του.
H, κατά τα άλλα, σπουδαία αυτή ταινία, προβάλλεται αυτές τις ημέρες και από το ERTflix και προτείνεται ανεπιφύλακτα σε όποιον δεν την έχει δει μέχρι σήμερα.