Κυριακή, Ιανουάριος 20, 2019

Το νέο σύστημα μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών

To υπουργείο  Παιδείας γνωστοποίησε το νέο σύστημα μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών, το οποίο θα βασίζεται σε τρία κριτήρια που σχετίζονται  με την προϋπηρεσία των αναπληρωτών, με ακαδημαϊκά και κοινωνικά κριτήρια .

To υπουργείο την ώρα που έκανε τις ανακοινώσεις επέλεξε να επιτεθεί στους εκπροσώπους δασκάλων και καθηγητών επειδή δεν παρέστησαν στη συνάντηση που είχε ζητήσει ο Κώστας Γαβρόγλου ώστε να τους ενημερώσει για το νέο σύστημα διορισμών.

Μέσω ανακοίνωσης που εξέδωσε το υπουργείο, αναφέρεται ότι «η άρνησή τους να προσέλθουν στη σημερινή συνάντηση για ένα τόσο σοβαρό θέμα, μετά από δέκα χρόνια αδιοριστίας, που αφορά την εκπαιδευτική κοινότητα (μονίμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς) αλλά και τις χιλιάδες των αδιόριστων εκπαιδευτικών προκαλεί πολλά ερωτηματικά.

Μήπως οι συνδικαλιστικές ηγεσίες δεν επιθυμούν να προχωρήσουν οι 15.000 διορισμοί;», ρωτάει το υπουργείο. Νωρίτερα πάντως, οι εκπαιδευτικοί είχαν καταγγείλει την τακτική Γαβρόγλου  επισημαίνοντας ότι «λίγες μόλις ώρες πριν από την πραγματοποίηση της κινητοποίησης της Δ.Ο.Ε. και της Ο.Λ.Μ.Ε. ενάντια στους σχεδιασμούς του Υπουργείου Παιδείας και της Κυβέρνησης για το σύστημα διορισμών (σ.σ έχει προγραμματιστεί για τη μία το μεσημέρι), οι επικοινωνιακοί τους τακτικισμοί  έφτασαν μέχρι του σημείου του εμπαιγμού των εκπαιδευτικών και της απαξιωτικής αντιμετώπισης των κινητοποιήσεών τους».

Το σχέδιο για διορισμούς δασκάλων-καθηγητών

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας, οι προσλήψεις 15.000 εκπαιδευτικών που προγραμματίζει η κυβέρνηση σε βάθος τριετίας, θα γίνουν βάσει τριών κριτηρίων:

  • προϋπηρεσία αναπληρωτών έως και τους 120 μήνες,
  • ακαδημαϊκά προσόντα,
  • κοινωνικά κριτήρια (τέκνα, αναπηρία).

Το προτεινόμενο σύστημα μοριοδότησης, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας επιδιώκει:

α) να αξιοποιηθεί η πολύτιμη εκπαιδευτική εμπειρία των αναπληρωτών εκπαιδευτικών με στόχο την απορρόφηση μεγάλου μέρους όσων για χρόνια στηρίζουν το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα και ταυτόχρονα,

β) να μην αποκλείονται από ουσιαστική διεκδίκηση των προκηρυγμένων θέσεων  νέοι εκπαιδευτικοί με μικρή ή χωρίς προϋπηρεσία αλλά με αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα.

 Η μοριοδότηση για τα ακαδημαϊκά προσόντα

Διδακτορικό δίπλωμα: σαράντα (40) μονάδες.
Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ενός (1) τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους: είκοσι (20) μονάδες.
Δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ενός (1) τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους: επτά (7) μονάδες
Δεύτερο πτυχίο: δεκαέξι (16) μονάδες
Ο βαθμός του πτυχίου έως είκοσι μία (21) μονάδες και ως εξής: για πτυχία με χαρακτηρισμό «Καλώς» επτά (7) μονάδες, με χαρακτηρισμό «Λίαν Καλώς» δεκατέσσερις (14) μονάδες και με χαρακτηρισμό «Άριστα» είκοσι μία (21) μονάδες.
Γνώση μιας (1) ξένης γλώσσας:
Άριστη γνώση: οχτώ (8) μονάδες.
Πολύ καλή γνώση: έξι  (6 μονάδες).
Καλή γνώση: τέσσερις (4)μονάδες.
Σε περίπτωση κατοχής περισσοτέρων τίτλων μοριοδοτείται μόνο ο ανώτερος.

Πιστοποιημένη γνώση χειρισμού ηλεκτρονικού υπολογιστή Α΄ επιπέδου (ενότητες Επεξεργασία Κειμένου, Υπολογιστικά Φύλλα και Υπηρεσίες Διαδικτύου) :  τέσσερις (4) μονάδες.
Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης από Α.Ε.Ι διάρκειας τουλάχιστον τριακοσίων (300) ωρών: τέσσερις (4) μονάδες.
Το ανώτατο συνολικό όριο μονάδων από τα ακαδημαϊκά προσόντα είναι 120 μονάδες.

Εκπαιδευτική προϋπηρεσία

Αναφορικά με την εκπαιδευτική προϋπηρεσία, δίνεται  μία  (1) μονάδα ανά μήνα πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας και μέχρι τους 120 μήνες, εκατόν είκοσι (120) μονάδες.
Το ανώτατο συνολικό όριο μονάδων από προϋπηρεσία είναι 120 μονάδες.

 Κοινωνικά κριτήρια

Αριθμός τέκνων
Μόνιμη αναπηρία 67% και άνω του υποψηφίου, ή του/της συζύγου ή τέκνο

Υποχρεωτική δίχρονη προσχολική εκπαίδευση

Το υπουργείο Παιδείας αναφέρεται και στη θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης ή αλλιώς η θεσμοθέτηση του δικαιώματος πρόσβασης όλων των παιδιών 4-6 ετών στο δημόσιο νηπιαγωγείο, αποτελεί πολιτική απόφαση στήριξης και ενίσχυσης τόσο της δημόσιας εκπαίδευσης όσο και του εισοδήματος της οικογένειας.

Η δέσμευση θέσεων στους παιδικούς σταθμούς από παιδιά ηλικίας 4-5 ετών, αναφέρει το υπουργείο,  τα οποία παρέμεναν εκτός εκπαιδευτικού συστήματος και ο συνακόλουθος αποκλεισμός μικρότερων παιδιών 0-4 ετών από τις δομές αγωγής και φροντίδας, δημιούργησε ένα φαύλο κύκλο αποκλεισμών.

Η υποχρεωτική φοίτηση των προνηπίων (ηλικίας 4-5 ετών) στο νηπιαγωγείο απελευθερώνει θέσεις στους παιδικούς σταθμούς για τα μικρότερα παιδιά και κυρίως τα βρέφη που, κατά κανόνα, αποκλείονται από τις δομές κοινωνικής πρόνοιας και φροντίδας  λόγω έλλειψης θέσεων.

Ως προς την υλοποίηση της θεσμοθέτησης της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης, εντός τριετίας 2018-21, τα συναρμόδια υπουργεία  (Εσωτερικών, Υποδομών και Παιδείας) θα καταθέσουν, εντός του Ιανουαρίου, ολοκληρωμένο σχεδιασμό αντιμετώπισης του συνόλου των αναγκών  στη σχολική στέγη για τη Δίχρονη Προσχολική Εκπαίδευση στο σύνολο της χώρας (περίπου 650 νέες αίθουσες Νηπιαγωγείου).

Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα σε νηπιαγωγείο-δημοτικό

Το υπουργείο ανακοίνωσε ακόμη, τη μείωση του μέγιστου αριθμού μαθητών ανά τμήμα από τους 25 μαθητές που είναι σήμερα στους 22 μαθητές, με σταδιακή εφαρμογή του μέτρου εκκινώντας από το σχολικό έτος 2019-2020 για το Νηπιαγωγείο και την Α΄ Δημοτικού.

Το υπουργείο στην αναλυτική ενημέρωση του, αναφέρεται και στη νέα ρύθμιση που θα έρθει άμεσα για ψήφιση στη Βουλή που αφορά στο περιεχόμενο σπουδών της Γ΄ Λυκείου, καθώς και τη δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης, μόνο με το απολυτήριο, για κάποια Τμήματα Ανωτάτων Σχολών. Επίσης θα προβλέπεται η σταδιακή μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα σε 25 στα ημερήσια και σε 22 στα εσπερινά Λύκεια. Η μείωση θα αρχίσει από την Γ΄ Λυκείου το σχολικό έτος 2019-2020.

 

Θέματα που ενδιαφέρουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.