Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου, 2020

Yγιεινό φαγητό εκτός σπιτιού

ap-ygieino-fagito1

Γράφει η Νόρα Καρατσικάκη- Βλάμη

MSc Κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος, Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου,Μέλος Πανελληνίου Συλλόγου Διαιτολόγων

Το καλοκαίρι έχει μπει πλέον και επίσημα. Αναπόφευκτα μικροί και μεγάλοι χαλαρώνουμε λίγο με συνέπεια οι προτάσεις για κάποια έξοδο σε κάποιο μεζεδοπωλείο ή ταβερνάκι είτε σε παραλία, συνεχώς να πληθαίνουν. Το φαγητό με φίλους είναι άλλωστε και μια από τις απολαύσεις του Έλληνα, όμως συχνά η νοστιμιά, η μεγάλη ποικιλία στις επιλογές φαγητού, αλλά και η νοοτροπία μας οδηγούν σε υπερκατανάλωση. Είναι κατά συνέπεια σημαντικό να γνωρίζουμε τι πρέπει να επιλέγουμε όταν είμαστε εκτός σπιτιού, ώστε η πρόσληψη φαγητού να μην οδηγήσει απαραίτητα και στην πρόσληψη βάρους. Παρακάτω παρατίθενται μερικές πρακτικές συμβουλές για να σας βοηθήσουν…

  • Οι επιλογές των ορεκτικών συνήθως έχουν αρκετές θερμίδες και λιπαρά γι’ αυτό μην τα χρησιμοποιήσετε για να χορτάσετε, απλά δοκιμάστε.
  • Προσπαθήστε να αποφύγετε τα τυριά και τα τηγανιτά ορεκτικά.
  • Ζητήστε το ψωμί να μην έχει λάδι αν είναι ψημένο
  • Ελαφριά επιλογή σαλάτας αποτελούν τα βραστά κολοκυθάκια ή τα βλίτα και η αγγουροντομάτα.
  • Aν το κυρίως πιάτο σας είναι ένα μια επιλογή πλούσια σε θερμίδες ή λιπαρά όπως ο μουσακάς, το παστίτσιο ή κάποιο σουφλέ συνδυάστε το μόνο με σαλάτα
  • Αν έχετε πάρει ορεκτικά προτιμήστε ψητό ψάρι ή κοτόπουλο ή μπριζόλα.
  • Σαν συνοδεία στα ψητά αντί για τηγανιτές πατάτες ζητήστε βραστά λαχανικά, βραστή πατάτα ή ρύζι.
  • Αν γενικά προτιμάτε τα ορεκτικά, μοιραστείτε το κυρίως πιάτο σας με άλλο ένα άτομο.
  • Ξεκινήστε με 1 ποτήρι νερό και περιμένετε να έρθουν τα φαγητά για να πιείτε 1-2 ποτηράκια κρασί ή 1 ποτήρι μπύρα ή ούζο.
  • Προσπαθήστε το προηγούμενο ή το επόμενο γεύμα από το γεύμα στην ταβέρνα να είναι κάτι ελαφρύ όπως κάποια σαλάτα με τόνο ή κοτόπουλο, γιαούρτι με φρούτα, τοστ ή αραβική πίτα με γαλοπούλας, τυρί και λαχανικά.
  • Μην ξεχνάτε τα ενδιάμεσα γεύματα όπως το δεκατιανό ή το απογευματινό γιατί θα κρατήσουν ψηλά τα επίπεδα της ενέργειάς σας και θα ρυθμίσετε καλύτερα την όρεξή σας κατά την διάρκεια της ημέρας.
  • Ιδανικές επιλογές είναι τα φρέσκα ή αποξηραμένα φρούτα, οι ανάλατοι ξηροί καρποί και το άπαχο γάλα ή γιαούρτι.
  • Εκμεταλλευτείτε τις ευκαιρίες για κίνηση που προσφέρονται

Προτάσεις για γεύματα εκτός σπιτιού

Ψάρι ψητό – Φιλέτο σολωμού

Ρύζι ή πατάτες ψητές ή λαχανικά

Σαλάτα εποχής

Φιλέτο κοτόπουλο ή γαλοπούλας

Σπαγγέτι με σάλτσα ντομάτας ή πέστο ή αραμπιάτα με λαχανικά

Πίτσα με τυρί, γαλοπούλα, λαχανικά ή μόνο με λαχανικά

Σουβλάκι με αλάδωτη πίτα, καλαμάκι κοτόπουλο, λαχανικά, τζατζίκι ή τυροκαυτερή

Κινέζικο κοτόπουλο (όχι τηγανιτό) με λαχανικά

Θέματα που ενδιαφέρουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.