Υπόμνημα στον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κ. Κωνσταντίνο Χατζηδάκη και στην Υφυπουργό Πρόνοιας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης κ. Δόμνα Μαρία Μιχαηλίδου κατέθεσε ο Σύλλογος Πολυτέκνων Αγρινίου και Περιχώρων για την εξεύρεση θέσεων βρεφών, στις Μονάδες Φύλαξης, Προσχολικής Αγωγής και Διαπαιδαγώγησης (ΜΦΠΑΔ).
Το υπόμνημα κοινοποιείται στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, τον Αρχηγό Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, τους Αρχηγούς κομμάτων Ελάσσονος Αντιπολίτευσης, τους Βουλευτές Ν.Αιτ/νιας, τα Μ.Μ.Ε και την Ανωτάτη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος.Αναλυτικά:
Κύριε Υπουργέ,
Σας αποστέλλουμε ΥΠΟΜΝΗΜΑ, σχετικό με το πρόβλημα της εξεύρεσης θέσεων βρεφών, στις Μονάδες Φύλαξης, Προσχολικής Αγωγής και Διαπαιδαγώγησης (ΜΦΠΑΔ), με την ΠΡΟΤΑΣΗ της διορθωτικής μεταβολής και προσαρμογής του ανωτάτου ορίου της ηλικίας των βρεφών στα 2 έτη, σύμφωνα με τα επιστημονικά πρότυπα, ώστε να δοθεί επιτέλους ΑΜΕΣΗ, και χωρίς οικονομική επιβάρυνση για το Κράτος, λύση προς όφελος των παιδιών και των γονέων όλης της χώρας.
Eυελπιστούμε στην υλοποίηση των προτάσεών μας, οι οποίες τεκμηριώνονται με αδιάσειστα στοιχεία, για το εξόχως σοβαρό αυτό θέμα, που συνδέεται άμεσα με το Δημογραφικό πρόβλημα και αφορά την στήριξη των νέων οικογενειών και την τεκνογονία .
Διατελούμε μετά τιμής
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος Ο Γεν Γραμματέας
Δημήτριος Ντάουλας Νικόλαος Γυφτάκης
Το υπόμνημα:
ΘΕΜΑ: «Διορθωτική Μεταβολή, και Προσαρμογή στα Επιστημονικά Πρότυπα, του Ορίου Ηλικίας των Βρεφών που Φιλοξενούνται στις Μονάδες Φύλαξης Προσχολικής Αγωγής και Διαπαιδαγώγησης (ΜΦΠΑΔ)»
ΣΧΕΤ: Η αρ.11828/293/04-04-2017 (ΦΕΚ 1157 τ. Β’) Απόφαση
Τα τελευταία χρόνια πολλοί γονείς διαμαρτύρονται συχνά – πυκνά στο Σύλλογό μας, ο οποίος εκπροσωπεί περίπου 3.500 πολύτεκνες οικογένειες, ότι ΔΕΝ ΕΥΡΙΣΚΟΥΝ θέσεις σε Βρεφικούς Σταθμούς για το παιδί τους, παρόλο που η πολιτεία τους έχει χορηγήσει το σχετικό Voucher, στα πλαίσια του προγράμματος «Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής». Έτσι και το Voucherγια βρέφη αποδεικνύεται γραμμάτιο κενό, χωρίς αντίκρυσμα, και τα παιδιά μένουν χωρίς την προσχολική φροντίδα και διαπαιδαγώγηση, αφού οι ελάχιστες θέσεις βρεφών στους Βρεφικούς Σταθμούς έχουν ήδη «καλυφθεί», πριν εκδοθεί η προκήρυξη, λόγω της υψηλής ζήτησης.
Ωστόσο, αντιμετωπίζοντας καθημερινά το μέγιστο για κάθε νέα οικογένεια πρόβλημα, με τη βοήθεια και του Νομικού μας Συμβούλου, διερευνήσαμε εκ καθήκοντος το πρόβλημα, προσπαθώντας να εντοπίσουμε τις αιτίες,επειδή λειτουργούμε ως μη Κερδοσκοπικό Σωματείο, ηθικής, τουλάχιστον, υποστήριξης των οικογενειών και ιδίως των πολυτέκνων, προτείνουμε δε λύσεις προς όφελος των ενδιαφερομένων και εν τέλει της ίδιας της ελληνικής κοινωνίας, η οποία απειλείται ευθέως με πληθυσμιακή συρρίκνωση, αλλοίωση της ταυτότητάς της και απομείωση της ελληνικότητάς της, καθώς τα προβλήματα, όπως το περιγραφόμενο, λειτουργών ως αντικίνητρα αύξησης των μελών των νεαρών ελληνικών οικογενειών, τη στιγμή που το δημογραφικό πρόβλημα γιγαντώνεται.
Το πρόβλημα, όπως ενημερωθήκαμε, εντοπίζεται κυρίως στις ιδιωτικές Μονάδες Φύλαξης Προσχολικής Αγωγής και Διαπαιδαγώγησης (ΜΦΠΑΔ), οι οποίες, επειδή ΔΕΝ ΑΡΚΟΥΝ ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΔΟΜΕΣ, καλούνται να καλύψουν μεγάλο μέρος της ζήτησης θέσεων φιλοξενίας και φροντίδας νηπίων και βρεφών.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Ως γνωστό, σύμφωνα με τα διεθνώς αποδεκτά πρότυπα και τις επιστημονικές παραδοχές, ως ΒΡΕΦΗ χαρακτηρίζονται οι άνθρωποι μέχρι την ηλικία των δύο (2) ετών.
Α)ΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΜΦΠΑΔ: Οι υφιστάμενες Δημόσιες Δημοτικές Δομές είναι ολίγες σε σχέση με τη ζήτηση, πολλές δε από αυτές δεν στεγάζονται σε σύγχρονα και ευρύχωρα κτίρια, δομημένα σύμφωνα με τις σύγχρονες απαιτήσεις και προδιαγραφές. Έτσι οι θέσεις για βρέφη είναι πολύ περιορισμένες, χωρίς άμεση προοπτική δημιουργίας περισσοτέρων θέσεων για βρέφη, καθώς οι κτιριοδομικές απαιτήσεις καθιστούν δυσχερή την ίδρυση νέων Βρεφικών Σταθμών από τους Δήμους. Έτσι, κάθε χρόνο οι Δημοτικοί Σταθμοί, κυρίως οι Βρεφικοί αλλά και οι Παιδικοί, με την έναρξη των διαδικασιών των εγγραφών γεμίζουν ΑΜΕΣΩΣ, πριν λήξει η προθεσμία εγγραφών.
Β)ΟΙ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΜΦΠΑΔ: Επειδή οι υφιστάμενες Δημόσιες Δομές, όπως ήδη τονίσθηκε, δεν επαρκούν, η Ελληνική Πολιτεία, αναγνωρίζοντας τη δυνατότητα των ιδιωτών να επενδύσουν και να συμβάλλουν στην παροχή προσχολικής φροντίδας και αγωγής, θεσμοθέτησε τη δυνατότητα και καθόρισε το πλαίσιο ίδρυσης και λειτουργίας ιδιωτικών ΜΦΠΑΔ.
Υπ’ αυτό το πρίσμα διαπιστώσαμε και καταγράψαμε τα ακόλουθα:
Με την ΥΑ 16338/1970 απόφαση του τότε Υπουργείου Κοινωνικών Υπηρεσιών καθορίστηκαν οι όροι και οι προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας των Μονάδων Φροντίδας, Προσχολικής Αγωγής και Διαπαιδαγώγησης (ΜΦΠΑΔ).
Με την ως άνω ΥΑ16338/1970 παραχωρήθηκε στις, διαφόρων βαθμίδων, ΜΦΠΑΔ η δυνατότητα παροχής φροντίδας και προσχολικής αγωγής σε παιδιά ηλικίας από 2 μηνών μέχρι 5,5 ετών, (ηλικία εγγραφής τους στην υποχρεωτική εκπαίδευση). Μάλιστα, ως προς τους φορείς της αγωγής τους, τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας κατανεμήθηκαν περίπου ισομερώς, ΤΟΤΕ, στις ΜΦΠΑΔ, διακρινόμενα σε δύο ομάδες, ήτοι: α’ ομάδα σε 2 μήνες έως 2,5 έτη, και β’ ομάδα σε 2,5 έτη έως 5,5 έτη ΤΟΤΕ.
Εξάλλου, οι ΜΦΠΑΔ διακρίθηκαν σε τρεις(3) κατηγορίες, ανάλογα με την ηλικία των παιδιών, ως εξής: α) Βρεφικοί σταθμοί για βρέφη από 2 μηνών μέχρι 2,5 ετών (σημειωτέον ότι, τα διεθνή επιστημονικά πρότυπα – standardsορίζουν ως βρέφη την ηλικία μέχρι 2 ετών, όπερ σημαίνει ότι οι Βρεφικοί Σταθμοί πριμοδοτήθηκαν εξαρχής σε ηλικιακό επίπεδο και με παιδιά που δεν είναι βρέφη, επειδή τότε οι Παιδικοί Σταθμοί δεν είχαν πρόβλημα πληρότητας και βιωσιμότητας, αφού είχαν την άνεση της φιλοξενίας παιδιών μέχρι 5,5 ετών. ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η ενίσχυση των Βρεφικών Σταθμών ΤΟΤΕ, με παιδιά που ξεπερνούν τα δύο (2) έτη (και δεν είναι βρέφη), έγινε, επειδή σύμφωνα με τις κρατούσες κοινωνικές αντιλήψεις και τις συνακόλουθες αναστολές δεν παραδίδονταν πολλά βρέφη, ολίγων μηνών, στους βρεφικούς σταθμούς, οι οποίοι δύσκολα θα ήταν βιώσιμοι, αφού πολλές θέσεις θα έμεναν κενές. Γι’ αυτό και η Πολιτεία έδωσε τη δυνατότητα στους βρεφικούς σταθμούς να εγγράφουν και νήπια ηλικίας από 2 ετών μέχρι 2,5 ετών, ώστε να υπάρχει πληρότητα, παρόλο που γνώριζε ότι αυτά τα παιδιά δεν είναι βρέφη.
β) Παιδικοί σταθμοί για νήπια από 2,5 ετών μέχρι 5,5 ετών, ηλικία εγγραφής, ΤΟΤΕ, στην υποχρεωτική εκπαίδευση.
γ) Βρεφονηπιακοί σταθμοί (συνδυασμός των α και β) για βρέφη και νήπια από 2 μηνών μέχρι 5,5 ετών, ηλικία εγγραφής στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Αυτά τα δεδομένα συνέχισαν να ισχύουν και με την ΥΑ Π2Β /οικ. 2808/1997(ΦΕΚ 645/31/07/1997 τεύχ. Β’).
Με αυτά λοιπόν τα δεδομένα και κυρίως με το ηλικιακό εύρος 2 μήνες – 5,5 έτη, δημιουργήθηκε η τόσο εδραία και δυναμική βεβαιότητα ευοίωνης και σταθερής επαγγελματικής προοπτικής , ώστε πολλοί νέοι επιστήμονες, αντί του διορισμού στο Δημόσιο, το οποίο έχει υστερήσει ως προς την ίδρυση των αναγκαίων ΜΦΠΑΔ, τόλμησαν οι ίδιοι, ως ιδιώτες,και ΙΔΡΥΣΑΝ ΝΟΜΙΜΩΣ Ιδιωτικούς Βρεφικούς ή Παιδικούς ή Βρεφονηπιακούς Σταθμούς, επενδύοντας εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, παρέχοντας δε ποιοτικές υπηρεσίες και καλύπτοντας αρκετά κενά του Κράτους σε Προσχολικές Δομές, όπως οι αναφερόμενες. Έτσι για πολλές δεκαετίες φιλοξενήθηκαν χιλιάδες παιδιά και εργάστηκαν ΝΟΜΙΜΑ χιλιάδες ιδιοκτήτες και απασχολούμενοι στους Παιδικούς και Βρεφονηπιακούς Σταθμούς (ΜΦΠΑΔ).
Δυστυχώς όμως, όπως μας εξήγησαν, με την ένταξη, αρχικά, των νηπίων (4,5 – 5,5 ετών) στην υποχρεωτική εκπαίδευση, αφαιρέθηκε από τους παιδικούς σταθμούς η δυνατότητα παροχής Προσχολικής Αγωγής σε παιδιά από 4,5 ετών και άνω και το έργο τους περιορίστηκε στην ηλικιακή ομάδα από 2,5 – 4,5 ετών. Στη συνέχεια μάλιστα, και παρά τις διαμαρτυρίες του κλάδου των παιδικών σταθμών, Ιδιωτικών και Δημοτικών, όπως και των Δήμαρχων της χώρας, η δυνατότητα επαγγελματικής δραστηριότητας των παιδικών σταθμών περιορίστηκε ακόμα περισσότερο αφού αφαιρέθηκε απ’ αυτούς η αρμοδιότητα παιδαγωγικής διαχείρισης και της ηλικιακής ομάδας των νηπίων ηλικίας από 3,5 περίπου ετών μέχρι και 4,5 ετών, τα οποία υποχρεώνει πλέον να φοιτήσουν σε Δημόσια ,κυρίως, Νηπιαγωγεία. ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Εάν μετά την αφαίρεση των ανωτέρω ηλικιακών ομάδων η Πολιτεία έδινε τη δυνατότητα να εγγράφονται στους Παιδικούς Σταθμούς τα παιδιά ηλικίας από 2 ετών και άνω, που δεν είναι βρέφη, αλλά νήπια, τότε θα άδειαζαν πολλές θέσεις από αυτά τα νήπια στους Βρεφικούς Σταθμούς, ώστε να μπορούν να υποδέχονται τα πραγματικά βρέφη, που είναι μικρότερης ηλικίας. Αντίθετα, δεν υπήρξε τέτοια ενέργεια εξισορρόπησης, βεβαίως και εις βάρος των παιδιών ηλικίας από 2 ετών και άνω, τα οποία στερούνται την επαφή με το νηπιακό περιβάλλον των Παιδικών Σταθμών, ενώ και τα βρέφη δεν βρίσκουν θέσεις.
Εξ αυτού δε του λόγου στερούνται και τα προνήπια τον αναγκαίο χρόνο της ανέμελης προσαρμογής στη συλλογική ζωή, της χωρίς άγχος ανάπτυξης της προσωπικότητας, της φαντασίας, της κοινωνικοποίησης της συνεργατικής συμπεριφοράς, της ατομικής ενθάρρυνσης και της ευχάριστης δράσης, υπό συνθήκες χαλαρές και άνετες, χάρη στο κλίμα φιλοξενίας και στη γόνιμη δραστηριότητα, τόσο των Δημοσίων, όσο και των Ιδιωτικών Παιδικών Σταθμών, πολλοί των οποίων σήμερα οδεύουν σε ομαδικές απολύσεις και οριστική παύση δραστηριοτήτων (λουκέτο), αφού το επαγγελματικό τους αντικείμενο συρρικνώθηκε και περιορίστηκε στην παροχή Προσχολικής Αγωγής μόνο σε παιδιά από 2,5 μέχρι 3,5 περίπου ετών. Δηλαδή σε ελάχιστο αριθμό παιδιών σε σχέση με την αρχική προοπτική, στην οποία βασίστηκαν, (Συνταγματική Αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του πολίτη στο κράτος) και με την οποία οργάνωσαν την επαγγελματική τους σταδιοδρομία χιλιάδες ιδιοκτήτες και εργαζόμενοι, επιστήμονες και βοηθητικό προσωπικό, οι οποίοι ενώ πριν διαχειρίζονταν επαγγελματικά ένα σημαντικό σύνολο νηπιακού πληθυσμού ηλικιακού εύρους 3 ετών, (από 2,5 – 5,5 ετών), τώρα τους απέμεινε ένα μικρό υποσύνολο (ηλικιακή ομάδα ) ηλικιακού εύρους 12 μηνών, ( από 2,5 – 3,5 ετών). Έτσι, πολλοί παιδικοί σταθμοί εμφανίζουν πολλές κενές θέσεις, οι οποίες θα καλύπτονταν αν είχαν τη νομική δυνατότητα να εγγράφουν τα νήπια από την ηλικία των 2 ετών και άνω, και όχι από 2,5 ετών όπως κακώς ισχύει μέχρι σήμερα. Μόνο οι Βρεφικοί Σταθμοί είναι υπερπλήρεις, επειδή είναι λίγοι και η ζήτηση για θέσεις βρεφών είναι μεγάλη. Το πρόβλημα μάλιστα, έγινε πολύ έντονο ιδιαίτερα μετά την πρόσφατη, το φθινόπωρο του 2021, χορήγηση των Vouchers, μέσω του προγράμματος: «Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής», το οποίο διαχειρίζεται η ΕΕΤΑΑ. Ενώ, δηλαδή, εγκρίθηκαν όλες οι πληρούσες τους όρους της προκήρυξης αιτήσεις, τελικά πολλοί γονείς δεν κατάφεραν να βρουν θέση σε κάποιο βρεφικό σταθμό, επειδή μέχρι σήμερα, οι θέσεις βρεφών και οι Βρεφικοί Σταθμοί είναι, όπως τονίστηκε, πολλοί λίγοι στην χώρα, αφού οι ιδιώτες επαγγελματίες του κλάδου της Προσχολικής Αγωγής προτιμούσαν να ιδρύουν Παιδικούς Σταθμούς, επειδή το νομικό πλαίσιο μέχρι πρόσφατα τους έδινε τη δυνατότητα να προσφέρουν υπηρεσίες σε αρκετά σημαντικό ηλικιακό εύρος (από 2,5 – 5,5 ετών ). Όμως, μετά τον προεκτεθέντα περιορισμό στην ηλικία από 2,5 μέχρι 3,5 ετών, πολλές θέσεις πολλών παιδικών σταθμών είναι, όπως τονίστηκε, κενές, καθώς οι Παιδικοί (Νηπιακοί) Σταθμοί δεν έχουν την εναλλακτική δυνατότητα να παραλάβουν τα αδιάθετα Vouchers βρεφών και να υποδεχθούν τα βρέφη στις εγκαταστάσεις τους, παρόλο που είναι πανομοιότυπες με τους Βρεφικούς Σταθμούς και παρόλο που, ούτως ή άλλως τα παιδιά ήδη χωρίζονται σε υποομάδες συνομιλήκων μέσα στους ίδιους τους Παιδικούς Σταθμούς. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΚΑΜΜΙΑ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΣΘΗΚΗ Ή ΔΙΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΤΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝΤΩΝ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ, επειδή οι χώροι είναι ήδη εμβαδομετρημένοι και συγκεκριμένοι, χωρίς να υπάρχουν επιπλέον τετραγωνικά μέτρα για πρόσθετες χρήσεις. Σήμερα δεν υπάρχει η πολυτέλεια για ανεδαφικές, ονειρώδεις και υπέρμετρες, επιπλέον, απαιτήσεις, εκφραζόμενες, ενδεχομένως, από άσχετα γραφειοκρατικά χείλη, τα οποία ίσως ανταγωνίζονται, σε φαεινές ιδέες, αλλά δεν λαμβάνουν υπόψη τις δαπάνες και τη σχέση κόστους – οφέλους, σε καιρούς χαλεπούς και οικονομικά ανασφαλείς για τους Παιδικούς Σταθμούς. Επομένως, δεν είναι ούτε παιδαγωγικά ούτε πολιτικά ορθό να μην επιτρέπεται στους Παιδικούς (Νηπιακούς) Σταθμούς να εγγράψουν ούτε τα παιδιά 2 από ετών μέχρι 2,5 ετών, παρόλο που είναι νήπια, επειδή μέχρι σήμερα η σχετική Υπουργική Απόφαση 11828/293/4-4-2017 (ΦΕΚ 1157 Β/4-4-2017) εντάσσει αυτή την ηλικιακή ομάδα, κακώς, στα βρέφη, κόντρα στις επιστημονικές παραδοχές. Έτσι, πολλοί γονείς διαμαρτύρονται, επειδή τα παιδιά τους, ακόμη και στην ηλικία των 29 μηνών, που δεν είναι βρέφη, όπως τονίσαμε, έμειναν εκτός δομών. Δηλαδή, πολλά Vouchers είναι άνευ αντικρίσματος, παρά τους πανηγυρισμούς ότι ικανοποιήθηκαν όλοι. Σημειωτέον δε ότι λόγω της οικονομικής ύφεσης, ουδείς ιδιώτης δύναται να κατασκευάσει ιδιαίτερες νέες υποδομές για δημιουργία θέσεων βρεφών, επειδή απαιτείται αγορά οικοπέδων και ανέγερση κτιρίων, καθώς στα υπάρχοντα κτίρια είναι αδύνατες οι προσθήκες και επαναδιαρρυθμίσεις των χώρων, επιπλέον δε, απαιτούν υψηλά κόστη και χρονοβόρες διαδικασίες, υπό συνθήκες αβεβαιότητας και υπό τον φόβο μην πάθουν τα ίδια που έπαθαν επενδύοντας στην ίδρυση Παιδικών Σταθμών.
Μ’ αυτές τις δυσμενείς και λίαν βλαπτικές συνθήκες εις βάρος όλων των εμπλεκομένων, οπωσδήποτε δε και των εργαζομένων στους Παιδικούς Σταθμούς, ΠΟΛΛΟΙ ΘΙΓΟΜΕΝΟΙ ΓΟΝΕΙΣ, όπως και επαγγελματίες, διατυπώνουν εύλογα ερωτήματα, όπως:
Α) Πώς και σε ποιες συνθήκες θα αναπληρωθεί η θαλπωρή και το ανέμελο περιβάλλον που διαμορφώνεται στον χώρο των Παιδικών Σταθμών, όταν τα παιδιά δεν μπορούν να εγγραφούν εκεί, επειδή κακώς χαρακτηρίζονται ως βρέφη, ενώ είναι νήπια, ηλικίας 2 ετών και άνω;
Β)Πώς θα διαχειριστούν το πρόβλημα οι αγανακτισμένοι γονείς; Πού θα βρουν φροντίδα τα παιδιά τους, τα οποία ενώ διαθέτουν Voucher δεν μπορούν να φιλοξενηθούν πουθενά;
Γ)Ποιος θα αποζημιώσει τους ιδιοκτήτες, οι οποίοι δαπάνησαν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ ο καθένας για να αγοράσουν οικόπεδα, να οικοδομήσουν τα κτίρια στέγασης των Παιδικών Σταθμών, να εξοπλίσουν να ανανεώσουν και να συντηρούν συχνά τις υποδομές στέγασης των φορέων;
Δ) Με ποιο τρόπο θα αντιμετωπιστεί η ανεργία τόσων πολλών, ανά την χώρα, εργαζομένων Επιστημόνων και λοιπού προσωπικού στις ΜΦΠΑΔ;
Ε) Πώς θα επιτευχθεί η Εναρμόνιση της Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής, όταν δεν διασφαλίζονται θέσεις φιλοξενίας, αντιστοιχούσες τουλάχιστον στον αριθμό των χορηγουμένων Voucher;
ΠΡΟΤΑΣΗ
Κατόπιν των ανωτέρω εκτεθέντων και, επειδή η τροποποίηση, σύμφωνα με το νόμο, γίνεται πάντοτε από το αρμόδιο όργανο που εξέδωσε την αρχική πράξη, προτείνεται να τροποποιηθεί η διάδοχος της ΥΑ 2808/1997 ΑΠΟΦΑΣΗ, δηλαδή η YAΔ22/οικ.11828/293/04-04-2017 (ΦΕΚ 1157 τ. Β’) του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Έτσι παράλληλα θα υπάρξει η δυνατότητα και να εξυπηρετηθούν τα παιδιά και οι γονείς τους, και ΑΜΕΣΑ να προληφθεί η επαγγελματική κατάρρευση και καταστροφή των ιδιοκτητών και εργαζομένων στους Παιδικούς Σταθμούς.
Επειδή η Κυβέρνηση κυβερνά και έχει την ευθύνη να διορθώνει παραλείψεις και να αποφασίζει ορθά και προς το συμφέρον των πολιτών, εν προκειμένω η τροποποίηση της ΥΑ 11828/293/4-4-2017 (ΦΕΚ 1157
Β/4-4-2017), ως θέμα καθαρά πολιτικής βούλησης, μπορεί ευχερώς να τροποποιηθεί, ΜΟΝΟ ΜΕ ΜΙΑ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΑΡΜΟΔΙΑΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ, λαμβάνοντας υπόψη:
Α)Το γεγονός ότι οι υπάρχοντες Βρεφικοί Σταθμοί διαθέτουν πολύ λιγότερες θέσει βρεφών από τις ζητούμενες προς κάλυψη από παιδιά μέχρι 2,5 ετών, ενώ οι Παιδικοί και Νηπιακοί Σταθμοί παρουσιάζουν κενά δυνάμενα να καλυφθούν από παιδιά 2 ετών και άνω, τα οποία δεν είναι πλέον βρέφη.
Β)Το γεγονός ότι η βρεφική ηλικία ολοκληρώνεται στα 2 έτη, σύμφωνα με τα επιστημονικά πρότυπα και τις αντίστοιχες επιστημονικές παραδοχές.
Γ)Το γεγονός ότι δεν προκαλείται ουδεμία επιπλέον δαπάνη εις βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Με την τροποποίηση του άρθρου 1 παρ. 2 της YAΔ22/οικ.11828/293/
04-04-2017 (ΦΕΚ 1157 τ. Β’) του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, να περιορισθεί το πεδίο επαγγελματικής ενασχόλησης των Βρεφικών Σταθμών στην ηλικιακή ομάδα από 2 μηνών μέχρι και 24 μηνών, και των Παιδικών Σταθμών στην ηλικιακή ομάδα από 24 μηνών μέχρι και την ηλικία εγγραφής του στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση (περίπου 39 μηνών).
Κατά αυτόν τον τρόπο θα μοιρασθεί ισομερώς το επαγγελματικό – παιδαγωγικό αντικείμενο μεταξύ των Βρεφικών και των Παιδικών Σταθμών, από τους οποίους, κατά τα ανωτέρω, αφαιρέθηκαν ήδη οι μεγαλύτερες ηλικίες παιδιών και έτσι θα υπάρξει ανακατανομή και εξισορρόπηση ώστε να λυθούν τα προβλήματα και για τα παιδιά και για τους γονείς και για τους επαγγελματίες του χώρου.
Η τροποποίηση της ΥΑ 11828/293/4-4-2017 (ΦΕΚ 1157
Β/4-4-2017) είναι επείγουσα ανάγκη να γίνει ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗΣ για ένταξη των ενδιαφερομένων στο πρόγραμμα: «Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής», το οποίο εφαρμόζεται μέσω της ΕΕΤΑΑ.
Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΡΟΣΔΟΚΑ ΤΩΡΑ ΤΗΝ ΧΩΡΙΣ ΚΟΣΤΟΣ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΥΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Αναμένουμε τις άμεσες ενέργειές σας και διατελούμε.
Με τιμή
ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΝΤΑΟΥΛΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΥΦΤΑΚΗΣ