Όσοι νόμιζαν ότι η μόνη ευκαιρία που χάθηκε για τη δυτική Ελλάδα-ειδικά το Αγρίνιο-να αποκτήσει σιδηροδρομικό δίκτυο ήταν όταν είχε ο Βερελής διαθέσιμα λεφτά και δεν το έφτιαξε ή όταν δεν πέτυχαν το μέγεθος στις ράγες στο “μικρό τρένο”, κάνουν μεγάλο λάθος. Προσωπικά προτιμούμε την εξήγηση στη βάση του αγαπημένου σπορ στη χώρα, τη δημιουργία σούπερ-κράτους με ξένα κόλλυβα(δανεικά).
Ένα ρεπορτάζ του Βήματος άνοιξε και σ’ εμάς τα μάτια αφού ανέφερε ότι ο σχεδιασμός και οι προμελέτες για γραμμή που θα έρχεται από Ηγουμενίτσα μέσω Αγρινίου για Πάτρα έγιναν το…1929! Στο «Ελεύθερον Βήμα» της 7ης Απριλίου 1929, η ΣΠΑΠ ανακοίνωσε την πρόθεσή της να προχωρήσει στην δημιουργία των νέων γραμμών Αγρινίου – Ιωαννίνων και Ηγουμενίτσας – Δημηνίτσας. Οι Σιδηρόδρομοι Πειραιώς Αθηνών και Πελοποννήσου, που ήταν βασικά ιδιώτες, είχαν όχι μόνο σχέδιο για το δίκτυο αλλά και πρόβλεψη νωρίς για να αλλάξουν τις ατμομηχανές με ντιζελομηχανές. Αλλά δυστυχώς έπεσαν πάνω στην “υπηρεσία αυτή του υπουργείου της Συγκοινωνίας που στερείται εντελώς νεύρων και είναι εξαιρετικά αναβλητική» το περίφημο Συμβούλιο Σιδηροδρόμων! Αυτό κρατικό τέρας σημείωνε: “Η μηχανή Ντίζελ θα είναι εξαιρετικά δαπανηρά. Είναι ακόμη αδοκίμαστος. Δεν την σηκώνει ο τόπος. Θα την στείλουμε από εκεί που μας ήλθε”… Στενοκεφαλιά των μανδαρίνων από τότε δηλαδή.
Μερικά χρόνια αργότερα πάντως από το μακρινό 1929 το όνειρο κάθε συνεπούς κρατιστή συμπατριώτη μας έγινε πράξη. Οι ΣΠΑΠ, χρεοκόπησαν και κρατικοποιήθηκαν επί του Ιωάννη Μεταξά. (Οι εθνοπατριώτες πάντα αγαπούσαν το βαρύ κράτος σε τούτη τη χώρα). Η καταστροφή των δικτύων από τους ναζί και τα άλλα… άτυχα περιστατικά ήταν απαγορευτικά για την επέκτασή τους. Όπως λέει το ρεπορτάζ “Μεταπολεμικά, οι ΣΠΑΠ λειτούργησαν αυτόνομα έως τις αρχές της δεκαετίας του 1970, όταν η Χούντα τους ενοποίησε με τους Σιδηροδρόμους του Ελληνικού Κράτους (ΣΕΚ), δημιουργώντας τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ)”! Είπαμε η εθνοσωτήριος Δεξιά σε τούτη τη χώρα πάντα ήθελε ένα κράτος στιβαρό…
Έκτοτε; Να μην τα πολυλογούμε ακολούθησαν χιλιάδες άστοχες πράξεις, παραλήψεις και παλινωδίες αλλά απολύτως κρατικές και υπουργικές οπότε κανένας άτιμος ιδιώτης δεν πήρε τη χαρά να μας αφήσει χωρίς σιδηρόδρομο- είναι κι αυτή μια κατάκτηση. Μάλιστα τα πράγματα καλυτερεύουν: Σύμφωνα με εκτιμήσεις του υπουργείου Υποδομών, αναφέρει το Βήμα, “η Σιδηροδρομική Εγνατία, οι μελέτες της οποίας έχουν δείξει οικονομική βιωσιμότητα, θα κατασκευαστεί κάποια στιγμή ως το 2030, ενώ ο Δυτικός Άξονας θα πρέπει να περιμένει ως το 2050″… Να ζήσετε να τον απολαύσετε.
Γ.Σ.
2 Σχόλια
ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΟΥ ΝΑ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΤΩΡΑ Ο ΒΕΡΕΛΗΣ? ΤΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΜΩΡΑΙΤΗ ΘΑ ΞΕΣΠΑΕΙ ΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ. ΑΔΙΚΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ.
ΔΕΝ ΦΤΑΙΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ””””ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ ΕΜΕΙΣ ΚΑΙ Η ΨΗΦΟΣ ΜΑΣ””””ΟΠΟΤΕ ΑΣ ΒΑΛΟΥΜΕ ΜΥΑΛΟ ΤΩΡΑ ,,,,,ΜΠΑΣ ΚΑΙ ΔΟΥΝΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΟΙ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΓΕΝΕΕΣ …..ΦΩΣ!