Η μεγάλη πλουτοπαραγωγική πηγή ετούτης της χώρας ήταν πάντα- και θα μπορούσε να είναι και στο μέλλον-η κλασσική περίοδος ειδικά και γενικότερα η αρχαιότητα. Βάλτε ελληνιστικούς χρόνους και τη γλώσσα των Γραφών αργότερα,λίγη Ανατολική Ρώμη(«Βυζάντιο»), βάλτε και κάμποσους ποιητές των δύο πρόσφατων αιώνων, λίγο Καζαντζάκη, λίγο Παλαμά. Κι αντί για το πολώνιο και τους υδατάνθρακες των ψεκασμένων έχετε τον τρόπο να συνεχίσει να υπάρχει ετούτη η χώρα. Και να πλουτίζει αν αποφάσιζε να κάνει το αδιανόητο: να αφήσει και τους ιδιώτες να επενδύσουν πάνω της(α, πα,πα, παλιοκούβεντες νεοφιλελεύθερες δευτεριάτικα…). Είναι οι κλασσικοί χρόνοι ανόητε, που θα έλεγε και κάποιος αρχαιο-μπογιόπουλος.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν, επί υπουργίας Μπαλτά και Κουράκη, ενώ έχουμε εξηγήσει ότι η αριστεία ταλαιπωρεί τα παιδιά, ξαφνικά τους ζητάμε στην έκθεση να μας αναπτύξουν γιατί πρέπει να ασχολούμαστε με τους αρχαιολογικούς μας χώρους. Γιατί πρέπει(κάποτε) να αρχίσουμε να πηγαίνουμε στα μουσεία. Γιατί να ασχολούμαστε με την πολιτιστικά μας κληρονομιά. Που το θυμήθηκαν οι αθεόφοβοι; Στο πρόσφατο νομοσχέδιο αντι-μεταρρύθμισης της Παιδείας δεν ψήφισαν κόψιμο μιας ώρας «νεοελληνικών» στα Λύκεια; Οι Αρβανιτοπουλαίοι δεν έβγαλαν τα αρχαία από την Γ’ Λυκείου; Πως τους ήρθε να παιδέψουν τα παιδιά με ένα τέτοιο θέμα; Ξέρουμε όλοι, είναι και η ανάλογη «παγκόσμια ημέρα» σήμερα ενώ τα παιδιά όλο και κάπου θα έχουν δει τη Ζωή, τον Κοτζιά ή τον Καμμένο να λένε για τον πόλεμο, το έθνος, τους δωσίλογους, τα «μάρμαρα» ή την κληρονομιά μας γενικώς και αορίστως… Πόση υποκρισία στη χώρα που η αρχαιότητα έμεινε στα χέρια των εθνολαϊκιστών και των ψευδοσυνεχιστών της…
Θα έπρεπε να έρχονται άνθρωποι από όλο τον κόσμο να διδαχτούν κλασσικές σπουδές στον τόπο που τις γέννησαν και τότε κανείς δεν θα ασχολούνταν με το μέγα ζήτημα αν το DNA μας κρατάει από τον Περικλή. Δεν θα είχε απολύτως καμία σημασία. Αντίθετα εμείς βγάλαμε τα αρχαία από το σχολείο μας και τους προλάβαμε όλους! Τα παιδιά μας διδάσκονται πολύ λιγότερα αρχαία στο σχολείο από ότι τα παιδιά των Γερμανών! Αρχαία ελληνικά, όχι αρχαία γερμανικά, για να εξηγούμαστε…
Λέγεται ότι η συντριπτική πλειοψηφία των Ρωμαϊκών αρχαιοτήτων είναι στην Ελλάδα, την Τουρκία μέχρι την Ισπανία και τη Βρετανία. Δεν είναι στην Ιταλία γιατί εκεί τα μνημεία τους τα διέλυσαν οι ίδιοι οι «συνεχιστές», την ώρα που πέθαινε και η γλώσσα τους. Στο σημερινό θέμα για παιδιά που τόσο υποκριτικά στέκεται απέναντι σε ότι ΔΕΝ τα έμαθε κανείς αξίζει η ερμηνεία που δίνει σε πρόσφατο άρθρο του στην Καθημερινή ο Κ. Ζούλας στην φράση «ουκ εις όλεθρον» που αναφώνησε ο Οιδίποδας όταν έμαθε από τον Τειρεσία ότι σκότωσε τον πατέρα του και κοιμήθηκε με τη μάνα του. Αυτό που στη ουσία είπε ήταν(σε μετάφραση μιας σπουδαίας δασκάλας του αρθρογράφου)ένα απλό «δεν πας στο διάολο;»!
Υ.Γ. Μόνο μην αντιτείνει κανείς ότι “τα παιδιά έγραψαν καλά”. Αυτό είναι κάτι διαφορετικό.
Γ.Σ.
2 Σχόλια
Αγαπητέ Γ.Σ., μην ασχολείσαι με Αρβανιτόπουλο. Ο Λαός τον έστειλε, αυτός δεν ήταν Πανεπιστημιακός, άλλο άχτι έβγαζε. Όσο για την αριστεία που κατηγορείτε το Μπαλτά, διαβάστε λίγη ιστορία του Ελλην. Εκπαιδευτικού συστήματος και θα βρείτε άκρη. Άν θέλετε βιβλιογραφία να σας τη στείλω….
Κύριε Συμψηρή,
Στο πρόσφατο νομοσχέδιο δεν ψήφισαν κόψιμο μιας ώρας «νεοελληνικών» στα Λύκεια. Η “γλώσσα” παρέμεινε δύο ώρες και μειώθηκε η Λογοτεχνία από δύο σε μία, για να χωρέσει η “Ιστορία κοινωνικών επιστημών”, που είναι εξίσου (αν όχι περισσότερο) σημαντική.
Όσο για το αν πρόκειται περί “αντι-μεταρρύθμισης”, θα το κρίνει η κοινωνία και η εκπαιδευτική κοινότητα. Μη βγάζετε βιαστικά συμπεράσματα του τύπου “όχι μπαλτάς στην παιδεία”, όπως έκαναν μερικές δεκάδες γραφικοί νεοφιλελέδες τις προάλλες.
Τέλος, την αναφορά σας ότι “Τα παιδιά μας διδάσκονται πολύ λιγότερα αρχαία στο σχολείο από ότι τα παιδιά των Γερμανών!”, θα ήθελα παρακαλώ να τη στοιχειοθετήσετε με κάποια συγκεκριμένη αναφορά στο Πρόγραμμα Σπουδών κάποιου κρατιδίου της Γερμανίας (γιατί δεν έχουν παντού το ίδιο), έστω με κάποιο link, σε σύγκριση με το δικό μας.