Παρασκευή, 7 Αυγούστου, 2020

Δεκανίκι σε Ιόνια και Ολυμπία οδό μέσω…Ράιχενμπαχ;

Όχι μόνο έχει κολλήσει η κατασκευή των μεγάλων οδικών αξόνων στην περιοχή με τον δικό μας πόνο να είναι για τη Ιόνια οδό, αλλά τον τελευταίο καιρό παρουσιάζονται και ειδήσεις που θέλουν την εκχώρηση πακέτων όπως μέρος της εκμετάλλευσης της Γέφυρας μαζί με το λιμάνι της Πάτρας και την Ολυμπία οδό, ώστε έτσι να δελεαστούν επενδυτές(π.χ. οι…φίλοι μας οι Κινέζοι) καθώς από μόνο του κάθε έργο χωριστά δεν είναι προσοδοφόρο. Αυτή είναι η μια σκοπιά των πραγμάτων.
Η άλλη πλευρά λέει ότι οι ξένες τράπεζες που έχουν εμπλακεί σε δρόμους όπως η Ιόνια οδός εδώ και λίγο καιρό είναι έτοιμες να ξεμπροστιάσουν το ελληνικό δημόσιο για αθέτηση των συμφωνιών μαζί τους και να κατηγορήσουν ευθέως την ελληνική κυβέρνηση για στάση πληρωμών απέναντί τους. Αυτή δεν είναι πρωτοφανής τακτική αλλά κρατά από τον περασμένο Φεβρουάριο περίπου όταν και οι Ισπανικές και άλλες τράπεζες άρχισαν να διαρρέουν ότι η Ιόνια οδός είναι ασύμφορη με την σύμβαση που έχει υπογραφεί και άρα πρέπει να αλλάξουν οι όροι. Κάτι ανάλογο άλλωστε γίνεται και νοτιότερα όπου για παράδειγμα ο δρόμος για Τσάκωνα πάει για οριστική αναστολή.
Τα παραπάνω δεν είναι καλά νέα για την Ιόνια οδό αλλά φαίνεται ότι η περιοχή μας ίσως βρει ένα απροσδόκητο σύμμαχο στο πρόσωπο του γνωστού…επιβλέποντος τη δημόσια διοίκηση κ. Ράιχενμπαχ ο οποίος φαίνεται να έχει ένα εντελώς διαφορετικό σχεδιασμό για Ιόνια, Ολυμπία και άλλους οδικούς άξονες.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα λοιπόν, η πρόθεση Ράιχενμπαχ μέσω της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι να επιτρέψει την αποδέσμευση χρημάτων από τα διαρθρωτικά ταμεία, προκειμένου να δοθούν ως εγγυήσεις για τη χρηματοδότηση των συγχρηματοδοτούμενων μεγάλων έργων. Το ύψος των πόρων που αναμένεται να αποδεσμευθούν για εγγυήσεις θα προσεγγίζει το 1 δισ. ευρώ και αποτελεί μέρος των χρημάτων ύψους 15 δισ. ευρώ που έχουν δοθεί στη χώρα μας από τα διαρθρωτικά ταμεία, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, και τα οποία παραμένουν αναξιοποίητα.
Η σχετική απόφαση πήρε το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και αναμένεται να τεθεί προς έγκριση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και στο Συμβούλιο προκειμένου να ενεργοποιηθεί έως τις αρχές του 2012 και θα έχει τεράστια σημασία για το ξεπάγωμα των συμβάσεων παραχώρησης για την ανακατασκευή και λειτουργία μεγάλων οδικών αξόνων, στις οποίες τα έργα έχουν διακοπεί από πέρυσι. Μπορεί, δηλαδή, να ξεκολλήσουν τα έργα από κει που δεν το περιμένουμε;

 

Γ.Σ

Γ.Σ.

Θέματα που ενδιαφέρουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.